Adverteren op Facebook: enkele weetjes

Facebook is een van de populairste sociale media waarnaar vele bedrijven hun weg hebben gevonden omdat dit een succesvol marketingmiddel is. Maar hoe begint u daar nu juist aan? U kan namelijk met behulp van advertenties contact maken met uw doelgroep en zo uw omzet verhogen. Tal van bedrijven deden het u al voor! Laat deze trein niet aan u voorbijgaan!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Voorbereiding van uw Facebook campagne

Alvorens enthousiast te starten met uw Facebook-advertenties is het nodig dat u eventjes over volgende zaken nadenkt:

  • Wat is de inhoud van uw campagne? Wat zijn uw doelstellingen?
  • Welke naam geef je aan de campagne?
  • Hoe groot is het budget?
  • Wat is uw doelgroep? Wat zijn de specifieke (demografische) kenmerken van die doelgroep?
  • Over welke tijdsspanne loopt de campagne?

Aan de slag met uw Facebook advertenties!

Facebook heeft tal van mogelijkheden om pagina’s te promoten. Zo kunt u meer vind-ik-leuks generen voor een bedrijfspagina, afzonderlijke berichten promoten, … Het doel is steeds hetzelfde: meer aanwezig zijn in het nieuwsoverzicht van bezoekers. Volgens Facebook for Business spenderen mensen ongeveer 40% van hun tijd op Facebook op het nieuwsoverzicht, omdat hier al de belangrijkste informatie te zien is.

Als u eenmaal bepaalde advertenties gemaakt hebt (inclusief titel, tekst en afbeelding) dan is het aangeraden om diverse advertenties te testen. Het is belangrijk om steeds een onderdeel tegelijk te testen en aan te passen. Op die manier merkt u waarop uw doelgroep reageert en wat dus het meest effectief is.

Meten van succes via advertentiebeheer

Dankzij ‘Advertentiebeheer’ in Facebook krijgt u gemakkelijk een overzicht van de prestaties van uw advertenties. Op deze pagina kunt u een aantal factoren opvolgen zoals:

  • Acties geeft het aantal keren aan dat iemand geklikt heeft op de vind-ik-leuk-knop, etc.
  • Rapporten zijn verslagen over de prestaties op lange termijn.
  • Interne rapportage geeft een overzicht van het budget, resultaten, doelgroep, …
  • Belangrijke statistieken geven informatie over de omvang en bereik van uw advertenties.
  • Doelgroepgrafiek duidt aan welk deel van uw doelgroep u bereikt heeft.
  • Responsgrafiek geeft aan welke respons uw acties krijgen zoals het aantal clicks.

Hulp nodig bij het adverteren op Facebook?

Geraakt u geen wijs uit de mogelijkheden van Facebook, maar wilt u dit medium toch inzetten als deel van uw marketingcampagne? Contacteer dan #company# en wij bespreken met u wat de beste methodes zijn en hoe we deze het best toepassen. Contacteer ons op het nummer 056/32.32.01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Campagne voeren op LinkedIn

Campagne voeren op LinkedIn

Het grootste zakelijke sociale netwerk LinkedIn kan eenvoudig ingezet worden als marketingtool. LinkedIn beschikt zelf, net zoals Facebook, over een advertentieprogramma.

Adverteert u al op sociale media?

Adverteert u al op sociale media?

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Heel wat ondernemingen worden gekenmerkt door een sterk actieve aanwezigheid op één of meerdere sociale media kanalen. En da's slim gezien van hen want als bedrijf is het zeer belangrijk om aanwezig te zijn daar waar de consument zich bevindt.

De stappen naar een goed uitgewerkte bedrijfspagina op Facebook.

De stappen naar een goed uitgewerkte bedrijfspagina op Facebook.

Het aanmaken van een bedrijfspagina op Facebook levert het gewenste resultaat op maar vraagt de nodige inspanningen. Met een bedrijfspagina op Facebook trekt u de aandacht van zowel bestaande Facebook gebruikers als non-gebruikers! Facebook is momenteel één van de snelst groeiende sociale netwerken.