Meer views op YouTube? Zo doe je dit!

Jaarlijks bekijken we heel wat uren online video's, niet zo gek dus dat veel bedrijven online video willen inzetten binnen hun marketingstrategie. Maar hoe kan u met uw online video op vallen tussen de miljoenen anderen? Onderstaande tips kunnen helpen om meer views te krijgen!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Overdrijf niet in de hoeveelheid aan informatie

Video's moeten kort en krachtig zijn om een boodschap effectief over te brengen. Zorg ervoor dat de inhoud voldoende aantrekkelijk is, met informatie die to the point is.

Geef uw video de juiste lengte

De video-lengte bepaalt voor een groot deel of mensen uw video wel of niet zullen bekijken. Lange video's doen het soms goed, maar heeft uw doelgroep wel de tijd om zo lang de aandacht aan uw lange video te schenken?

Maak er geen sales pitch van!

De best bekeken video's op bijvoorbeeld YouTube zijn video's waar er geen overduidelijke sales pitch in verwerkt is. Een naamsvermelding op het einde van de video is wel belangrijk, maar gooi niet met zinnen zoals 'koop nu', 'bestel nu',...

Optimaliseer uw online video voor zoekmachines

Begin alvast met het bedenken van een aantrekkelijke titel. Wanneer de titel niet aanspreekt, zullen kijkers minder geneigd zijn om de video te bekijken en is alle moeite die u in het ontwikkelen van de video stak verloren.

Ook de omschrijving van de video moet geschreven worden alsof het een blog is. Zoekmachines bekijken deze tekst om er belangrijke zoekwoorden uit te halen.

Link naar uw video in sociale media

Al is uw marketingcampagne nog zo goed, wanneer ze niet aan de doelgroep getoond wordt, heeft het weinig zin. Wanneer u uw video wilt promoten, dan zijn sociale media de perfecte platforms om een groot bereik te hebben. Deel daarom uw video via Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus,...

Maar hiernaast is ook uw website zeer belangrijk om de video te delen en in contact te komen met (potentiële) klanten.

deel uw online video via sociale media

Motiveer uw kijkers om actie te ondernemen

Om uw video zoveel mogelijk exposure te geven, is het zeer belangrijk dat ook de kijkers van uw video actie ondernemen. Spoor hen aan om de video te delen zodat er een viraal karakter gecreëerd wordt.

Een video van uitstekende kwaliteit

Video's dienen van hoge kwaliteit te zijn om positief onthaald te worden. Hoe vaak kom je niet op YouTube reacties tegen waarbij men de slechte kwaliteit hekelt? Vermijd dit dan ook!

Online video binnen uw marketingstrategie gebruiken?

Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! Online video's werken, dus waarom nog twijfelen om deze marketingtool te gebruiken?