3 signalen die aantonen dat je sociale media strategie het niet zo goed doet

In de wereld van sociale media kan je als onderneming te sociaal zijn, of niet sociaal genoeg. Hoe kan je erachter komen of dit van jou op toepassing is? Hieronder vindt je drie signalen die aantonen dat jouw sociale media strategie niet zo goed werkt.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

In de wereld van sociale media kan je als onderneming te sociaal zijn, of niet sociaal genoeg. Hoe kan je erachter komen of dit van jou op toepassing is? Hieronder vindt je drie signalen die aantonen dat jouw sociale media strategie niet zo goed werkt.

Signaal 1: Je ziet geen enkele resultaten op business vlak

Oplossing: resultaten kunnen verschillende dingen betekenen: een verhoogde merkbekendheid, hogere verkoopcijfers, een persoonlijkheid geven aan je merk, betere klantenservice of iets totaal anders. Je aanwezigheid op sociale media kan dit niet allemaal tegelijkertijd bereiken. Je focust best op één of twee doelen om te starten. Bekijk wat je belangrijkste doelstelling is, denk dan na hoe je sociale media strategisch kunt inzetten om je doel te bereiken.

Signaal 2: Je hebt het gevoel dat je tegen een muur aan het praten bent

Oplossing: Het is mogelijk dat je niet de meest geschikte sociale netwerken gebruikt. Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt dat voornamelijk landelijke klanten heeft, wat doe je dan op Twitter? Twitter is eerder een kanaal voor mensen die in de stad wonen. Het is geen regel dat je op elk sociale media kanaal aanwezig moet zijn. Kies er die bij jouw doelgroep passen. Een manier om dit te weten te komen: check de Google Analytics van jouw website om te zien welke netwerken het meeste verkeer opleveren. Dat is waar jouw doelpubliek zich bevindt. Zorg ervoor dat je hen daar ook kunt ontmoeten.

Signaal 3: Je volgers liken, delen of reageren zelden

Oplossing: Promoot je jezelf te veel? Neem dan een kijkje op de sociale media van MailChimp. Het bedrijf biedt e-maildiensten aan, maar hun inhoud focust zich vooral op het leuker maken van e-mailgebruik. Ze kiezen er eerder voor om waarde te creëren voor hun publiek, dan zichzelf te promoten. Denk na hoe jouw producten en diensten mensen kunnen helpen en over de grotere context waarin je bedrijf operatief is. Dat is wat de klanten van jou verwachten, en wanneer je dit kan leveren zullen ze het liken, delen of reageren.

Advies nodig over jouw sociale media strategie? 

Ons team kan je hierbij helpen! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.
 


Gerelateerde artikels

Haal meer uit uw YouTube kanaal!

Haal meer uit uw YouTube kanaal!

YouTube kennen we allemaal als de site waarop we een heleboel filmpjes terugvinden. Het is ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Vaak vergeet men dat YouTube ook hoort tot de groep van de sociale netwerken.

Tips voor professioneel succes op Facebook

Tips voor professioneel succes op Facebook

Facebook biedt heel wat mogelijkheden, ook voor bedrijven. Heeft u nog geen idee hoe u dit kanaal op de juiste, professionele manier kan inzetten? Bekijk onze tips die u alvast op weg zullen helpen.

Vimeo: het alternatief voor YouTube

Vimeo: het alternatief voor YouTube

Vimeo is een platform waarop gebruikers hun eigen video's kunnen plaatsen. Het principe van Vimeo is hetzelfde als dat van YouTube, maar Vimeo heeft enkele voordelen die YouTube niet heeft. U vraagt zich af welke? Dat komt u te weten als u verder leest!