Website

Lead nurturing om nieuwe klanten aan te trekken

Lead nurturing om nieuwe klanten aan te trekken

Lead nurturing

Wat zijn leads?

Op vlak van marketing en sales wordt zeer vaak gesproken over 'leads'. De betekenis is echter niet gemakkelijk uit te leggen. De term kunnen we omschrijven als een spoor om iets op te volgen. Een lead is eigenlijk een spoor naar een potentiële klant. Zo kan een ingevuld contactformulier een lead zijn, een nieuwsbriefinschrijving,...

Meer bezoekers op uw website, zorgt automatisch voor meer leads!

Wat is lead nurturing?

Het merendeel van de bezoekers op uw website zijn nog niet klaar voor een aankoop. Veelal raadplegen ze uw site om informatie in te winnen. Lead nurturing betekent letterlijk: het met info voeden van potentiële klanten zodat ze uiteindelijk klant worden.

Het is echter een kunst om op het juiste moment met de juiste boodschap te komen! Deze boodsschap moet de potentiële klant overtuigen om effectief voor uw bedrijf te kiezen tijdens het aankoopproces.

Tips voor een succesvolle lead nurturing campagne

Tip #1 - Gebruik uw blog

Bloggen is een fantastische manier om nieuwe content te creëren en aan je lead nurturing programma toe te voegen. Gebruik deze blog voor het publiceren van nieuws uit de branche, tips, trucs, testimonials,... Blogartikels zijn vindbaar voor zoekmachines en kunnen zo gemakkelijke nieuwe leads opleveren.

In eerdere blogs werd reeds vermeld dat content marketing via een eigen blog zeer interessant kan zijn want hiermee overtuigt u de lezer van uw expertise en kennis.

Tip #2 - Bepaal uw doelen

Bepaal vooraf duidelijk welke doelen u wilt bereiken, want lead nurturing is het middel om dit waar te maken! Het stellen van doelen is belangrijk om de campagne te kunnen evalueren en om te bepalen hoeveel mankracht en tijd ervoor moet vrijgemaakt worden.

Tip #3 - Volg het proces van uw leads

Gebruik analyse-tools zoals Google Analytics om onder andere na te gaan welke pagina's het meest bekeken worden. Zo kan u gemakkelijker traceren op welke momenten en plaatsen u de juiste informatie moet plaatsen en hoe u die info dient op te bouwen.

Tip #4 - Focus u niet enkel op e-mail

E-mail mag niet de enige vorm zijn van lead nurturing. Vaak doen bedrijven dit enkel via mailing. Probeer eens een tweet uit te sturen, hen op te bellen,... Wanneer iemand de prijzenpagina bekeken heeft en hij heeft daarna de site weggeklikt, probeer hem dan eens op te bellen.

Tip #5 - Blijf op het netvlies van uw leads

Laat voldoende van u horen zodat uw leads niet zullen afhaken voor de concurrent. Publiceer steeds relevante content, zo blijven ze betrokken bij uw bedrijf en zullen ze u na verloop van tijd beschouwen als thought leader. Dit laatste is zeer belangrijk bij het uiteindelijke beslissingsproces!

thought leadership dankzij goede lead nurturing

Meer informatie of advies nodig?

Contacteer webdesignbureau #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Wij helpen u graag verder!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01