Pinterest advertising: wat en hoe?
Er zijn heel veel bedrijven die gebruik maken van verscheidenen sociale media kanalen. Pinterest is daar een van. Deze tool functioneert als een enorm prikbord met afbeeldingen. Net zoals de andere tools kunnen bedrijven hierop adverteren. Hoe doet men dat juist?
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Er zijn heel veel bedrijven die gebruik maken van verscheidenen sociale media kanalen. Pinterest is daar een van. Deze tool functioneert als een enorm prikbord met afbeeldingen. Net zoals de andere tools kunnen bedrijven hierop adverteren. Hoe doet men dat juist?
Pinterest is een tool waar de bezoeker inspirerende beelden gaat pinnen. Die afbeelding staat dan ook op hun eigen prikbord. Dit wordt een moodboard genoemd. De tool beschikt over een aantal nuttige pins die bedrijven kunnen gebruiken om te adverteren.
Hieronder een kort overzicht van die soorten pins.
Pin-it buttons
Dit zijn de typische pins die je kan herkennen aan hun rode of grijze kleur. Deze pin zorgt ervoor de gepinde afbeelding op jouw eigen prikbord terecht komt.
_300x63.jpg)
Promoted pin / promotie pin
Deze pin is vergelijkbaar met de gewone pin, maar hiervoor moeten men betalen. De promotie pin heeft drie marketingfuncties:
- Awareness verhogen
- Engagement boosten
- Traffic genereren
_300x84.jpg)
Pinterest-gebruikers zijn mensen die op zoek zijn naar nieuwe ideeën en concepten. Via deze pin komen jouw producten en diensten in hun omgeving terecht. Hoe hoger de awareness, hoe meer kans dat jouw product of dienst wordt aangekocht.

Hier betaal je voor elke betrokkenheid die de pin heeft bereikt. Dit kan een close-up, repin of klik zijn van de afbeelding.

Via deze promotie pins kan de bezoeker doorverwezen worden naar je eigen website om daar een bepaalde actie uit te voeren. Dit kunnen verschillende zaken zijn: een aankoop, inschrijving op de nieuwsbrief… Je betaalt enkel voor de klikken naar je website.
Buy-it button
Deze blauwe knop maakt het mogelijk om een bestelling te plaatsen, zonder Pinterest te verlaten. Bij bepaalde producten heb je keuze uit verschillende kleuren. Twijfel je nog om een aankoop te doen, dan kan je deze pinnen en er later op terugkomen. Deze nieuwe functie is ook mobiel beschikbaar. De buy-it button is wel alleen nog maar actief in de Verenigde Staten.


Rich pins
Rich pins zijn pins die extra informatie voorzien over de pin zelf. Er zijn zes soorten:
App
Een app pin be
schikt over een knop zodat de gebruiker jou app kan installeren zonder dat men Pinterest hoeft te verlaten. Momenteel gaat dit alleen voor iOS apps.
Film
Deze pin bestaat uit waarderingen, beoordelingen en de deelnemers van de film. Bezoekers kopen ook interessante weetjes over de film te weten.
Recept
Dit is interessant voor mensen die graag in de keuken staan. Deze pin kan de bezoeker meer informatie geven over verscheidene gerechten, kooktijden en hoe je ze op een leuke manier kunt serveren.

Artikel
Deze pin geeft de titel, schrijver en beschrijving van het artikel weer aan de lezer. Pinterest-gebruikers kunnen artikels die ze interessant vinden, opslaan voor later.
Product
Deze pin geeft meer informatie over de prijs, beschikbaarheid en waar men het product kan kopen.
Plaats
Hier kan men een kaarten, adresgegevens en telefoonnummers van bepaalde locaties terugvinden.
Bron: https://business.pinterest.com/en/promoted-pins
Wilt u meer informatie over andere sociale media?
Contacteer ons team vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Wat is Facebook Live? Wat zijn de voordelen en nadelen?
Het nieuwsoverzicht van Facebook is een verzameling van verhalen, foto’s, video’s, check-ins en gevoelens, het is een soort van digitale krant die op je is afgestemd. Dankzij Facebook Live is het nu makkelijker dan ooit voor iedereen met een smartphone om mee op de kar te springen rond het live streaming gebeuren.
Fouten van bedrijven op sociale media
Heel wat bedrijven hebben tegenwoordig al hun weg gevonden in de wereld van de sociale media. Althans dat denken ze toch. Velen onder hen maken nog een aantal cruciale fouten op deze sociale kanalen waardoor ze niet het gewenste resultaat krijgen. Ontdek hieronder wat u zeker niet mag doen!
Hoe reageren op negatieve zaken op uw Facebook pagina? (Terechte en onterechte kritiek)
Kritiek krijgen van een klant op uw Facebook pagina over zijn of haar ervaring met één van uw producten of diensten? Dat kan iedereen wel eens gebeuren. Als bedrijf is het enorm belangrijk om hierop juist te reageren!
Webdesigner Publi4U BV







©2025