Soorten zoekers

Er bestaan verschillende soorten zoekers. We maken dit onderscheid vooral in de manier waarop men zoektermen gaat formuleren. Dit is een belangrijk gegevens om optimaal aan zoekmachine optimalisatie te kunnen doen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

chris-auto-center
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
testimonial-bart
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
testimonial-frank
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Drie soorten zoekers

  • navigatiezoekers: zij zijn opzoek naar een website, bijvoorbeeld www.publi4u.be
  • informatiezoekers: zoeken vooral informatie, bijvoorbeeld laptop
  • transactiezoekers: willen iets kopen, bijvoorbeeld Inspirion 8001

Zoekers kennen ondertussen het verschil tussen betaalde en onbetaalde zoekresultaten, maar onbewust mijdt men betaalde zoekresultaten. De meeste tijd wordt besteed aan het lezen en analyseren van de eerste drie bovenste zoekresultaten.

Er wordt 30 procent van de totale tijd besteed aan het lezen van de titel, 43 procent voor het lezen van de beschrijving. Daardoor blijft minder aandacht over voor de resterende zoekresultaten waarvoor de zoeker dient te scrollen.