Een professioneel LinkedIn-profiel aanmaken en onderhouden

In de businesswereld heeft bijna elke professional er een. We spreken over een LinkedIn-profiel. Maar hoe maakt men een professioneel LinkedIn-profiel aan?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

In de businesswereld heeft bijna elke professional er een. We spreken over een LinkedIn-profiel. Met deze tool wordt je curriculum vitae eigenlijk online geplaatst. Een CV op papier meebrengen naar een sollicitatie is echter nog altijd een aanrader. Maar hoe maakt men een professioneel LinkedIn-profiel aan?

In dit artikel zijn een aantal tips te vinden die je kunnen helpen om een professioneel LinkedIn-profiel aan te maken. Zeker voor beginnende ondernemers en pas afgestudeerden is dit zeer interessant.

Tip 1 - Profielfoto

Net zoals in het echte leven en als je gaat solliciteren is de eerste indruk zeer belangrijk. Op LinkedIn is dit niet anders. Kies dus een deftige profielfoto die recent werd genomen. Vermijd foto’s die gemaakt werden op vakantie of bij het uitgaan.

Tip 2 – Volledigheid

Zorg ervoor dat je profiel compleet is ingevuld. Goede content is belangrijk, zoals je persoonlijke gegevens. Maar ook een beschrijving toevoegen aan je vorige jobs, kunnen je profiel vervolledigen. Probeer dus een leeg profiel te vermijden.

Tip 3 – Netwerken

LinkedIn is de perfecte tool om je netwerk uit te breiden en te onderhouden. Je eigen connecties kunnen je doorverwijzen naar profielen die interessant kunnen zijn voor je carrière. Probeer dus zoveel mogelijk connecties te verzamelen. Let er wel op dat je die nieuwe connecties ook kent. LinkedIn beschikt over een goede zoekfunctie zodat je makkelijk mensen en bedrijven op naam kunt vinden.

Tip 4 – Groepen

Er bestaan veel verschillende groepen op LinkedIn. Sommige zijn privé, andere zijn toegankelijk voor het publiek. Ga op zoek naar een groep die je interesseert. LinkedIn geeft verscheidene groepen weer die passen bij je interesses. Binnen de groep kan je vragen stellen of reageren op een discussie. Jezelf promoten doe je beter niet. Probeer een meerwaarde te zijn voor de groep.

Tip 5 – Update

Het is belangrijk dat je profiel up-to-date is. Pas dus regelmatig je profiel aan. Heb je een bepaald project uitgevoerd of ben je verandert van job? Ga dit dan ook toevoegen en aanpassen op je online profiel. Er zijn veel bedrijven die op zoek gaan naar nieuwe werkkrachten via LinkedIn. Als ze jouw veroudert profiel tegenkomen, dan is de kans groot dat ze snel wegklikken.

Nog vragen over LinkedIn?

Ons team helpt u verder op weg! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

De kracht van Facebook

De kracht van Facebook

In 2004 richtte Mark Zuckerberg Facebook op, een sociaal netwerk waarop u vandaag de dag wel moet aanwezig zijn. Maar wat is Facebook nu precies? En waarom is het nuttig voor bedrijven?

Pinterest voor bedrijven, hoe pak je het aan?

Pinterest voor bedrijven, hoe pak je het aan?

Pinterest is hét visuele sociale netwerk bij uitstek! Wanneer het visuele aspect zeer belangrijk is voor uw bedrijf of winkel, dan mag een Pinterest bedrijfspagina zeker niet ontbreken! 

Fouten van bedrijven op sociale media

Fouten van bedrijven op sociale media

Heel wat bedrijven hebben tegenwoordig al hun weg gevonden in de wereld van de sociale media. Althans dat denken ze toch. Velen onder hen maken nog een aantal cruciale fouten op deze sociale kanalen waardoor ze niet het gewenste resultaat krijgen. Ontdek hieronder wat u zeker niet mag doen!