'Trending' op Facebook: een overzicht van de populairste onderwerpen
Facebook kondigde onlangs op zijn bedrijfswebsite aan dat het zal starten met een nieuwe dienst. De dienst houdt in dat de meest interessante en relevante onderwerpen zullen weergegeven worden in een overzichtslijst. Hiermee gaat het Twitter achterna.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Trending: een lijst met de populairste onderwerpen
'Facebook is a space where people from all over the world gather every day to share their thoughts and participate in real-time conversations, from the highlights of the Golden Globes to the passing of Nelson Mandela' is een quote die terug te vinden is op de bedrijfswebsite van Facebook. Om die reden is het interessant om de meest relevante en populaire onderwerpen onder de aandacht te brengen. Het maakt de gebruiker bovendien zeer eenvoudig om de beste inhoud op Facebook te ontdekken.
De nieuwe dienst zal rechtsbovenaan op de startpagina weergegeven worden. U zal daar een lijst zien met de relevante onderwerpen. Wanneer u op zo'n onderwerp klikt, zal u posts van vrienden, pagina's en openbare posts omtrent dit specifieke onderwerp te zien krijgen.
Facebook meldt ook dat deze onderwerpenlijst gepersonaliseerd zal zijn voor elke gebruiker, gebaseerd op de eigen likes of de likes van vrienden.
Gerelateerde artikels
Conversation Management: een must voor bedrijven
Door de opkomst van sociale media communiceren bedrijven directer met de consument. Conversation management is de laatste jaren dan ook steeds belangrijker geworden. Maar wat is conversation management nu precies?
Hoe optimaal gebruik maken van sociale media op evenementen?
Een evenement zou niet hetzelfde zijn zonder sociale media. Je ziet het op elk event: mensen checken zich in op Swarm of Foursquare, nemen selfies en gaan dit massaal delen op verschillende sociale media kanalen. Als bedrijf kan je daar goed op in inspelen. Maar hoe precies?
Belangrijke sociale media KPI's
Steeds meer zetten bedrijven sociale media in binnen hun marketingstrategie. Deze bedrijven willen bijgevolg kunnen nagaan welke resultaten het gebruik van deze nieuwe kanalen opleveren. Sociale media KPI's (key performance indicators) zijn hierbij onmisbaar!
Webdesigner Publi4U BV








©2025