Waarom nieuwsbrieven versturen nuttig is

Heel wat bedrijven denken onterecht dat nieuwsbrieven geen enkel nut heeft. Maar hiermee slaan ze de bal mis, e-mailmarketing heeft wel degelijk z'n nut!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Reden 1 - E-mailmarketing is pull marketing

Elke consument heeft een grondige hekel aan reclame die hen opgedrongen wordt. Hierbij kunnen we spreken van push marketing. Denk maar aan de vele reclameblokken op televisie die u probeert te vermijden door voortdurend naar andere zenders te zappen of door uitgesteld televisie te kijken.

Een goed e-mailmarketing komt niet opdringerig over! De nieuwsbrieven die u verstuurt kunnen door de ontvanger gelezen worden wanneer en waar hij maar wilt. Hij wordt niet verplicht om dit te doen op het moment dat de mail in de mailbox binnenkomt. Net daarom spreken we van pull marketing.

Reden 2 - Blijf op het netvlies van uw stakeholders

Een stakeholder kunnen klanten zijn, maar ook potentiële klanten, leveranciers en noem maar op. Het zijn alle personen die in meer of mindere mate betrokken zijn bij uw onderneming. Door op regelmatige basis nieuwsbrieven te versturen, zullen uw stakeholders van u horen waardoor u een top-of-mind-awareness zal creëren.  Hierdoor is het bijvoorbeeld gemakkelijker om potentiële klanten te overtuigen van uw producten en diensten.

Reden 3 - Relevante website content in de kijker

Wanneer iets nieuws op uw website verschijnt, kan u deze content sneller delen met anderen door de content in uw nieuwsbrief te verwerken en er een link naar uw website achter te plaatsen. Uw content krijgt hierdoor een groter bereik én u zorgt voor meer website traffic die mogelijk tot interessante conversie kan leiden.

Reden 4 - Lange termijn relatie opbouwen

Elke onderneming wil een goede relatie met al haar klanten. Door regelmatig nieuwsbrieven naar het klantenbestand te versturen kan u een sterke lange termijn relatie opbouwen waaruit u in de toekomst voordelen kan halen!

Reden 5 - Doelgericht consumenten bereiken

Een goede nieuwsbrief richt zich niet op alle mogelijke consumenten wanneer deze effectief moet zijn. Het moet specifieke content bevatten die een afgebakende doelgroep aanspreekt. Via targeting zal u veel vlugger het gewenste effect bereiken en meer uit uw nieuwsbrieven kunnen halen!

Kies vandaag nog voor e-mailmarketing en boost uw communicatie!

Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Ons content management systeem omvat een handige mailingmodule waarmee u in enkele seconden een nieuwsbrief naar heel wat mailadressen kan versturen.


Gerelateerde artikels

Adverteren op Google, waarom?

Adverteren op Google, waarom?

Een eigen zaak uit de grond stampen, het kost u ongetwijfeld bloed, zweet, tranen én (veel) geld. Daarom dreigt het reclamebudget in volgende stadia in het gedrang te komen. Helaas is de realiteit dat u moet blijven investeren in het bekendmaken van uw onderneming. 

Succes van uw Google AdWords-campagne meten

Succes van uw Google AdWords-campagne meten

Om te weten of uw Google AdWords-campagnes al dan niet succesvol zijn, kunt u via een aantal manieren ontdekken. Dit succes kunt u nagaan via het gratis AdWords-programma 'conversies bijhouden', maar ook via de AdWords-statistieken en Google Analytics zelf.

SEO volgens Google

SEO volgens Google

Het begrip SEO of Search Engine Marketing hoeft hier waarschijnlijk geen breed betoog meer. Zoekmachinemarketing is populairder dan ooit. Beroep doen op een SEO-specialist wordt de dag van vandaag steeds belangrijker en is een stap in de goede richting om uw site te verbeteren en om zelf tijd te besparen. In dit artikel gaan we eens van dichtbij bekijken hoe Google het web crawlt en indexeert.(bron Google)