Meer views op YouTube? Zo doe je dit!

Jaarlijks bekijken we heel wat uren online video's, niet zo gek dus dat veel bedrijven online video willen inzetten binnen hun marketingstrategie. Maar hoe kan u met uw online video op vallen tussen de miljoenen anderen? Onderstaande tips kunnen helpen om meer views te krijgen!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Overdrijf niet in de hoeveelheid aan informatie

Video's moeten kort en krachtig zijn om een boodschap effectief over te brengen. Zorg ervoor dat de inhoud voldoende aantrekkelijk is, met informatie die to the point is.

Geef uw video de juiste lengte

De video-lengte bepaalt voor een groot deel of mensen uw video wel of niet zullen bekijken. Lange video's doen het soms goed, maar heeft uw doelgroep wel de tijd om zo lang de aandacht aan uw lange video te schenken?

Maak er geen sales pitch van!

De best bekeken video's op bijvoorbeeld YouTube zijn video's waar er geen overduidelijke sales pitch in verwerkt is. Een naamsvermelding op het einde van de video is wel belangrijk, maar gooi niet met zinnen zoals 'koop nu', 'bestel nu',...

Optimaliseer uw online video voor zoekmachines

Begin alvast met het bedenken van een aantrekkelijke titel. Wanneer de titel niet aanspreekt, zullen kijkers minder geneigd zijn om de video te bekijken en is alle moeite die u in het ontwikkelen van de video stak verloren.

Ook de omschrijving van de video moet geschreven worden alsof het een blog is. Zoekmachines bekijken deze tekst om er belangrijke zoekwoorden uit te halen.

Link naar uw video in sociale media

Al is uw marketingcampagne nog zo goed, wanneer ze niet aan de doelgroep getoond wordt, heeft het weinig zin. Wanneer u uw video wilt promoten, dan zijn sociale media de perfecte platforms om een groot bereik te hebben. Deel daarom uw video via Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus,...

Maar hiernaast is ook uw website zeer belangrijk om de video te delen en in contact te komen met (potentiële) klanten.

deel uw online video via sociale media

Motiveer uw kijkers om actie te ondernemen

Om uw video zoveel mogelijk exposure te geven, is het zeer belangrijk dat ook de kijkers van uw video actie ondernemen. Spoor hen aan om de video te delen zodat er een viraal karakter gecreëerd wordt.

Een video van uitstekende kwaliteit

Video's dienen van hoge kwaliteit te zijn om positief onthaald te worden. Hoe vaak kom je niet op YouTube reacties tegen waarbij men de slechte kwaliteit hekelt? Vermijd dit dan ook!

Online video binnen uw marketingstrategie gebruiken?

Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! Online video's werken, dus waarom nog twijfelen om deze marketingtool te gebruiken?


Gerelateerde artikels

Sociale media niet nuttig voor uw bedrijf? Fout gedacht!

Sociale media niet nuttig voor uw bedrijf? Fout gedacht!

Sociale media zijn tegenwoordig gemeengoed geworden. Toch kampen nog een aantal bedrijven en ondernemingen met de vraag of ze deze sociale media wel kunnen gebruiken. Uiteraard! Ontdek hieronder een aantal argumenten die u kunnen overtuigen!

Scoren met uw bedrijf via LinkedIn

Scoren met uw bedrijf via LinkedIn

Van alle sociale media kanalen is LinkedIn de meest gebruikte onder de professionals. Dit sociale netwerk maakt het mogelijk om potentiële klanten of werknemers te vinden. Ontdek in ons artikel een aantal tips om goed te scoren!

Facebook pagina: meer interactie

Facebook pagina: meer interactie

Mensen zoeken steeds meer op Facebook achter hun favoriete bedrijf en klikken op de vind-ik-leuk-knop. Door de pagina te liken verwachten mensen natuurlijk iets terug van het bedrijf: nieuws en interactie! Hieronder vindt u enkele nuttige tips voor meer interactie met uw fans op Facebook.