Facebook bestaat 10 jaar!

Vandaag, 4 februari 2014, mag Facebook tien kaarsjes uitblazen. De jongensdroom van Mark Zuckerberg groeide in 10 jaar uit tot een wereldwijd internetfenomeen. Het digitaal smoelenboek richtte hij samen met drie andere medestudenten op binnen de universiteit van Harvard. Twee jaar later was dit sociale netwerk voor iedereen beschikbaar.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

The Facebook: een straf idee van Harvard-studenten

'The Facebook' werd in 2004 opgericht als een digitaal smoelenboek voor de Harvard universiteit. Al snel volgden andere universiteiten en het woordje 'The' verdween. In 2006 werd Facebook opengesteld voor het grote publiek. Tegenwoordig zijn meer dan een miljard gebruikers actief op Facebook. Velen daarvan (bijna een miljard) gebruiken dit sociale netwerk via hun smartphone of tablet. Ze delen er vakantiefoto's, persoonlijke informatie, statusupdates,... Ooit werd er een film gemaakt over het Facebook-verhaal, The Social Network (bekijk de trailer).

De visual hieronder geeft u een beknopt overzicht van wat Facebook in die tien jaar waargemaakt heeft. Bovendien ziet u de evolutie weer van het aantal gebruikers die enorm stijgt vanaf 2007. Uiteraard zijn we benieuwd naar wat Facebook ons in 2014 zal bieden!

10 jaar Facebook overzicht evolutie(easel.ly)

Het succes van Facebook in gevaar?

Mensen zijn van nature nieuwsgierige wezens en gluren doen ze graag. Via Facebook kunnen ze op eenvoudige en snelle manier meer te weten komen over vrienden, bedrijven, ... Ook contacten houden met vrienden droeg bij tot het grote succes. Met één muisknop kunt u verhalen van mensen volgen, al bevindt u zich aan de andere kant van de wereld. Facebook bood haar gebruikers heel wat voordelen waardoor het aantal enorm steeg door de jaren heen.

Maar tegenwoordig bevindt er zich op het internet de trend van anonieme sociale netwerken.  Deze trend gaat in tegen alles waarvoor Facebook staat en past bijgevolg bij de bezorgdheid omtrent privacyschending. Het is afwachten hoe Facebook hiermee zal omgaan. De anonieme toer zullen ze in elk geval nog niet direct volgen, integendeel, via de komst van Social Graph Search wordt het voor de gebruikers nog gemakkelijker om persoonlijke informatie van vrienden te vinden. Zo kan men bijvoorbeeld zoeken naar vrienden die 'reizen leuk vinden',...

Een Facebookpagina op poten zetten en delen in het succes?

Heeft u nog geen Facebookpagina voor uw bedrijf? Onderneem dan snel actie en bel ons vrijblijvend op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u graag met het opmaken van een pagina om het succes van uw bedrijf op sociale media te versterken.


Gerelateerde artikels

Evenement promoten via sociale media

Evenement promoten via sociale media

Heel wat sociale netwerken worden vaak door bedrijven ingezet in hun sociale mediastrategie. Deze communicatiekanalen bieden bedrijven dan ook verschillende voordelen zoals grotere naamsbekendheid, betere customer service, groter bereik,... Hiernaast kunnen deze sociale kanalen eveneens ingezet worden om een evenement te promoten.

Het sneeuwbaleffect van sociale media

Het sneeuwbaleffect van sociale media

In marketingtermen spreekt men vaak over een sneeuwbaleffect, voornamelijk binnen een sociale media context. Maar wat is nu dit sneeuwbaleffect nu?

Sociale media marketing, een vorm van word-of-mouth

Sociale media marketing, een vorm van word-of-mouth

Steeds meer bedrijven en ondernemingen ontdekken de weg naar sociale media. U deelt er niet enkel informatie met de buitenwereld, maar u leert er ook uw klanten en prospecten beter kennen.