Soorten zoekers

Er bestaan verschillende soorten zoekers. We maken dit onderscheid vooral in de manier waarop men zoektermen gaat formuleren. Dit is een belangrijk gegevens om optimaal aan zoekmachine optimalisatie te kunnen doen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Drie soorten zoekers

  • navigatiezoekers: zij zijn opzoek naar een website, bijvoorbeeld www.publi4u.be
  • informatiezoekers: zoeken vooral informatie, bijvoorbeeld laptop
  • transactiezoekers: willen iets kopen, bijvoorbeeld Inspirion 8001

Zoekers kennen ondertussen het verschil tussen betaalde en onbetaalde zoekresultaten, maar onbewust mijdt men betaalde zoekresultaten. De meeste tijd wordt besteed aan het lezen en analyseren van de eerste drie bovenste zoekresultaten.

Er wordt 30 procent van de totale tijd besteed aan het lezen van de titel, 43 procent voor het lezen van de beschrijving. Daardoor blijft minder aandacht over voor de resterende zoekresultaten waarvoor de zoeker dient te scrollen.


Gerelateerde artikels

Hoe combineert u online en offline marketing voor meer succes?

Hoe combineert u online en offline marketing voor meer succes?

SEO, websites, sociale media: u kunt er niet meer omheen. Online marketing is hot! Denk echter niet dat u daarom alle offline marketing achterwege mag laten. De combinatie van online en offline marketing zorgt namelijk voor meer succes. Maar hoe pakt u dit nu aan?

Titels van uw webpagina's voorzien van een call to action

Titels van uw webpagina's voorzien van een call to action

U doet aan zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijfswebsite. U scoort met bepaalde kernwoorden bovenaan in de zoekresultaten van Google en toch... Misschien zijn de titels van uw webpagina's voor verbetering vatbaar. Zorg er voor dat uw webpagina's die verschijnen in de zoekresultaten worden aangeklikt in plaats van deze van uw concurrenten.

Meer bezoekers Google

Meer bezoekers Google

Een van de belangrijkste zoekmachines die we vandaag de dag kennen is zonder twijfel Google. Google werd in 1998 ontworpen door Larry Page en Sergey Brin. Page en Brin wilden een sterk algoritme ontwerpen die het mogelijk maakte om op een eenvoudige en doeltreffende manier informatie op te zoeken.