Website

Bereik het maximale met uw website

Bereik het maximale met uw website

1   Een goede voorbereiding is het halve werk

Een goede voorbereiding is essentieel! Vooraleer u met uw idee naar een webdesigner stapt, dient u vooraf goed na te denken wat u op uw website wilt, wie uw doelpubliek is en hoe u hen zal bereiken, welke doelen uw website moet behalen, enzovoort. Kijk ook hoe uw concurrenten het aanpakken en probeer u te onderscheiden van hen.

Zodra u de webdesigner contacteert, kan hij verder meedenken en kan hij zeggen wat het beste is voor uw onderneming.

2   Leer vooraf hoe u bezoekers wilt aantrekken

Een website kan pas een meerwaarde betekenen eens deze bezocht wordt. Er zijn verschillende manieren om dit klaar te spelen:

Website promoten binnen uw eigen netwerk

Zolang u niet binnen uw eigen netwerk vertelt dat u een eigen website heeft, is het onmogelijk dat men hiervan op de hoogte is. Vermeld daarom uw website op briefpapier, visitekaartjes, flyers, enzovoort.

Zoekmachine optimalisatie

Dankzij een goede zoekmachine optimalisatie stijgt de kans dat u de beste positie zal innemen in de zoekresultaten van Google. Een straffe positie zal ervoor zorgen dat uw website opvalt waardoor surfers sneller geneigd zijn om op uw site door te klikken.

Probeer daarom een positie te bemachtigen die 'above the fold' is, namelijk boven de onderkant van uw scherm zonder te scrollen. Surfers die iets in zoekmachines Googlen zullen nauwelijks scrollen maar enkel doorklikken op de resultaten die onmiddellijk in het zicht springen.

Zoekmachine adverteren

Via bijvoorbeeld Google AdWords kan u een campagne opstarten om uw website extra in de kijker te plaatsen in de zoekmachine. Zoekmachine adverteren is niet kosteloos, maar u kan zelf per dag het bedrag instellen en u hoeft enkel te betalen per klik op de advertentie.

Sociale media activiteit

Sociale media zijn tegenwoordig zeer interessante communicatiekanalen om in contact te komen met uw doelpubliek. Via deze weg kan u hen ook naar uw website brengen.

3   E-mailmarketing

Via het versturen van nieuwsbrieven op regelmatige basis is het mogelijk om uw doelpubliek op de hoogte te brengen van het reilen en zeilen binnen het bedrijf. In de nieuwsbrief kan u steeds interessante informatie vanuit uw website meedelen zodat men naar de website geleid wordt.

4   Oog voor het grafisch design

Uw bedrijfswebsite geldt als visitekaartje voor uw onderneming. Vanzelfsprekend moet deze indruk positief zijn. Besteed daarom voldoende aandacht aan het grafisch design van de website want deze moet aantrekkelijk én overzichtelijk ogen.

Werk met een duidelijk leesbaar lettertype en -grootte, ga voor het juist kleurgebruik, voeg afbeeldingen toe van een hoge kwaliteit, enzovoort.

5   Snelle laadtijd van de site

Een groot heikel punt voor vele websitebezoekers is de trage laadtijd van een website. De gouden regel is dat een webpagina in maximaal 2 seconden moet geladen worden indien het geen sitebezoeker wil verliezen. Helaas is dit bij vele websites nog niet het geval omdat het hostingpakket niet past bij het soort website dat ze hebben laten ontwikkelen.

Nood aan een professionele website waaruit u het maximale haalt?

Aarzel niet om ons webbureau te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. 


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01