Google+ de nieuwe Facebook ?

Google wil concurreren met Facebook en om dit mogelijk te maken willen ze een nieuwe sociaalnetwerksite lanceren. Die zal vergelijkbaar zijn met Facebook en zal de naam Google+ dragen. Volgens het management bij Google is Google+ beter afgestemd op het gedrag dat mensen in het echt vertonen. 

Het wordt namelijk gemakkelijker om inhoud te delen met zelfbepaalde groepen. Zo kun je iedereen indelen in groepen die je zelf bepaald en niet enkel de groep 'vrienden'.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Wat zijn de verschillen tussen beide ? 

Vele gebruikers van Facebook willen sommige zaken verbergen voor bepaalde groepen en voor de privacy-instelling aanpassingen was dit bijna niet mogelijk. Bij Google+ kun je groepen aanmaken en overal bepalen wie wat te zien krijgt. Maar die heten bij Google+ dan wel Circles. Er is dan nog een andere feature bij Google+ de sparks war je gemakkelijker inhoud kan vinden die je interesseert bv. sport, films enz... Zo wil Google als het ware een link leggen tussen hun zoekmachine en hun netwerksite. 

De voorbereiding voor de lancering werd bijna één jaar voorbereid. Op dit moment zit die nog in een testfase en kun je die enkel gebruiken bij het verkrijgen van een uitnodiging. 

Het is niet de eerste keer dat Google zich op deze markt begeeft bv. Buzz. Buzz was een sociaal netwerk die gelinkt was aan de Gmaildienst van Google en dit had niet veel succes. Het grote negatieve punt daarbij was dat andere mensen je e-mailcontacten konden bekijken zonder dat je hun daar toestemming voor gaf. 


Gerelateerde artikels

Klout: hoeveel invloed heeft u op sociale netwerken?

Klout: hoeveel invloed heeft u op sociale netwerken?

Bent u een fervent Twitteraar, Facebookfan, LinkedInlid? Dan zal Klout u zeker interesseren. Klout geeft u een beeld van de invloed die u of uw bedrijf uitoefent op sociale netwerken. Iedereen die zich inschrijft op Klout kan zijn Klout score en die van anderen bekijken, want de Klout scores zijn publiek.

De voordelen van sociale media

De voordelen van sociale media

Inmiddels zijn sociale media niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ook bedrijven zien steeds sneller in dat deze nieuwe mediavormen hen heel wat voordelen biedt.

Hoe je Instagram strategie verbeteren

Hoe je Instagram strategie verbeteren

Een strategie hebben voor sociale media is voor bedrijven zeker een aanrader. Net zoals voor Facebook, voeren bedrijven een bepaalde strategie uit op Instagram. In dit blogbericht zijn er een aantal tips te vinden hoe je je Instagramstrategie kunt verbeteren.