Waarom de QR Code nog steeds nuttig is
Zo'n vijf jaar geleden was de QR Code hot in marketingland. Marketeers maakten hiervan gretig gebruik en de codes verschenen overal. De QR Code leek echter al snel over zijn hoogtepunt heen te zijn: sommigen hadden het zelfs over de dood van deze code. Maar nu is dit marketingtool terug aan zijn opgang bezig!
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
M-commerce is in
Consumenten gebruiken steeds vaker hun smartphone om online te kopen. Als u een online shop heeft, kunt u hierop perfect inspelen met een QR Code. Zorg ervoor dat de code de consument naar uw online shop leidt, zodat hij er niet langer zelf naar moet zoeken. Bovendien kan de consument ook betalen met behulp van een QR Code. Zo wordt de aankoop sneller en efficiënter!
Combinatie van online en offline marketing
Online en offline marketing combineren werkt. Wanneer u deze combinatie maakt, bereikt u een groter deel van uw doelgroep. Door te focussen op ofwel online ofwel offline marketing, mist u ongetwijfeld een deel van uw publiek. De QR Code is een tool dat hierop perfect inspeelt: u plaatst de code op een offline locatie en bij het scannen wordt uw bezoeker naar uw online locatie gebracht.
Extra beleving
Met een QR Code creëert u een extra beleving voor de consument. Zorg ervoor dat een QR Code de consument niet simpelweg naar uw website stuurt. Maak het interessanter: link de code naar een kortingsbon, leidt de consument naar een wedstrijd of stuur hem door naar een video. Dit is veel interessanter voor de consument dan simpelweg op uw homepage terecht te komen.
Standaard op uw smartphone
In tegenstelling tot vroeger zit er dankzij iOS7 nu standaard een QR Code-scanner op de iPhone. iPhone-eigenaars moeten dus niet langer de moeite doen om zelf een scanner te downloaden. Doordat ze er minder moeite voor moeten doen, gaan mensen sneller een QR Code scannen.

Ook de code tot succes kraken?
Wilt u QR Codes inzetten in uw marketingstrategie? Dan helpen wij u op weg! Contacteer online marketingspecialist #company# op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Tips om content te laten scoren in Google
Elk bedrijf wil in de Google zoekmachine de beste positie binnen de zoekresultaten krijgen. Velen vragen zich dan ook af hoe ze dit kunnen waarmaken. Ontdek hieronder een aantal interessante tips!
Waarom de QR Code nog steeds nuttig is
Zo'n vijf jaar geleden was de QR Code hot in marketingland. Marketeers maakten hiervan gretig gebruik en de codes verschenen overal. De QR Code leek echter al snel over zijn hoogtepunt heen te zijn: sommigen hadden het zelfs over de dood van deze code. Maar nu is dit marketingtool terug aan zijn opgang bezig!
Website waarschuwing in Google verhelpen
Indien uw website besmet is geraakt met een virus zal Google een waarschuwing weergeven in haar zoekresultaten. Dit is natuurlijk nefast voor het aantal bezoekers op uw website. Het is logisch dat bezoekers wegblijven gezien de melding in Google als volgt luidt: "Waarschuwing - Deze site bezoeken kan schade toebrengen aan uw computer!".
Webdesigner Publi4U BV








©2025