Waarom je moet bloggen

Het is een wereldwijde trend: bloggen! Maar waarom zou je moeten bloggen? In dit artikel zijn een aantal goede redenen terug te vinden.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Het is een wereldwijde trend: bloggen! Heel veel bedrijven gebruiken een online marketingstrategie en bloggen maakt daar vaak deel van uit. Maar waarom zou je moeten bloggen? In dit artikel zijn een aantal goede redenen terug te vinden.

Reden 1 – de communicatie naar anderen toe wordt beter

Als bedrijf is het belangrijk dat er duidelijk wordt gecommuniceerd naar de klant toe. Via een blog kan je verschillende berichten posten die met je bedrijf te maken hebben. Ben je als zaakvoerder geen makkelijke prater, dan kan je je communicatievaardigheden met een blog verbeteren. 

Reden 2 – het is goedkoop

Er bestaan verschillende tools die je helpen om een professionele blog op te bouwen. Bijvoorbeeld: Wordpress of Bloggen.be. Deze platformen bieden de gebruiker verschillende templates met telkens een andere stijl. Probeer wel een thema te kiezen die bij jouw onderneming past. De kleuren kan je zelf aanpassen.

Reden 3 – je vindbaarheid wordt vergroot

Voor veel bedrijven is een blog gekoppeld aan hun website. Het opbouwen van een website kan wel eens tijdrovend zijn. Het is belangrijk dat de website relevante content bevat. Goed opgebouwde website met een blog die nog eens relevante content bevat, komt hoog in de zoekresultaten van Google te staan. De bezoeker kan dan jouw blogbericht en ook je website makkelijk terugvinden.

Reden 4 – meer inkomsten

Door te bloggen kom je in contact met andere mensen uit hetzelfde werkveld. Denk dus goed na over het onderwerp van het blogbericht. Deze nieuwe contacten kunnen nieuwe klanten of opdrachtgevers worden. Daarnaast is het ook mogelijk dat andere bedrijven je contacteren met de vraag of jij wilt bloggen voor hen. Deze twee zaken brengen extra inkomsten met zich mee. Maar alles is natuurlijk mogelijk. Je netwerk wordt in de eerste plaats vergroot en dat werkt alleen maar positief op de werking van de onderneming.

Reden 5 – sociale media

De blogberichten zijn op de eerste plaats terug te vinden op de website van je bedrijf. Maar deze kunnen ook op verschillende sociale media kanalen gedeeld worden. De Facebookpagina van veel bedrijven staan vol met realisaties die ze verricht hebben. Dit komt soms eentonig over bij de bezoeker. Het posten van blogbericht kan voor een leuke variatie zorgen.

Advies nodig omtrent bloggen en websites?

Ons team staat voor je klaar! Contacteer ons via het nummer 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.