Google AdWords: voordelen van deze zoekmachine-advertenties

Bedrijven merken op dat Google AdWords een krachtige online marketinginstrument is. De meeste mensen gebruiken zoekmachines als oriëntatiepunt om informatie te vinden. Het is dus belangrijk om in deze zoekmachines een sterke positie te veroveren zodat uw bedrijf onmiddellijk in het oog springt.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is Google AdWords

Google AdWords is een online marketinginstrumentwaarbij advertenties gekoppeld worden aan zoekwoorden. Via deze manier van adverteren kunt u zich richten op mensen die specifiek op zoek zijn naar producten en/of diensten die u ook aanbiedt. Uw advertentie verschijnt bovenaan, onderaan of rechts van de zoekresultaten.

Sterke advertenties krijgen van Google een hogere positie op de zoekpagina. Bovendien gebeurt dit meestal aan lagere kosten.

Voordelen van Google Adwords

Lokale of regionale dichtheid

U kan de advertenties zo opstellen dat ze alleen worden weergegeven bij surfers die in een bepaalde regio zoeken.

Mensen bereiken op het juiste moment

U bepaalt waar de advertentie op het scherm komt te staan, op welke websites en aan welke zoekwoorden ze gekoppeld is. U heeft met andere woorden een grote controle over uw advertentieplaatsing.

Zelf uw budget beheren

U heeft ook controle over uw budget. Door het CPC-systeem (kosten per klik) betaalt u alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. U bepaalt zelf wat u wilt uitgeven. Bovendien kunt u een reclamebudget per dag instellen.

Direct impact meten van uw advertenties

Vanaf het moment dat uw Google AdWords-campagne online staat, kunt u de onmiddellijke impact meten via Google Analytics. In een mum van tijd ontdekt u hoe uw advertentie presteert, hoeveel nieuwe klanten via de advertentie contact leggen met uw bedrijf, waar ze vandaan komen,...

Beginnen aan een Google AdWords-campagne?

Heeft u de kriebels te pakken om gretig gebruik te maken van dit sterk online marketinginstrument? Wij kunnen u hierbij helpen! Neem contact op met 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Toppositie Google

Toppositie Google

Wanneer u meer rendement wenst te halen uit u website is een toppositie binnen Google zeker een must. Het mag echter geen doel op zich zijn. Een toppositie brengt namelijk een groot aantal andere voordelen met zich mee zoals meer bezoekers of een grotere naambekendheid.

Waarom SEO ( Search engine optimization) gebruiken?

Waarom SEO ( Search engine optimization) gebruiken?

Hoe vaak heb je al op de tweede pagina van Google geklikt? Ja, inderdaad. Bijna nooit. Als jouw bedrijf nu op die tweede of zelfs verdere pagina's staat, is de kans minuscuul dat bezoekers op jouw website terecht zullen komen. Daarom werd er SEO ontwikkeld.

Bereik uw doelgroep via mailings

Bereik uw doelgroep via mailings

Of u nu een nieuw product hebt ontwikkeld, iets nieuws te melden hebt of nieuwe klanten wilt aantrekken...Een mailing verstuur je met enige regelmaat. Belangrijk is dat u niet zomaar klakkeloos berichten de wereld instuurt, want dat kan snel tot irritatie leiden. Daarom is het van belang dat u beroep doet op een professioneelcommunicatiebureau die u hierbij kan helpen.