Google Plus: tips voor het gebruik binnen uw organisatie

Google Plus is het sociale netwerk van Google dat steeds meer gebruikt wordt door bedrijven en organisaties. Maar hoe haalt u nu het beste uit uw sociale aanwezigheid op Google+?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Tip 1: zorg voor goede content

Een goed gebruik van de Google Plus-bedrijfspagina's begint bij het verspreiden van goede én relevante content. Deze relevantie en aantrekkelijkheid bepalen of uw berichten al dan niet zullen gelezen worden en of mensen er op zullen reageren.

Wat u nu precies moet posten hangt volledig af van uw bedrijf. Zo kan u afbeeldingen plaatsen, actuele nieuweberichten, YouTube-video, eigen bedrijfsblogs, evenementen,... Zorg er voor dat u hierin voldoende afwisselt!

Tip 2: segmenteer uw kringen

Binnen Google Plus kan u uw publiek indelen in verschillende cirkels (vb. klanten en prospecten).  Elk bericht dat u post, kan u specifiek richten op één van uw cirkels. Op die manier kan u gericht boodschappen uitsturen naar de doelgroep die u wenst. Volgers kunnen bovendien niet zien met welke cirkel u welke boodschap deelt.

Segmenteren in Google Plus via kringen of 'circles'

Tip 3: verlies de SEO niet uit het oog

Google biedt u een sterk SEO-voordeel. De rechterzijde van de organische zoekresultaten is namelijk voorbehouden voor merken en bedrijven met Google Plus profielen. Hierdoor wordt u heel zichtbaar binnen de zoekmachine aangezien uw logo, bedrijfsinformatie, locatie, website,... weergegeven worden. Bovendien hebben de +1's van uw berichten een invloed op uw ranking in de zoekresultaten.

Andere nuttige tips omtrent SEO:

  • Meest relevante informatie plaatst u best in de eerste 50 tekens van uw berichten
  • Vervolledig de beschrijving van uw Google+ pagina
  • Link naar je Google Plus pagina vanop uw website
  • Leg een unieke Google URL vast
  • Publiceer al uw inhoud op Google Plus

Google Plus invloed is niet te onderschatten!

Dit sociale netwerk van Google is een krachtig tool voor online marketeers, o.a. door zijn doorgedreven integratie  met Gmail, Chrome, Search, YouTube. Een Google Plus pagina mag dus niet langer ontbreken binnen uw sociale media strategie! Contacteer vrijblijvend social media expert #company# voor meer informatie via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

De inzet van sociale media door politici

De inzet van sociale media door politici

Dat sociale media een meer dan interessant medium zijn, hebben ook politici geweten. Dankzij deze communicatiekanalen kunnen zij inzicht krijgen in de maatschappelijke burger. Maar welke redenen spelen nog een rol? Ontdek ze in ons artikel!

Types content voor uw sociale media strategie

Types content voor uw sociale media strategie

We hebben het al vaak benadrukt: sociale media zijn interessante marketing- en communicatiekanalen voor bedrijven. Toch worstelen heel wat bedrijven met de vraag welke content ze nu kunnen publiceren.

Adverteert u al op sociale media?

Adverteert u al op sociale media?

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Heel wat ondernemingen worden gekenmerkt door een sterk actieve aanwezigheid op één of meerdere sociale media kanalen. En da's slim gezien van hen want als bedrijf is het zeer belangrijk om aanwezig te zijn daar waar de consument zich bevindt.