Scoren met uw bedrijf via LinkedIn

Van alle sociale media kanalen is LinkedIn de meest gebruikte onder de professionals. Dit sociale netwerk maakt het mogelijk om potentiële klanten of werknemers te vinden. Ontdek in ons artikel een aantal tips om goed te scoren!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Aantal handige tips voor uw bedrijf

1. Houd uw concurrentie in de gaten

Volg hun profiel, ga na wat er binnen hun bedrijf leeft, bekijk hun updates, profielen van medewerkers,...

2. Optimaliseer uw profiel

Stel een uitgebreid profiel op. Zorg voor een duidelijke samenvatting en beschrijving van uw ervaringen, referenties, pagina-omschrijving, ...

3.  Gebruik keyword in beschrijvingen

Ga strategisch te werk door in uw beschrijvingen keywords te steken waarop u gevonden wilt worden in de zoekresultaten van o.a. LinkedIn.

4. Foto en video' van hoge kwaliteit

Niets vervelender dan afbeeldingen en video's van een lage kwaliteit. Dit wekt enkel maar frustraties op bij de personen die deze bekijken. Een goede foto/video is belangrijk voor uw uitstraling, transparantie en professionaliteit.

5.  Start to blog

Doe aan content marketing via blogs. Hiermee deelt u uw kennis en ervaring met anderen waardoor u opnieuw betrouwbaar en professioneel overkomt. Deel de blogs via uw LinkedInprofiel en -pagina.

6.  Producten en diensten

Op uw LinkedInpagina kan u een lijst van producten en diensten aanmaken. Elk product krijgt een detailpagina. U kan bovendien een LinkedIn profiel aanduiden als de contactpersoon voor een specifieke dienst.

Elk product of elke dienst kan door iemand aanbevolen worden. Deze aanbevelingen verschijnen dan op de productpagina's.

7.  Targetting

Via uw LinkedIn pagina kan u aan targetting doen bij het posten van berichten. Zo kan u bepalen wie wel en wie niet uw updates mag zien. Ook kan u de boodschap per doelgroep anders opstellen.

Targetten van de doelgroep via LinkedIn

8.  Kondig evenementen aan

Organiseert u een bijeenkomst, lezing, opleiding .... ? Vermeld dit dan zeker op uw LinkedIn pagina! Geïnteresseerden kunnen onmiddellijk aangeven of ze al dan niet aanwezig zullen zijn.

LinkedIn ontdekken?

Social media expert #company# helpt u op weg via LinkedIn! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Gebruik de kracht van LinkedIn voor bedrijven

Gebruik de kracht van LinkedIn voor bedrijven

De sociale netwerksite LinkedIn kent wereldwijd meer dan 225 miljoen professionele gebruikers. En terecht ook want het biedt hen heel wat netwerkmogelijkheden. Ontdek de grote voordelen in dit artikel.

Facebook advertenties: enkele regels

Facebook advertenties: enkele regels

De sociale netwerksite Facebook biedt haar gebruikers de mogelijkheid om op haar website te adverteren. Zo kan men de eigen bedrijfswebsite promoten, maar ook de Facebook bedrijfspagina of zelfs specifieke berichten.

Pinterest advertising: wat en hoe?

Pinterest advertising: wat en hoe?

Er zijn heel veel bedrijven die gebruik maken van verscheidenen sociale media kanalen. Pinterest is daar een van. Deze tool functioneert als een enorm prikbord met afbeeldingen. Net zoals de andere tools kunnen bedrijven hierop adverteren. Hoe doet men dat juist?