De kracht van online marketinginstrumenten

Online marketing dankt haar bestaan aan de veranderende consument. Door de opkomst van het internet zijn veel consumenten geneigd om producten en diensten op te zoeken via deze online kanalen. Ontdek hieronder een aantal interessante online marketinginstrumenten!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Eigen website

Een eigen bedrijfswebsite mag niet ontbreken binnen uw marketingstrategie! Gezien steeds meer consumenten online informatie opzoeken, is het van groot belang dat ze u ook vinden. De website geeft bijgevolg veelal een eerste indruk over de onderneming. Logischerwijs dient de website van uitstekende kwaliteit te zijn! Denk vooraf goed na over de inhoud die u op de site wenst, hoe deze er grafisch moet uitzien, welke doelen u wenst te bereiken,...

Online adverteren

Adverteren is niets nieuws, dat weet iedereen! Ook met de komst van het internet blijven advertenties belangrijke manieren om uw bedrijf te promoten.

Google AdWords

Een efficiënte en zeer resultaatgerichte manier om uw verkoopsdoel te bereiken is om de adverteren via Google AdWords. Concreet betekent dit dat uw advertentie bij een bepaalde zoekterm weergegeven wordt in de zoekresultaten van Google. U betaalt slechts per klik op de advertentie en niet per weergave.

Sociale media

Sinds kort bieden ook sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest de mogelijkheid om te adverteren op hun sociale netwerken. U kan er bepaalde berichten promoten voor een specifieke doelgroep.

Sociale media marketing

Sociale media zijn tegenwoordig niet meer weg te denken! Een actieve aanwezigheid op deze kanalen is daarom zeer interessant. U kan er uw naamsbekendheid vergroten, een heleboel mensen bereiken, evenementen organiseren, uw reputatie managen, klanten van dienst zijn, volgers waardevolle informatie aanbieden,... Kortom, mogelijkheden genoeg!

Maar niet elk sociaal medium is even geschikt voor uw onderneming! Ga daarom goed na op welke kanalen uw doelgroep het meest actief is en probeer hen op die manier te bereiken.

Content marketing

Content marketing is een buzz woord geworden waardoor velen vaak vergeten waarover het eigenlijk gaat, nl. content die de lezer informatie biedt die inspeelt op de informatiebehoefte tijdens bijvoorbeeld het aankoopproces.

Bedrijven kunnen content inzetten als middel om bij de doelgroep awareness te creëren (zichtbaarheid), een bekendheid op te bouwen, een relatie op te bouwen, een dialoog aan te gaan,... Door content marketing strategisch in te zetten kan u een achterban van geïnteresseerden opbouwen.

Wie naar een geloofwaardige en betrouwbare uitstraling op het internet streeft, moet waardevolle content creëren. 

Content marketing: content is king!

E-mailmarketing

E-mailmarketing is helemaal geen nieuw begrip. Het wordt al jarenlang toegepast maar velen denken dat deze marketingvorm een stille dood sterft. Maar niets is minder waar, e-mailmarketing is nog steeds een belangrijk instrument om uw doelgroep te bereiken! De ontvanger kan zelf bepalen wanneer hij de mail zal lezen.

Meer informatie of advies nodig omtrent online marketing?

Online marketing biedt u een zeer breed spectrum aan mogelijkheden, dus waarom zou u er niet handig van gebruik maken? Contacteer online communicatiespecialist #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. 


Gerelateerde artikels

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Zo'n vijf jaar geleden was de QR Code hot in marketingland. Marketeers maakten hiervan gretig gebruik en de codes verschenen overal. De QR Code leek echter al snel over zijn hoogtepunt heen te zijn: sommigen hadden het zelfs over de dood van deze code. Maar nu is dit marketingtool terug aan zijn opgang bezig!

Webshop of webwinkel opstarten: enkele tips

Webshop of webwinkel opstarten: enkele tips

U draait uw hoofd weg voor 5 seconden. Plots ligt uw winkelkar vol met snoep en speelgoed. Zo gaat dat nu eenmaal vaak wanneer u met kinderen naar de supermarkt gaat winkelen. We gooien allemaal wel eens iets, waar ons oog op valt, in de winkelkar. Dankzij de nieuwste technologieën kunnen we nu ook vanuit onze zetel online winkelen, namelijk via een webwinkel.

Seo: de basis principes van zoekmachine optimalisatie voor uw website

Seo: de basis principes van zoekmachine optimalisatie voor uw website

De basis principes van zoekmachine optimalisatie zijn redelijk eenvoudig. Maar hoe meer rekening er gehouden wordt met de kleine details, hoe beter de ranking van uw website zal zijn. Een goede seo basis bestaat er in om te zorgen dat uw website unieke teksten bevat, dat verschillende meta tags op al uw webpagina’s aanwezig zijn en dat er veel inkomende links naar uw website liggen.