Internet marketing

De kracht van online marketinginstrumenten

De kracht van online marketinginstrumenten

Eigen website

Een eigen bedrijfswebsite mag niet ontbreken binnen uw marketingstrategie! Gezien steeds meer consumenten online informatie opzoeken, is het van groot belang dat ze u ook vinden. De website geeft bijgevolg veelal een eerste indruk over de onderneming. Logischerwijs dient de website van uitstekende kwaliteit te zijn! Denk vooraf goed na over de inhoud die u op de site wenst, hoe deze er grafisch moet uitzien, welke doelen u wenst te bereiken,...

Online adverteren

Adverteren is niets nieuws, dat weet iedereen! Ook met de komst van het internet blijven advertenties belangrijke manieren om uw bedrijf te promoten.

Google AdWords

Een efficiënte en zeer resultaatgerichte manier om uw verkoopsdoel te bereiken is om de adverteren via Google AdWords. Concreet betekent dit dat uw advertentie bij een bepaalde zoekterm weergegeven wordt in de zoekresultaten van Google. U betaalt slechts per klik op de advertentie en niet per weergave.

Sociale media

Sinds kort bieden ook sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest de mogelijkheid om te adverteren op hun sociale netwerken. U kan er bepaalde berichten promoten voor een specifieke doelgroep.

Sociale media marketing

Sociale media zijn tegenwoordig niet meer weg te denken! Een actieve aanwezigheid op deze kanalen is daarom zeer interessant. U kan er uw naamsbekendheid vergroten, een heleboel mensen bereiken, evenementen organiseren, uw reputatie managen, klanten van dienst zijn, volgers waardevolle informatie aanbieden,... Kortom, mogelijkheden genoeg!

Maar niet elk sociaal medium is even geschikt voor uw onderneming! Ga daarom goed na op welke kanalen uw doelgroep het meest actief is en probeer hen op die manier te bereiken.

Content marketing

Content marketing is een buzz woord geworden waardoor velen vaak vergeten waarover het eigenlijk gaat, nl. content die de lezer informatie biedt die inspeelt op de informatiebehoefte tijdens bijvoorbeeld het aankoopproces.

Bedrijven kunnen content inzetten als middel om bij de doelgroep awareness te creëren (zichtbaarheid), een bekendheid op te bouwen, een relatie op te bouwen, een dialoog aan te gaan,... Door content marketing strategisch in te zetten kan u een achterban van geïnteresseerden opbouwen.

Wie naar een geloofwaardige en betrouwbare uitstraling op het internet streeft, moet waardevolle content creëren. 

Content marketing: content is king!

E-mailmarketing

E-mailmarketing is helemaal geen nieuw begrip. Het wordt al jarenlang toegepast maar velen denken dat deze marketingvorm een stille dood sterft. Maar niets is minder waar, e-mailmarketing is nog steeds een belangrijk instrument om uw doelgroep te bereiken! De ontvanger kan zelf bepalen wanneer hij de mail zal lezen.

Meer informatie of advies nodig omtrent online marketing?

Online marketing biedt u een zeer breed spectrum aan mogelijkheden, dus waarom zou u er niet handig van gebruik maken? Contacteer online communicatiespecialist #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. 


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01