Sociale media

Sociale e-mailmarketing

Sociale e-mailmarketing

E-mailmarketing versus sociale media

E-mailmarketing is anno 2014 nog steeds zeer belangrijk voor marketeers. Het op een juiste manier inzetten kan veel waarde toevoegen aan het imago van uw bedrijf of onderneming. In uw mailbox zijn al vaak nieuwsbrieven gepasseerd die amper opvallen tussen de andere mails. Het is daarom zeer belangrijk om een onderwerp te kiezen die een hoge likeability heeft (vb. onderwerpen in vraagvorm).

Zonde, want e-mailmarketing is een uitstekend kanaal om de consument onmiddellijk aan te spreken én resultaten te meten.

Bij sociale media gaat het voornamelijk over interactie met fans met het uiteindelijke doel om viraal te gaan en dus een enorm bereik te krijgen. De tactiek hierbij is om human interest-berichten te gebruiken. Dit interesseert de consument en wordt als 'leuk' bestempeld'. Bedrijven zien dan ook het belang in van deze sociale media binnen hun marketingstrategie. Hun imago kan hierdoor namelijk enorm opgekrikt worden.

Resultaten kunnen bij sociale media echter niet onmiddellijk gemeten worden. Maar wat als u nu eens de kracht van zowel e-mailmarketing als sociale media samenbrengt? Dan zal uw e-mailmarketing likeable én meetbaar zijn!

E-mailmarketing en sociale media te integreren

1  Communiceer over uw nieuwsbrief
Wanneer u een online versie van de nieuwsbrief heeft, kan u die bovendien als content delen op sociale media. Zo kan u uw fans en volgers warm maken om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

2   Fans en volgers omzetten tot e-mailcontacten
Spoor uw fans en volgers aan om hun mailadressen te geven die u zal opnemen in de mailinglist. Of plaats een verkorte URL naar het inschrijfformulier op de site. Het is best dat u in deze post ook nog de voordelen vemreldt van hun inschrijving voro de nieuwsbrief.

3   Pinterest gebruiken om grafisch design van de nieuwsbrief te promoten

Pinterest is het visuele sociale netwerk bij uitstek! De plaats dus om uw grafisch werk tentoon te spreiden. Maak een prikbord aan waarop u elke maand de nieuwe editie van de nieuwsbrief pint. Uiteraard vermeld u hierbij de link naar het inschrijfformulier.

Enkele tips voor de combinatie van sociale e-mailmarketing

1   Creëer human interest
Zoals voorheen vermeld, houdt de consument van human interest-berichten. Deze krijgen op sociale media veel aandacht. Zorg wel dat er nog een link is tussen human interest en de daadwerkelijke content!

2   Stimuleer interactie
Bol.com maakt hier handig gebruik van. Zo melden ze op sociale media 'Heb je even? Wat vind jij van deze mail?' waarna met via de 'thumbs' hun mening moeten aangeven. Dit toont aan dat u interesse hebt in uw fans en dat u hun meningen waardeert.

                  Thumbs up

 

3   Speel in op actualiteit
Start u nieuwsbrief post met een inhaker, nl. iets uit de actualiteit. Dit trekt onmiddellijk de aandacht van uw fans. Zo zal de kans groter zijn dat men zal doorklikken naar uw nieuwsbrief uit nieuwsgierigheid.

4    Probeer buzz te creëren
Buzz marketing of virale marketing is zeer goedkoop. U post uw nieuwsbrief via sociale media waarna steeds meer mensen deze via hun eigen sociaal mediaprofiel zullen delen. 

Start zelf nog met een krachtige sociale e-mailmarketing!

Meer informatie of advies nodig? Webdesignbureau en communicatiespecialist #company# staat ter uwe beschikking! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01