Organiseren van een wedstrijd: hoe begin ik eraan?

Een wedstrijd organiseren is een leuke manier om uw bedrijf of winkel extra in de kijker te zetten. Een wedstrijd kan helpen om uw community te laten groeien. Tegelijk is de kans groot dat de loyaliteit van de deelnemers ten opzichte van uw merk zal vergroten. Hou echter wel rekening met een aantal belangrijke zaken!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Interessante tips voor de organisatie van een wedstrijd

1  Begin met een strategie

Een goede strategie is het begin van alles! Het zorgt er voor dat de kans op slagen van uw actie groter is. Deze strategie dient rekening te houden met de periode tijdens de wedstrijd, maar ook met de periode ervoor en erna.

Bepaal duidelijk wat uw doelen zijn en tot wie u de wedstrijd richt. Mogelijke doelen zijn extra traffic naar uw website genereren, interactie met uw fanse verhogen, virale aspect uitspelen, trouwe klanten belonen,... De doelstelling en doelgroep zullen bepalen welk soort wedstrijd u wilt organiseren.

In de strategie legt u ook al de prijzen vast. Zorg er voor dat deze aansluiten bij uw doelgroep! Prijzen die niet aantrekkelijk zijn zullen het gewenste effect van uw wedstrijd teniet doen.

2  Zorg voor een uniforme communicatie

Bedrijven communiceren tegenwoordig via heel wat verschillende kanalen (zowel online als offline). Belangrijk hierbij is dat u duidelijk op alle kanalen uw wedstrijd communiceert. Denk na over een aangepaste of gepersonaliseerde boodschap bij uw wedstrijd, afhankelijk van doelgroep en kanaal dat u gebruikt.

U kan uw wedstrijd reeds aankondigen via uw maandelijkse nieuwsbrief, via uw website, sociale media, ... Kortom, mogelijkheden genoeg!

3   Maak uw wedstrijd voldoende bekend.

Deel uw boodschap af en toe, zodat deze via sociale media in de kijker blijft en niet uit het oog verloren wordt. Post af en toe eens een update op uw eigen wedstrijdbericht. Zo houdt u uw wedstrijd levendig!

Hulp of advies nodig?

Communicatiespecialist #company# helpt u uit de nood! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Facebook advertenties: enkele regels

Facebook advertenties: enkele regels

De sociale netwerksite Facebook biedt haar gebruikers de mogelijkheid om op haar website te adverteren. Zo kan men de eigen bedrijfswebsite promoten, maar ook de Facebook bedrijfspagina of zelfs specifieke berichten.

Pinterest als handig marketingtool

Pinterest als handig marketingtool

Na Facebook en Twitter is Pinterest de grootste sociale netwerksite. Met hun "Pinterest for Business" richten ze zich meer en meer op bedrijven. Via zo'n bedrijfsaccount kunt u makkelijk een succesvolle Pinterest campagne opstarten. Toch zijn er veel bedrijven de de kracht van deze sociale netwerksite nog niet hebben ontdekt. Tijd voor wat meer uitleg.

Meer likes te krijgen op uw Facebookpagina: enkele tips

Meer likes te krijgen op uw Facebookpagina: enkele tips

Sociale media wordt steeds belangrijker en niet alleen voor particulieren maar ook voor bedrijven is uw aanwezigheid op sociale media van groot belang. Bezit uw bedrijf al een eigen Facebookpagina, maar weinig Facebookgebruikers vinden de weg naar die veelbesproken 'vind-ik-leuk' knop? Geen paniek, hieronder vindt u enkele tips and tricks om die fanbase uit te breiden.