Website

Leer Google Analytics in no-time: de belangrijkste zaken

Leer Google Analytics in no-time: de belangrijkste zaken

Aantal unieke bezoekers/sessies

Dit onderdeel ziet u onmiddellijk wanneer u zich inlogt bij Google Analytics. Het is dé graadmeter van het succes van uw site.

Aantal unieke bezoekers/sessies op Google Analytics bekijken

De grafiek die u te zien krijgt, toont per periode hoeveel unieke bezoekers uw website per dag telt. Dit word een sessie genoemd omdat een bezoeker ook tweemaal op een dag de site kan bezoeken. Beide bezoeken tellen dan als aparte sessies, hoewel het om dezelfde bezoeker gaat.

Waar komen uw bezoekers vandaan: de acquisitie

Het is perfect mogelijk dat u niet al deze mogelijkheden ziet. Dit betekent dan dat u bijvoorbeeld geen bezoekers via een bepaald kanaal hebt bereikt.

Organic search

Dit zijn de bezoekers via zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo!.

Referral

Dit zijn de bezoekers via andere sites die linken naar uw site.

Direct

Dit zijn de bezoekers die rechtstreeks de URL van uw site in hun browser hebben ingetikt.

Email

Dit zijn de bezoekers afkomstig van een e-marketingcampagne.

Paid search

Dit zijn alle bezoekers die op uw site terechtkomen via betaalde advertenties.

Social

Dit zijn de bezoekers die via sociale media uw site bezoeken.

Hoe doet uw webcontent het?

Een website hebben is niet voldoende. De inhoud die erop komt te staan moet de bezoeker weten te boeien. Hoe is het nu met deze inhoud gesteld? Via Analytics kan u nagaan welke pagina's de meeste bezoekers ontvangen? Welke pagina's zorgen er jammer genoeg voor dat de meeste bezoekers de site weer verlaten?

Dit overzicht vindt u terug door naar GEDRAG -> SITE INHOUD -> ALLE PAGINA'S te gaan. Hierna zal de top 10 pagina's van uw site verschijnen.

Site-inhoud analyseren met Google Analytics

Naast de top 10 van de pagina's ziet u heel wat kolommen staan. Vooral de kolom 'Gem. tijd op pagina' is zeer belangrijk! Het geeft aan hoe lang men gemiddeld op die specifieke pagina vertoeft. De pagina's die een lage gemiddelde tijd kennen zijn zwakke punten van uw site.

Ook de kolom waarin de bounce percentages staan is belangrijk! Het bouncepercentage voor een goede webpagina zou niet meer dan 40 % mogen zijn. Dit is het percentage personen dat de pagina onmiddellijk weer verlaat nadat het geopend werd.

Hulp nodig bij het analyseren van de statistieken in Google Analytics?

Aarzel niet om ons te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. We helpen u graag!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01