De invloed van sociale media op het online koopgedrag

Of we het nu willen of niet, sociale media hebben een grote invloed op ons. Zowel op ons leven, onze vrijetijdsbesteding als op ons online koopgedrag. Tijdens het online shoppen dienen sociale media als een belangrijke factor om effectief over te gaan tot een aankoop.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Sociale media invloed

Sociale media hebben een sterke invloed op het koopgedrag van consumenten en dit begint steeds vaker merkbaar te worden. Heel wat consumenten zouden eerder op basis van sociale media referrals kopen omdat ze deze informatiebron voor hen veel betrouwbaarder is.

Invloed van kennissen

Wanneer kennissen een bericht plaatsen over een bepaald product heeft dit een grote invloed op de manier waarop men tegenover dat product staat. Hoe vaak laat u zich ook niet beïnvloeden door de meningen en ervaringen van anderen omtrent bijvoorbeeld een hotel.

Invloed van de bedrijven zelf

Naast de berichten van kennissen zijn berichten van het bedrijf zelf van uiterst belang. Consumenten volgen de bedrijven omdat ze het belangrijk vinden om betrokken te zijn bij het reilen en zeilen van de onderneming. Ze zijn graag op de hoogte van de laatste nieuwtjes en willen nieuwe producten en diensten leren kennen. Ten slotte willen ze bij een community horen en feedback kunnen geven op de berichten.

Als bedrijf kan u via een goede sociale media strategie een top-of-mind awareness creëeren door regelmatig nuttig berichten te posten. Deze nuttige berichten kunnen extra informatie zijn die aangeven dat u toch wel een expert binnen uw vak bent, maar u kan ook gewoon eens een bericht plaatsen omtrent een productlancering of een foto van uw team. Op die manier kan u sympathie opwekken en kan u de consument betrekken bij uw bedrijf.

Als bedrijf kan u op sommige sociale netwerksites zoals LinkedIn en Facebook advertenties maken die op hun beurt het consumentengedrag proberen te beïnvloeden.

ADvertenties op sociale media

Meer informatie nodig omtrent het gebruik van sociale media?

Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via 056 32 32 01 of door simpelweg ons contactformulier in te vullen. We helpen u met plezier!


Gerelateerde artikels

Conversation Management: een must voor bedrijven

Conversation Management: een must voor bedrijven

Door de opkomst van sociale media communiceren bedrijven directer met de consument. Conversation management is de laatste jaren dan ook steeds belangrijker geworden. Maar wat is conversation management nu precies?

Share buttons: krachtige tools om uw site gratis te promoten

Share buttons: krachtige tools om uw site gratis te promoten

U ziet ze vandaag zo goed als op elke site verschijnen. Kleine icoontjes waarmee bezoekers interessante content viraal kunnen laten gaan. Deze deelknoppen linken specifieke content met verschillende sociale netwerksites. Deze share buttons zijn een krachtige tool om uw website te promoten.

9 don'ts van social media voor bedrijven

9 don'ts van social media voor bedrijven

Dat een bedrijf aanwezig moet zijn op sociale media, is ondertussen algemeen geweten. De meeste bedrijven hebben dan ook profielen aangemaakt op sociale media, maar veel van hen gaan niet op de juiste manier ermee om. Daarom maakten wij een lijstje met de 9 belangrijkste social media don'ts voor bedrijven.