10 goede redenen om als bedrijf actief te zijn op Facebook

Tegenwoordig is iedereen actief op Facebook. Maar, waarom zou u als bedrijf actief zijn op deze sociale netwerksite? Hieronder vindt u 10 goede redenen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Het zorgt voor naamsbekendheid

Mensen die uw pagina leuk vinden, kunnen uw posts delen. Op deze manier zien hun vrienden ook uw bericht en bereikt u snel veel mensen.

Het versterkt uw bedrijfsimago

Bedrijven die actief zijn op Facebook worden vaak als jonge, spontane, moderne spelers omschreven. Plaats niet alleen berichten die over uw bedrijf gaan maar deel ook artikels, leuke weetje, tips & tricks...

U bereikt nieuwe/potentiële klanten

Mensen die uw pagina leuk vinden kunnen gemakkelijk een vriend "taggen" in één van uw berichten. Daarnaast kunnen ze deze berichten ook delen. Een makkelijk middel om nieuwe klanten met een grote interesse in uw product/dienst aan te spreken.

Het is goedkoop

Facebook kost u niets, wat het natuurlijk nog aantrekkelijker maakt. De enige kosten die u kunt hebben zijn die voor het personeel dat uw Facebook-pagina onderhoudt. Wanneer u adverteert, betaalt u natuurlijk ook.

Steeds tot dienst van uw klanten

Hoe goed uw product of dienst ook is, er zullen steeds mensen zijn met negatieve commentaar. Als bedrijf is het belangrijk om dit goed aan te pakken zodat u eventueel het probleem kunt oplossen. Zo voorkomt u ook dat de klacht groter wordt en draait u negatieve commentaar om naar een positief gevoel.

Vaak wordt er ook een vraag gesteld op uw pagina omtrent de werking van een product. Via Facebook kunt u snel reageren wat zorgt voor een positieve indruk naar de klant toe.

Het zorgt voor een betere search-ranking

Sociale media tellen voor een groot stuk mee in uw zoekmachineranking. Het zorgt ervoor dat u hoger verschijnt en zeg nu zelf: hoe vaak scrolt u naar beneden in uw Google-zoekresultaten? Een hoge positie is dus van uiterst belang.

Het is een goedkope manier om aan marktonderzoek te doen

Vroeger moesten bedrijven een marktonderzoek laten uitvoeren door andere, vaak dure bedrijven. Via Facebook kunt u zelf een vraag stellen. Hiermee komt u te weten of er al dan niet interesse is in een nieuw product of een nieuwe dienst.  

Uw klanten vergeten u niet

Door regelmatig iets op Facebook te posten, verschijnt u in hun nieuwsoverzicht van Facebook-gebruikers. De ideale oplossing om klanten terug aan uw bedrijf te herinneren.

Het zorgt voor extra bezoekers naar uw website

Plaats een link bij uw bericht die verwijst naar uw website. Zorg er wel voor dat u refereert naar een item op uw site dat aansluit bij het bericht. Mensen zullen er zeker op klikken!

Het bespaart u tijd

In eerste instantie zal het u meer tijd kosten dan dat het opbrengt. Maar geloof ons, na een tijdje komt u veel informatie te weten over uw klanten.

Uw Facebook pagina optimaal benutten?

Contacteer vrijblijvend social media expert #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Facebook app maken om tabs weer te geven op jouw Facebook pagina

Facebook app maken om tabs weer te geven op jouw Facebook pagina

Jouw Facebook pagina voorzien van enkel belangrijke tabs zorgt er voor dat jouw pagina er anders uitziet dan deze van concurrenten.  Je kan hierdoor belangrijke zaken in the spotlight plaatsen.

'Trending' op Facebook: een overzicht van de populairste onderwerpen

'Trending' op Facebook: een overzicht van de populairste onderwerpen

Facebook kondigde onlangs op zijn bedrijfswebsite aan dat het zal starten met een nieuwe dienst. De dienst houdt in dat de meest interessante en relevante onderwerpen zullen weergegeven worden in een overzichtslijst. Hiermee gaat het Twitter achterna.

Social media are here to stay

Social media are here to stay

Socialemedia are here to stay, zoveel is zeker. Facebook, Twitter, LinkedIn of Google+ zijn goed ingeburgerd bij de particuliere internetgebruiker. Maar wist u dat ook u heel wat voordeel kan halen uit sociale media? Vergeet niet dat uw klant van morgen deze nieuwe media met de paplepel wordt ingegeven. Communicatiebureau Publi4U begeleidt u bij het opzetten van uw sociale media strategie.