Lead nurturing om nieuwe klanten aan te trekken

Lead nurturing is een term die veelal gebruikt wordt binnen marketing en sales. Maar wat zijn leads en wat houdt deze lead nurturing in?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Lead nurturing

Wat zijn leads?

Op vlak van marketing en sales wordt zeer vaak gesproken over 'leads'. De betekenis is echter niet gemakkelijk uit te leggen. De term kunnen we omschrijven als een spoor om iets op te volgen. Een lead is eigenlijk een spoor naar een potentiële klant. Zo kan een ingevuld contactformulier een lead zijn, een nieuwsbriefinschrijving,...

Meer bezoekers op uw website, zorgt automatisch voor meer leads!

Wat is lead nurturing?

Het merendeel van de bezoekers op uw website zijn nog niet klaar voor een aankoop. Veelal raadplegen ze uw site om informatie in te winnen. Lead nurturing betekent letterlijk: het met info voeden van potentiële klanten zodat ze uiteindelijk klant worden.

Het is echter een kunst om op het juiste moment met de juiste boodschap te komen! Deze boodsschap moet de potentiële klant overtuigen om effectief voor uw bedrijf te kiezen tijdens het aankoopproces.

Tips voor een succesvolle lead nurturing campagne

Tip #1 - Gebruik uw blog

Bloggen is een fantastische manier om nieuwe content te creëren en aan je lead nurturing programma toe te voegen. Gebruik deze blog voor het publiceren van nieuws uit de branche, tips, trucs, testimonials,... Blogartikels zijn vindbaar voor zoekmachines en kunnen zo gemakkelijke nieuwe leads opleveren.

In eerdere blogs werd reeds vermeld dat content marketing via een eigen blog zeer interessant kan zijn want hiermee overtuigt u de lezer van uw expertise en kennis.

Tip #2 - Bepaal uw doelen

Bepaal vooraf duidelijk welke doelen u wilt bereiken, want lead nurturing is het middel om dit waar te maken! Het stellen van doelen is belangrijk om de campagne te kunnen evalueren en om te bepalen hoeveel mankracht en tijd ervoor moet vrijgemaakt worden.

Tip #3 - Volg het proces van uw leads

Gebruik analyse-tools zoals Google Analytics om onder andere na te gaan welke pagina's het meest bekeken worden. Zo kan u gemakkelijker traceren op welke momenten en plaatsen u de juiste informatie moet plaatsen en hoe u die info dient op te bouwen.

Tip #4 - Focus u niet enkel op e-mail

E-mail mag niet de enige vorm zijn van lead nurturing. Vaak doen bedrijven dit enkel via mailing. Probeer eens een tweet uit te sturen, hen op te bellen,... Wanneer iemand de prijzenpagina bekeken heeft en hij heeft daarna de site weggeklikt, probeer hem dan eens op te bellen.

Tip #5 - Blijf op het netvlies van uw leads

Laat voldoende van u horen zodat uw leads niet zullen afhaken voor de concurrent. Publiceer steeds relevante content, zo blijven ze betrokken bij uw bedrijf en zullen ze u na verloop van tijd beschouwen als thought leader. Dit laatste is zeer belangrijk bij het uiteindelijke beslissingsproces!

thought leadership dankzij goede lead nurturing

Meer informatie of advies nodig?

Contacteer webdesignbureau #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Wij helpen u graag verder!


Gerelateerde artikels

Een domeinnaam registreren vanuit seo optimalisatie oogpunt

Een domeinnaam registreren vanuit seo optimalisatie oogpunt

Een domeinnaam registreren vanuit het seo optimalisatie oogpunt gebeurd best niet zomaar, maar doordacht. Bij het opbouwen van de link popularity van uw website is het belangrijk om de tekst tussen de anchor zorgvuldig te bepalen.

Eigenschappen van een goede website

Eigenschappen van een goede website

Een goede site bouw je niet in 1-2-3. Dit proces vraagt een grondige voorbereiding en de kennis van enkele professionals. Bent u een leek en vraagt u zich af of uw site voldoet aan de huidige standaards? Onderstaande eigenschappen zorgen alvast voor een goede basis.

Website bouwen: enkele uitgangspunten

Website bouwen: enkele uitgangspunten

U heeft beslist om te starten met het bouwen van een website, houdt dan rekening met enkele belangrijke uitgangspunten. Website bouwer Publi4U geeft enkele tips en trucs.