Google+ recensies verzamelen op uw Google plus pagina

Door het internet en de komst van sociale media heeft de burger meer dan ooit de macht in handen om een invloed uit te oefenen op uw marketing. Wat vrienden over een bepaalde onderneming vertellen, heeft een invloed op hun perceptie over het bedrijf. Recensies kunnen dus gezien worden als een krachtige, virale marketingtool.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Recensies: een krachtig tool om online een word-of-mouth te creëren

Recensies via sociale media worden gezien als een krachtige, virale marketingtool aangezien hiermee op een snelle manier heel wat mensen worden bereikt. Door recensies te schrijven deelt u uw ervaringen met anderen over een bepaald bedrijf.

Klantenfeedback is van cruciaal belang voor ondernemingen die streven  naar een perfect bedrijfsimago, een hoge klantentevredenheid en hogere bedrijfsresultaten. Wanneer een onderneming op de hoogte is van wat er leeft onder haar klanten, kan ze hierop inspelen. Een groot aantal positieve recensies resulteert in een sterke positionering van uw bedrijf. Bovendien willen mensen zich tegenwoordig goed informeren door ervaringen van anderen te lezen op vergelijkings- en reviewsites.

Online recensies kunnen een word-of-mouth via het internet creëren die heel wat mensen bereikt op een snelle en goedkope manier. Positieve recensies op sociale media kunnen ‘likes’ opleveren, reacties uitlokken,… en nog belangrijker: nieuwe klanten aantrekken aangezien men de opinies van vrienden en familie het meest vertrouwt.

 

Google+ recensies: waarom?

Google+ ontwikkelde Google+ Local waarbij internetgebruikers recensies kunnen schrijven over hun ervaringen met een bedrijf, handelszaak, organisatie,... Deze recensies bepalen mede de top ranking op Google. Hoe meer positieve recensies, hoe groter de kans dat je het goed doet in deze ranking.  Internetgebruikers zullen vervolgens vlugger geneigd zijn om door te klikken naar uw website, wat uiteindelijk kan resulteren in meer bezoekers en dus potentiële klanten.

De recensies die uw klanten schrijven kunnen gedeeld worden met hun vrienden (de Google Plus Kringen). Dit zorgt voor extra aanwezigheid op sociale media.

Hoe plaatst u een recensie op Google Plus?

(1) Ga naar plus.google.be/local en log u in met uw Google Plus-account

(2) Geef in het zoekveld de naam van het bedrijf op dat u wenst te beoordelen.

(3) Klik vervolgens op het icoontje 'een recensie schrijven'.

(4) Er wordt een box geopend waarin u uw reactie kunt plaatsen en  
     een sterrenbeoordeling kunt geven.

(5) Nadat u de recensie gepubliceerd hebt, kunt u deze nog delen met vrienden en familie
     door op het icoontje van 'delen' te klikken

Nood aan een Google+ pagina om recensies te verzamelen?

Publi4u is niet louter een webdesignbureau maar biedt ondersteuning aan ondernemingen en organisaties die online willen communiceren.  Wij helpen u graag verder bij het opmaken van een Google+ bedrijfspagina zodat u recensies kan verzamelen.  Contacteer ons telefonisch via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in zodat we een afspraak kunnen maken om uw digitale plannen te bespreken.


Gerelateerde artikels

LinkedIn Premium Business Plus, een goed abonnement voor uw bedrijf?

LinkedIn Premium Business Plus, een goed abonnement voor uw bedrijf?

LinkedIn biedt betalende en niet-betalende accounts aan. Betalende accounts worden beschouwd als abonnementen waarmee de gebruiker specifieke mogelijkheden heef, die een niet-betalende gebruiker niet heeft.

Pinterest als handig marketingtool

Pinterest als handig marketingtool

Na Facebook en Twitter is Pinterest de grootste sociale netwerksite. Met hun "Pinterest for Business" richten ze zich meer en meer op bedrijven. Via zo'n bedrijfsaccount kunt u makkelijk een succesvolle Pinterest campagne opstarten. Toch zijn er veel bedrijven de de kracht van deze sociale netwerksite nog niet hebben ontdekt. Tijd voor wat meer uitleg.

Conversation Management: een must voor bedrijven

Conversation Management: een must voor bedrijven

Door de opkomst van sociale media communiceren bedrijven directer met de consument. Conversation management is de laatste jaren dan ook steeds belangrijker geworden. Maar wat is conversation management nu precies?