Meet uw sociale media met Google Analytics

Iedereen weet ondertussen wel dat sociale media onmisbaar zijn voor een bedrijf. Maar leveren die sociale media u ook echt iets op? Met Google Analytics ontdekt u dat! Het programma biedt u sociale rapporten aan die u een inzicht geven in het effect van uw sociale media.

 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is Google Analytics?

Uw website is nog steeds waar de consument beslist om voor uw merk te kiezen. Het is daarom belangrijk dat uw sociale media de bezoekers naar uw website leiden. Om te weten of dit ook echt het geval is, gebruikt u Google Analytics. Dit programma toont u de conversiepercentages, de platformen van waar uw bezoekers op uw website terecht komen, de pagina's waarop ze terechtkomen en hoe ze de sociale media knoppen op uw website gebruiken.

Wanneer u Google Analytics gebruikt, zijn 3 zaken zeer belangrijk:

  1. Wat zijn uw doelen? 

    Eerst en vooral is het belangrijk dat u bepaalt wat u met uw sociale media wil bereiken. Wilt u dat uw bezoekers iets kopen? Of is het de bedoeling dat ze zich inschrijven voor uw nieuwsbrief? Op basis van uw doel bepaalt u op welke pagina u wil dat uw bezoekers terechtkomen. Met Google Analytics ziet u hoeveel keer uw doel al bereikt werd. Als u bijvoorbeeld wil dat de bezoekers op uw contactformulier terechtkomen, dan toont Google Analytics u hoeveel bezoekers al via uw sociale media naar deze pagina geleid werden.

  2. Wat is het effect van uw sociale media? 

    Eens u uw doelen bepaald heeft, kunt u meten wat het conversiepercentage van uw sociale media is. Als uw conversiepercentage laag is, dan is het aangeraden uw website aan te passen. Een andere mogelijkheid is om nieuwe bronnen te zoeken waarmee u klanten lokt. Naast het percentage kunt u ook de geldwaarde van de conversies meten, als dit relevant is voor u. 

    Het sociale bronnen rapport van Google Analytics toont u ook van welke sociale netwerken uw bezoekers op uw website terechtkomen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat er veel bezoekers van Facebook komen en weinig van Twitter. Dan doet u er goed aan meer tijd te spenderen aan het medium dat de hoogste conversie oplevert

  3. Wat doen bezoekers op uw website?

    Met Google Analytics ziet u op welke webpagina's uw bezoekers vanuit uw sociale media landen. Het programma toont u ook naar welke andere pagina's uw bezoekers surfen en wanneer ze uw website verlaten.

    Google Analytics geeft ook informatie over het gebruik van de sociale media knoppen op uw website. U ziet er het aantal keer dat bepaalde content gedeeld werd en ook de platformen waarop de content gedeeld werd. Zo weet u welke content uw bezoekers interessant vinden en kunt u focussen op dit soort content.

Bent u nieuwsgierig?

Wilt u ook graag weten wat uw sociale media voor uw bedrijf doet? Maar weet u niet hoe u Google Analytics moet aanpakken? Doe dan beroep op #company#! Wij maken u wegwijs in Google Analytics. Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Hoe gebruikt u SlideShare voor marketing?

Hoe gebruikt u SlideShare voor marketing?

Heeft u een bedrijfspresentatie? Plaats die dan op SlideShare! Zo bereikt uw presentatie een nieuw publiek. Heeft u nog geen bedrijfspresentatie? Dan maakt u best zo snel mogelijk één. SlideShare is namelijk hét platform voor B2B-contentmarketing!

Pinterest voor bedrijven, hoe pak je het aan?

Pinterest voor bedrijven, hoe pak je het aan?

Pinterest is hét visuele sociale netwerk bij uitstek! Wanneer het visuele aspect zeer belangrijk is voor uw bedrijf of winkel, dan mag een Pinterest bedrijfspagina zeker niet ontbreken! 

Waarom als bedrijf voor sociale media kiezen?

Waarom als bedrijf voor sociale media kiezen?

Sociale media zijn alomtegenwoordig en dus niet meer weg te denken uit het online gebeuren. Als bedrijf kan u deze media optimaal benutten als marketinginstrument! U kan er de juiste mensen op de juiste wijze en tijd bereiken. Dit artikel zal u overtuigen waarom u als bedrijf op sociale media moet springen!