Hoe je Instagram strategie verbeteren

Een strategie hebben voor sociale media is voor bedrijven zeker een aanrader. Net zoals voor Facebook, voeren bedrijven een bepaalde strategie uit op Instagram. In dit blogbericht zijn er een aantal tips te vinden hoe je je Instagramstrategie kunt verbeteren.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Een strategie hebben voor sociale media is voor bedrijven zeker een aanrader. Veel bedrijven zijn niet alleen meer actief op Facebook, maar gaan zich ook meer richten tot Instagram. Net zoals voor Facebook, voeren bedrijven een bepaalde strategie uit op Instagram. In dit blogbericht zijn er een aantal tips te vinden hoe je je Instagramstrategie kunt verbeteren.

Tip 1 – Filters komen op de tweede plaats

Als bedrijf is het belangrijk dat je een bepaalde sfeer gaat creëren op Instagram. Maar het allerbelangrijkste zijn duidelijke doelen voor ogen hebben. Probeer een antwoord te formuleren op de volgende vragen: waarom begin ik met Instagram? Wat wil ik bereiken met deze app? Hoe zal ik mijn merk voorstellen?

Tip 2 – Ken je publiek

Je publiek bepaald welk soort content je op je Instagramaccount gaat plaatsen. Een duidelijk overzicht van je publiek is dus belangrijk. Bijvoorbeeld, er zijn meer vrouwen actief op Instagram dan mannen. Probeer dus ook op andere demografische factoren in te spelen. Verder is het ook interessant om na te gaan welke hashtags het meeste respons opleveren. Engagement met de gebruiker staat hier centraal. Ook het tijdstip waarop je iets deelt, kan grote invloed hebben.

Tip 3 – Deel content die bij je bedrijf past

Heel veel bedrijven gaan Instagram gebruiken om een bepaald product te verkopen. Instagram draait allemaal om beeld, video en visuele weergaven in het algemeen. Een beeld moedigt de gebruiker aan om het aangeboden product te kopen. Heb je niet direct een product om aan te bieden. Geen probleem. Je kan ook berichten strategisch sponsoren. Zorg er dus voor dat die berichten passen bij je bedrijf.

Tip 4 – Engagement is alles

Instagram is en blijft op de eerste plaats een communicatiekanaal. Communicatie met de gebruiker staat dus op de eerste plaats. Probeer zoveel mogelijk een gesprek aan te gaan met de gebruiker. Dit kan je doen door bijvoorbeeld te reageren op een comment van een gebruiker. Positief nieuws is altijd leuk. Maar soms is een klacht van de consument niet te vermijden. Ook bij negatieve reacties is communicatie belangrijk. Reageer op een professionele manier en ga de klant persoonlijk benaderen. Probeer altijd een oplossing te vinden. Op die manier voelt de klant zich betrokken en is de kans groot dat de klant zich toch positief gaat opstellen.

Meer informatie nodig over andere sociale media kanalen?

Publi4U kan je helpen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Google+ en Facebook: een benevelende strijd

Google+ en Facebook: een benevelende strijd

De spanning is te snijden. Een druppel zweet streelt hun neusflanken en werkt dan langzaam zijn weg naar beneden toe. Ze komen oog in oog te staan. Google+ en Facebook zijn de twee grootste sociale media die er bestaan. Maar kunnen we voor een gelijkstand zorgen in deze wedstrijd? We stellen u even nieuwkomer Google+ voor en laten de beslissing aan u over.

Krijg meer fans op uw sociale media!

Krijg meer fans op uw sociale media!

Tientallen reacties, honderden likes en duizenden volgers: dat wil iedereen op zijn sociale media! Jammer genoeg is het niet zo gemakkelijk om dit te bereiken. Wilt u weten hoe u hierin slaagt? Dan zijn deze tips wat u nodig heeft!

Hoe Google+ gebruiken: een woordje uitleg

Hoe Google+ gebruiken: een woordje uitleg

Onlangs werd bekend gemaakt dat Google+ met de custom URL’s naar buiten komt. Dit wil zeggen dat uw eigen naam of bedrijfsnaam te zien zal zijn in uw Google+-account-URL. Dit is echter enkel beschikbaar voor mensen die al minstens 30 dagen een account hebben, minstens 10 volgers hebben en over een profielfoto beschikken. Maar wat houdt de sociale netwerksite Google+ nu eigenlijk in? Hieronder vindt u de onderdelen van een Google+-account.