Hoe reageren op negatieve zaken op uw Facebook pagina? (Terechte en onterechte kritiek)

Kritiek krijgen van een klant op uw Facebook pagina over zijn of haar ervaring met één van uw producten of diensten? Dat kan iedereen wel eens gebeuren. Als bedrijf is het enorm belangrijk om hierop juist te reageren!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Mening van de klanten blijft belangrijk

Het eerste waar men moet aan denken is of u op de negatieve reactie publiekelijk wil reageren of toch maar liever privé. Kritiek laat men beter staan want hoe zouden uw sociale media fans reageren indien ze ontdekken dat u negatieve reacties van uw pagina weert?

Elke klant heeft het recht zijn/haar mening te uiten. Als er iets misgelopen is tijdens de samenwerking is het belangrijk dat dit rechtgezet wordt.  Dit kan u doen door zo snel mogelijk te reageren op de klacht. Want iedereen wil dat hun pagina aangenaam blijft om te lezen. Het kan zijn dat u akkoord bent met de klacht van de klant. Des te beter om te reageren, maar dan misschien beter offline. Wat u ook kunt doen is de post met kritiek verbergen. Zo kunt u alleen de kritiek nog lezen en de klant natuurlijk ook.

Let op! Reageer op zowel negatieve als positieve kritieken!

Beleefde aanpak

Het beste wat u kunt doen is altijd beginnen met een verontschuldiging, ook al is het onterecht. Laat de ontevreden klant weten dat u het begrijpt waarom hij of zij niet tevreden is. Als het terechte kritiek is het beter om altijd te vermelden dat u het op prijs stelt dat klanten feedback geven over hun ervaring met uw product of dienst. Dit komt  de toekomstige samenwerking alleen maar ten goede. In zulke situaties is het noodzakelijk dat u altijd positief blijft!

Vindt u het ook moeilijk om te reageren op kritiek via sociale media?

Sociale media expert Publi4u helpt u graag verder met het beheren van uw sociale media. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Social e-commerce, een nieuwe manier van online winkelen

Social e-commerce, een nieuwe manier van online winkelen

Het gedrag van shoppers is de laatste jaren sterk veranderd. Door de komst van het internet konden webshops zoals Zalando en Amazon ontstaan. Dit online shopgedrag wordt tegenwoordig steeds meer beïnvloed door sociale media.

Klout: hoeveel invloed heeft u op sociale netwerken?

Klout: hoeveel invloed heeft u op sociale netwerken?

Bent u een fervent Twitteraar, Facebookfan, LinkedInlid? Dan zal Klout u zeker interesseren. Klout geeft u een beeld van de invloed die u of uw bedrijf uitoefent op sociale netwerken. Iedereen die zich inschrijft op Klout kan zijn Klout score en die van anderen bekijken, want de Klout scores zijn publiek.

Wat je moet weten over Twitter

Wat je moet weten over Twitter

Twitter blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. In dit artikel zijn vijf interessante weetjes te vinden die jij misschien niet wist over Twitter.