Waarom starten met een webwinkel? Enkele tips!

U wil een winkel beginnen of u bent reeds een retailer? Al eens nagedacht over het opstarten van een webwinkel? Met een bedrijf op het internet is uw afzetmarkt veel groter en liggen de kosten lager dan bij een fysieke winkel. Eigenlijk zou u gek zijn om als ondernemer niet voor een webshop te kiezen. In de afgelopen jaren is het online winkelen sterk gegroeid. 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Loont een webshop voor uw product?

Het is vanzelfsprekend dat een online markt niet automatisch geschikt is voor een specifiek product. Al werkt het voor meer producten dan dat u misschien denkt. Heeft u twijfels over de geschiktheid van een webwinkel voor uw product, dan kan een marktonderzoek zeer nuttig zijn! 

Ik heb toch al een website?

Een website is eigenlijk niet meer dan een digitale etalage van uw bedrijf. Het is met andere woorden uw visitekaartje online. Dit is prima dat uw klanten u kunnen vinden op het net. Maar als u dan ook daadwerkelijk uw omzet wilt verhogen, en uw product is verkoopbaar via een webshop, dan is enkel een website misschien wat achterhaald.  

9 Voordelen van een webwinkel tegenover een fysieke winkel

1. Een extra verkoop kanaal

Een webshop biedt de mogelijkheid aan om heel gemakkelijk nieuwe klanten te verwerven, naast uw (eventuele) fysieke winkel. U bent helemaal niet gebonden aan bepaalde locaties en zo kan de hele wereld uw doelgroep zijn en dat vanuit één winkel, uw webwinkel. 

2. Kostenbesparing

Indien u geen fysieke winkel heeft, scheelt het in kosten van de huur of aankoop van een bedrijfspand. Een webwinkel kan dus volledig van thuis uit worden beheerd. U heeft enkel een computer met een internetverbinding nodig.
U kan ook kosten besparen doordat alles volautomatisch gebeurt, denk maar aan het verkoopproces en de verwerking van betalingen. U kan zelfs de webshop volledig laten synchroniseren met uw voorraadadministratie. De mogelijkheden van een webwinkel bij #company# zijn bijna eindeloos.

3. Uitgebreid assortiment

Met een webshop kan u heel gemakkelijk veel producten aanbieden. U werkt min of meer met een virtueel magazijn en zo kunnen uw producten fysiek op verschillende locaties staan. Niet elk product hoeft ook in voorraad te zijn, en u kan werken met Bpost of andere partners om uw producten te laten leveren.

4. 24 uur per dag, 7 dagen op 7 open

Uw webshop is 24u op 24u toegankelijk en dit 7 dagen in de week. Dus met andere woorden kunnen uw klanten dag en nacht uw product bekijken en verleid worden om een aankoop te doen. 

5. Slimme verkoper

Deze electronische verkoper slaapt nooit, en onthoudt alles. Zo kan er op een productpagina relevante producten worden getoond. We creëren een aantal mogelijkheden: cross-selling en up-selling. Door van leermomenten gebruik te maken wordt uw webwinkel steeds verder geoptimaliseerd

6. Snelle & betaalbare start-up

Een webshop biedt u een snelle manier om zo vlug mogelijk te kunnen starten met uw bedrijf. We kunnen de webshop zodanig optimaliseren dat deze hoog gerangkt komt te staan in de zoekmachine Google, ookwel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. 

7. Statistieken: meten is weten 

U kan statistieken gaan gebruiken bij u webwinkel, om op deze manier waardevolle informatie te weten te komen van uw bezoekers. Denk maar aan, welke producten klanten hebben bekeken, hoeveel keer uw webwinkel werd bezocht, enz. ... Met al deze info kunnen wij dan wijzigingen aan brengen en zo ervoor zorgen dat uw klant vlotter overgaat tot een aankoop

8. Samen werken met andere bedrijven

Via een webwinkel kan u uw eigen producten aanbieden maar ook producten van een ander bedrijf. U levert dus producten van derden in uw eigen naam, u bent dus met andere woorden een wederverkoper. Op deze manier kan u dus snel een vrij groot assortiment gaan aanbieden. 

9. Herhaaldelijke bestellingen

Als uw klant al eens een bestelling heeft geplaats komen de volgende sneller en goedkoper. Doordat alles geautomatiseerd is bespaart u de kosten van een administratieve medewerker. Zo kan de klant zijn order history gaan bekijken, en kunnen er gerelateerde producten aan hem worden voorgeschoteld. Dit kan een groot voordeel zijn. Ook door de contact- en bestelgegevens die u al heeft, kan de klantenbinding met de webshop makkelijker worden opgezet. 

Wilt u ook kwijlende bezoekers in uw virtuele winkel? 

Een eigen webshop laten maken? Wereldwijd uw bezoekers aanspreken met een webwinkel die uw eigen fanatasie te boven gaat? Neem dan nu vrijblijvend contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Website ontwerpen: enkele tips van uw webdesigner uit Kortrijk

Website ontwerpen: enkele tips van uw webdesigner uit Kortrijk

Een website ontwerpen dient te gebeuren aan de hand van een aantal richtlijnen. Door het volgen van een aantal specificieke richtlijnen kan het ontwerp van uw site optimaal renderen. Daarom enkele tips voor het ontwerpen van uw website.

Soorten Content Management Systemen: open source of closed source

Soorten Content Management Systemen: open source of closed source

CMS ofwel Content Management Systeem is een softwaretoepassing die voor het beheer van informatie zorgt. De webapplicatie maakt het mogelijk dat je met verschillende mensen zonder veel technische kennis gegevens op het internet kan publiceren. CMS wordt dus gebruikt om websites te maken.

Kies ook voor een succesvolle webwinkel.

Kies ook voor een succesvolle webwinkel.

Het succes van de webwinkels groeit steeds verder in België. Vele ondernemers maken gebruik van dit winstgevend verkoopkanaal en genieten van de voordelen die de webshops bieden.