10 goede redenen om als bedrijf actief te zijn op Facebook

Tegenwoordig is iedereen actief op Facebook. Maar, waarom zou u als bedrijf actief zijn op deze sociale netwerksite? Hieronder vindt u 10 goede redenen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Het zorgt voor naamsbekendheid

Mensen die uw pagina leuk vinden, kunnen uw posts delen. Op deze manier zien hun vrienden ook uw bericht en bereikt u snel veel mensen.

Het versterkt uw bedrijfsimago

Bedrijven die actief zijn op Facebook worden vaak als jonge, spontane, moderne spelers omschreven. Plaats niet alleen berichten die over uw bedrijf gaan maar deel ook artikels, leuke weetje, tips & tricks...

U bereikt nieuwe/potentiële klanten

Mensen die uw pagina leuk vinden kunnen gemakkelijk een vriend "taggen" in één van uw berichten. Daarnaast kunnen ze deze berichten ook delen. Een makkelijk middel om nieuwe klanten met een grote interesse in uw product/dienst aan te spreken.

Het is goedkoop

Facebook kost u niets, wat het natuurlijk nog aantrekkelijker maakt. De enige kosten die u kunt hebben zijn die voor het personeel dat uw Facebook-pagina onderhoudt. Wanneer u adverteert, betaalt u natuurlijk ook.

Steeds tot dienst van uw klanten

Hoe goed uw product of dienst ook is, er zullen steeds mensen zijn met negatieve commentaar. Als bedrijf is het belangrijk om dit goed aan te pakken zodat u eventueel het probleem kunt oplossen. Zo voorkomt u ook dat de klacht groter wordt en draait u negatieve commentaar om naar een positief gevoel.

Vaak wordt er ook een vraag gesteld op uw pagina omtrent de werking van een product. Via Facebook kunt u snel reageren wat zorgt voor een positieve indruk naar de klant toe.

Het zorgt voor een betere search-ranking

Sociale media tellen voor een groot stuk mee in uw zoekmachineranking. Het zorgt ervoor dat u hoger verschijnt en zeg nu zelf: hoe vaak scrolt u naar beneden in uw Google-zoekresultaten? Een hoge positie is dus van uiterst belang.

Het is een goedkope manier om aan marktonderzoek te doen

Vroeger moesten bedrijven een marktonderzoek laten uitvoeren door andere, vaak dure bedrijven. Via Facebook kunt u zelf een vraag stellen. Hiermee komt u te weten of er al dan niet interesse is in een nieuw product of een nieuwe dienst.  

Uw klanten vergeten u niet

Door regelmatig iets op Facebook te posten, verschijnt u in hun nieuwsoverzicht van Facebook-gebruikers. De ideale oplossing om klanten terug aan uw bedrijf te herinneren.

Het zorgt voor extra bezoekers naar uw website

Plaats een link bij uw bericht die verwijst naar uw website. Zorg er wel voor dat u refereert naar een item op uw site dat aansluit bij het bericht. Mensen zullen er zeker op klikken!

Het bespaart u tijd

In eerste instantie zal het u meer tijd kosten dan dat het opbrengt. Maar geloof ons, na een tijdje komt u veel informatie te weten over uw klanten.

Uw Facebook pagina optimaal benutten?

Contacteer vrijblijvend social media expert #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.