Soorten zoekers

Er bestaan verschillende soorten zoekers. We maken dit onderscheid vooral in de manier waarop men zoektermen gaat formuleren. Dit is een belangrijk gegevens om optimaal aan zoekmachine optimalisatie te kunnen doen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Drie soorten zoekers

  • navigatiezoekers: zij zijn opzoek naar een website, bijvoorbeeld www.publi4u.be
  • informatiezoekers: zoeken vooral informatie, bijvoorbeeld laptop
  • transactiezoekers: willen iets kopen, bijvoorbeeld Inspirion 8001

Zoekers kennen ondertussen het verschil tussen betaalde en onbetaalde zoekresultaten, maar onbewust mijdt men betaalde zoekresultaten. De meeste tijd wordt besteed aan het lezen en analyseren van de eerste drie bovenste zoekresultaten.

Er wordt 30 procent van de totale tijd besteed aan het lezen van de titel, 43 procent voor het lezen van de beschrijving. Daardoor blijft minder aandacht over voor de resterende zoekresultaten waarvoor de zoeker dient te scrollen.


Gerelateerde artikels

Hoe schrijft u een effectieve e-mailing?

Hoe schrijft u een effectieve e-mailing?

Daar is er weer één, zo'n onpersoonlijke e-mail van dat bekende merk dat ons hun nieuwste product wil verkopen. Vaak openen we zulke e-mails niet en verdwijnen ze onmiddellijk naar de prullenbak. Maar hoe schrijft u nu een e-mailing die de mensen wél willen lezen?

Grootste ergernissen bij het bezoeken van een website

Grootste ergernissen bij het bezoeken van een website

Tegenwoordig wil een website bezoeker snel vinden wat hij of zij zoekt.  Een website verlaten door weg te klikken naar de concurrentie gaat heel snel!  Zorg er dus voor dat uw bezoeker geen nachtmerries overhoudt aan uw website.

Bereik meer mensen met mobiele marketing!

Bereik meer mensen met mobiele marketing!

Heeft u al een smartphone? De kans is groot dat u ja zegt. De meeste mensen hebben vandaag de dag dan ook al een smartphone. Deze trend is interessant voor marketeeers, die er met behulp van mobiele marketing graag op inspelen.