Hashtags op Instagram vergroten je bereik en het aantal likes

We hebben het allemaal wel al eens gezien: een foto op Instagram met een aanzienlijke hoeveelheid likes. Maar hoe kan je op een simpele manier je bereik vergroten en het aantal likes van een foto verhogen?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

We hebben het allemaal wel al eens gezien: een foto op Instagram met een aanzienlijke hoeveelheid likes. Dit komt vooral bij verscheidene merken in de fashionwereld voor. Maar hoe kan je op een simpele manier je bereik vergroten en het aantal likes van een foto verhogen?

Eerst en vooral is het belangrijk dat je een aantrekkelijke foto post. Hoe je de perfecte Instagramfoto kunt creëren, kan je lezen in het blogartikel: de perfecte instagramfoto

Instagram is een tool waar de gebruiker bij elke foto een aantal hashtags kan toevoegen. Een hashtag ziet er zo uit: #. Deze hashtags zorgen ervoor dat je foto’s en video’s en verschillende categorieën worden geplaatst. Geïnteresseerden kunnen dan makkelijk je foto terugvinden. Je kunt maximum zo’n 30 hashtags toevoegen. Toch is het aangeraden om het te beperken tot een drie à vijftal. Een hele alinea vol met hastags ziet er niet zo aanlokkelijk uit.

Een voorbeeld: een bedrijf, gespecialiseerd in events, plaats een foto van hun event en gebruikt de hashtags: #events en #fun.
Deze foto wordt nu in twee verschillende categorieën geplaatst. Ook al volgt de gebruiker jouw Instagramaccount niet, toch kunnen ze je foto vinden en deze liken. Op die manier wordt je bereik vergroot en is er meer kans op nieuwe volgers. 

Verder is het ook zo dat deze hashtags niet alleen op Instagram blijven. Instagram biedt ook de mogelijkheid om de foto te delen op Facebook en andere sociale media kanalen. Daardoor wordt je content die je wilt verspreiden, ontdekt door andere gebruikers die bijvoorbeeld geen Instagramaccount hebben.

Door de juiste hashtags te gebruiken kan je je richten op een specifieke doelgroep en content verspreiden die bij je onderneming past.

Er zijn twee cruciale zaken waarmee je steeds rekening moet houden bij het posten van een Instagramfoto:

  • Kies zorgvuldig de hashtags die je gebruikt
  • Overdrijf niet met het aantal hashtags

Zoekt u naar meer info over andere sociale media kanalen?

Ons team staat klaar om alle vragen te beantwoorden. Vul ons contactformulier in of bel ons via het nummer 056 32 32 01


Gerelateerde artikels

Ontdek Google+

Ontdek Google+

Google Plus wordt zeer vaak gebruikt door ondernemers omdat ze via deze sociale netwerksite gemakkelijker lokaal en online vindbaar zijn. Bovendien kunnen ze er eenvoudig segmenteren, hangouts organiseren, communities vormen, evenementen aankondigen, enzovoort. Maar wat is Google Plus nu precies en welk nut heeft het voor u?

Social media beleid voor uw werknemers

Social media beleid voor uw werknemers

Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn... op het werk of enkel voorbehouden voor thuis? Het is een veelgestelde vraag waar veel bedrijven mee worstelen. Eén ding staat vast, een social media beleid of policy is geen overbodige luxe.

 

Een professioneel LinkedIn-profiel aanmaken en onderhouden

Een professioneel LinkedIn-profiel aanmaken en onderhouden

In de businesswereld heeft bijna elke professional er een. We spreken over een LinkedIn-profiel. Maar hoe maakt men een professioneel LinkedIn-profiel aan?