Adverteren op Facebook en promoten van berichten

U heeft het vast al opgemerkt wanneer u inlogt op Facebook. Advertenties en gesponsorde berichten verschijnen op uw startpagina. Het zijn handige marketinginstrumenten van bedrijven om extra in de kijker te komen en hun bereik te vergroten.  Misschien vindt u ze vervelnd of juist ook niet, wanneer bedrijven ze goed inzetten, lonen ze de moeite!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Adverteren op Facebook

Facebook-advertenties zijn de meest eenvoudige vorm van adverteren die uw Facebook bedrijfspagina extra in de kijker plaatst. Het is een ideale manier om uw 'likes' omhoog te krijgen. Deze advertenties lijken op die van Google AdWords. Het enige verschil is dat de Facebook-advertenties een afbeelding kunnen bevatten. Een standaard advertentie bestaat uit volgende zaken:

  • Titel: maximaal 25 tekens
  • Bodytekst: maximaal 90 tekens (spaties worden meegeteld!)
    • Afbeelding: maximaal 100 pixels breed en 72 pixels hoog
    • Vind-ik-leuk-knop: men kan onmiddelliijk de pagina liken

Promoten van uw berichten op Facebook

Gepromote berichten zijn bedoeld om uw publiek te engageren uw berichten te liken, te delen of er een reactie op te plaatsen. Door posts te promoten zult u een groter bereik krijgen waardoor het kans op engagement vergroot. Gepromote berichten kunnen we onderverdelen in 'Page Post ads', 'Offer ads' en 'Event ads'. Page Post Ads verschijnen onder vier mogelijke vormen, nl. enkel tekst, foto, video en link. 'Offer ads' zijn bedoeld om een bepaalde aanbieding onder de aandacht brengen, en de 'Event ads' die een opkomen evenement promoot.

U kunt bij elk gepromoot bericht kiezen of het moet weergegeven worden in het nieuwsoverzicht en/of in de rechterkolom. Hieronder geven we specifieke kenmerken weer van de soorten gepromote berichten:

Page Post ads

  • Advertentie Type: Tekst, Foto, Video, Link
  • Bodytekst: maximaal 90 tekens
  • Afbeeldingsgrootte: 1200  x 900 pixels
  • Mogelijkheid tot 'vind-ik-leuk', reageren en delen 

Offer ads

  • Titel: 25 karakters
  • Bodytekst: maximaal 90 karakters
  • Afbeeldingsgrootte: 1200 x 625 pixels
  • Mogelijkheid tot 'vind-ik-leuk', reageren en delen

Event ads

  • Titel: 25 karakters
  • Bodytekst: maximaal 90 karakters
  • Afbeeldingsgrootte: 1200 x 450 pixels
  • Mogelijkheid tot deelnemen

Zelf uw Facebook pagina en/of Facebook berichten/aanbiedingen/evenementen promoten?

Zin om uw Facebook likes op te krikken en uw fans tot meer engagement brengen? Neem vrijblijvend contact op via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. We helpen graag om uw aanwezigheid op Facebook te versterken!


Gerelateerde artikels

Social media beleid voor uw werknemers

Social media beleid voor uw werknemers

Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn... op het werk of enkel voorbehouden voor thuis? Het is een veelgestelde vraag waar veel bedrijven mee worstelen. Eén ding staat vast, een social media beleid of policy is geen overbodige luxe.

 

Informeer uw klanten via YouTube

Informeer uw klanten via YouTube

YouTube is een website waarop video's upgeload worden. Per minuut wordt er 100 uur film upgeload. Maar waarom is YouTube een sociaal netwerk? En hoe maken bedrijven gebruik van YouTube?

Bedrijven op sociale media: de meest voorkomende fouten

Bedrijven op sociale media: de meest voorkomende fouten

Bijna elke onderneming heeft tegenwoordig een eigen Facebook-pagina, maar daar is dikwijls alles al gezegd. Echt toegevoegde waarde creëren is helaas weinig bedrijven meegegeven. Ze steken meer energie in het werven van nieuwe volgers dan in het opbouwen van een relatie met hun fans. Ontdek in het artikel nog een aantal veelvoorkomende fouten die u best vermijdt!