Zorgt selfiemarketing voor meer conversie?

Een selfie hier, een selfie daar, ... Sociale media staan er vol van! Dit woord werd zelfs opgenomen in de Dikke Van Dale! Niet vreemd dat bedrijven selfies inzetten als een onderdeel van hun marketing strategie.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Wat is selfie marketing?

Een selfie is een zelfportret dat mensen met een smartphone, camera of webcam maken en daarna delen via sociale media.

Annelien en Tom

Unieke selfies kunnen heel wat likes of retweets opleveren. Hier zou u als bedrijf dus van kunnen profiteren. Maar een selfie gebruiken als marketing-instrument is niet handig voor elk bedrijf of merk. Een voorbeeld waarbij zo'n selfie marketing uitstekend werkte is dat van het kledingmerk Josh V. Ze riep dames (fans) op om een selfie te maken met hun kledij en deze te delen via Instagram. Een slimme zet aangezien men de kleding door de doelgroep zelf laat promoten.

De hype van selfie-campagnes

De hype van selfies

Natuurlijk is een selfie campagne niet nuttig voor elk bedrijf. Het is dus belangrijk om na te gaan of uw doelgroep wel houdt van selfies. Hieronder een aantal tips:

  • zorg voor een unieke hashtag (#): hierdoor worden alle selfies eenvoudig verzameld én kan de nieuwsgierigheid opgewekt worden.
  • geef uw doelgroep een reden om een selfie te maken: vb. een selfie van de meest originele manier hoe uw product kan gebruikt worden.
  • analyseer of uw doelgroep wel eens zelf selfies maakt en geen online aandacht schuwt.

Als blijkt dat een selfie campagne ideaal is voor uw producten, dan is de kans zeer groot dat u meer conversie krijgt.  Consumenten weten graag wat anderen van bepaalde producten vinden. Wanneer zij dan een selfie daarvan verspreiden, is dit een bevestiging dat het product goedgekeurd is!

Een goede marketing campagne opstarten?

Marketing- en communicatiespecialist #company# helpt u in het ontwikkelen van een effectieve campagne. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Online strategie bepalen voor uw website

Online strategie bepalen voor uw website

De bedrijfsomgeving is de laatste jaren sterk uitgebreid. Online communiceren maakt een permanent deel uit van de strategie van een onderneming. Het is bijgevolg belangrijk deze strategie meetbaar te maken aan de hand van duidelijke doelstellingen.

Website promoten: adwords en zoekmachine optimalisatie

Website promoten: adwords en zoekmachine optimalisatie

U laat een website bouwen door een professionele website bouwer.? Dan verwacht u toch tenminste dat uw webdesigner u tips en advies kan geven omtrent het promoten van uw site.

Investeren in een bedrijfsvideo is een goede keuze!

Investeren in een bedrijfsvideo is een goede keuze!

Een bedrijfsvideo is een perfectie manier om uw bedrijf voor te stellen aan potentiële klanten. Ontdek hieronder een aantal argumenten die aantonen dat een bedrijfsvideo een slimme investering is!