Hoe introduceert u een CRM systeem?

CRM of Customer Relationship Management is een veelgebruikte strategie waarbij u alle nodige informatie verschaft om beter te kunnen inspelen op de behoeftes van uw klanten. Door gebruik te maken van CRM kunt u een langdurige relatie opbouwen met al uw klanten. Maar een CRM introduceren in uw bedrijf is geen gemakkelijke opgave. Hier vindt u enkele tips om de introductie te vergemakkelijken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Tip 1: Maak het de gebruiker niet te moeilijk

Bij het introduceren van een nieuw CRM-systeem moet u rekening houden dat de medewerkers opnieuw moeten leren hoe zij alle nodige informatie in het systeem krijgen. Zorg dus dat dit zo gemakkelijk mogelijk is. Betrek dus de gebruikers van het systeem vroeg in de ontwikkeling zodat er rekening gehouden wordt met hun behoeftes.

Tip 2: Nu investeren

CRM vergroot uw marktaandeel of beperkt uw omzetverlies, het blijkt dus een nuttige investering zelf als het economisch tegenzit.

Tip 3: Vertrek vanuit de strategische visie

Hier is zeker belangrijk om niet te vergeten dat CRM gebruikt wordt om klantendoelstellingen te bereiken.

Tip 4: Zorg voor een communicatieplan die goed doordacht werd

Communicatie met uw personeel staat centraal bij de invoering van een nieuw CRM-systeem. Beschrijf dus in een communicatieplan hoe u alle belanghebbende zult informeren en betrekken.Zorg voor visuele rapportages.

Tip 5: Zorg dat uw verkopers het systeem accepteren

Verkopers hebben soms moeite met het gebruik van een CRM-syteem. Betrek dus zeker de juiste doelgroep. Het is dus aangewezen om iedereen die met de klant te maken heeft kennis te laten maken met het CRM-systeem.

Laat uw CRM-systeem communiceren met uw website?

Beschikt u momenteel al over een CRM systeem waarover u tevreden bent, maar dienen contactaanvragen nog manueel overgetypt te worden, met kans op tikfouten?  Of bent u opzoek naar een nieuw Customer Relationship Management systeem?  Contacteer communicatiebureau #company# per telefoon via 056 32 32 01.  Wij bouwen CRM systemen die kunnen communiceren met uw website en omgekeerd!  Bespaar tijd en laat ons uw website interactief maken voor een maximaal rendement!


Gerelateerde artikels

Beheermodules: courante modules en maatwerk

Beheermodules: courante modules en maatwerk

Wenst u ook uw website zelf te beheren zonder enige tussenkomst van uw webdesigner? Dan bieden wij de ideale oplossing! Wij bieden betaalbare websites die gekoppeld zijn aan een gebruiksvriendelijk beheersysteem. Dit beheersysteem wordt uitgerust met op maat ontwikkelde modules zodat u met enkele muisklikken uw website up-to-date kunt houden.

Een API voor uw webshop

Een API voor uw webshop

Een API of een Application Programming Interface  zorgt er voor dat de data van uw website makkelijk op de geschikte manier beschikbaar is voor externe partijen. Maar wat is zo'n API nu precies?

Facturatie pakket: eenvoudige software om facturen te maken

Facturatie pakket: eenvoudige software om facturen te maken

Als ondernemer maakt u graag tijd voor uw klanten, wij ook.  Tijd verliezen met administratie is de grootste nachtmerrie en toch... Velen vinden moeilijk de tijd om facturen op te maken, laat staan om onbetaalde facturen op te volgen en rappels te versturen.