Haal alles uit uw sociale media!

Een like, een share, een tweet: tien jaar geleden had niemand er ooit van gehoord, nu zijn het standaardbegrippen geworden. Sociale media zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken. Maar welke sociale media zijn er nu precies? En welke mogelijkheden zijn er voor de gebruikers?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

De grootste

Facebook is met meer dan 1,2 miljard gebruikers uitgegroeid tot het grootste sociale netwerk. U communiceert er met vrienden en andere gebruikers en maakt er uw eigen tijdlijn aan waarop u vanalles kunt posten.

Heeft u een een grappig filmpje gezien? Of een foto genomen die u met de wereld wil delen? Geen probleem, alles kunt u op Facebook plaatsen! Bovendien is Facebook ook een nuttig marketingtool door het makkelijke contact tussen bedrijven en hun klanten.

De compactste

Twitter is ongetwijfeld het sociale medium met de compactste boodschappen. De focus ligt op microblogging: de 'tweets' mogen niet langer zijn dan 140 tekens. Dankzij deze compacte berichten is Twitter ook het ideale medium voor mobiel gebruik geworden.

Twitter was het eerste platform dat de 'hashtag' gebruikte, een principe dat ondertussen ook op andere sociale media toegepast wordt. 

De professioneelste

Met zijn B2B focus is LinkedIn het nuttigste sociale medium voor bedrijven. Goede contacten leggen, promotie maken en jobadvertenties posten: LinkedIn is tegenwoordig een must voor bedrijven.

LinkedIn genereert bovendien meer leads dan Facebook of Twitter. Een bijzonder effectief medium dus!

De creatiefste

Op Pinterest creëert u uw eigen 'board' door foto's te pinnen. Zo verzamelt u alle foto's die u leuk vindt en deelt u ze met uw vrienden. Bedrijven kunnen op Pinterest foto's van hun producten plaatsen.

Origineel zijn is hier de boodschap. Verkoopt u glazen? Post dan bijvoorbeeld een foto van een lekkere mojito. Die wordt ongetwijfeld gepind!

De visueelste

Filmpjes, vlogs, muziek: alles wat audiovisueel is, wordt op Youtube gegooid. Youtube is na al die jaren nog steeds het belangrijkste platform om video's te delen.

In de online marketingstrategie van bedrijven mag Youtube zeker niet ontbreken. Denk bijvoorbeeld aan virale marketingfilmpjes zoals de actieknop van TNT. In geen tijd gaan deze filmpjes de wereld rond en groeit de brand awareness van uw merk!

De gerichtste

Met zijn 'circles' is Google+ het sociale medium waarop u het gerichtst uw content naar uw volgers kan sturen. Met de 'circles' verdeelt u uw contacten in verschillende groepen. U kiest dan zelf welke 'circles' uw posts te zien krijgen.

Voor bedrijven is Google+ vooral interessant omwille van zijn positieve invloed op uw Google-ranking.

De beloner

Foursquare is een platform waarop u op plaatsen kan inchecken. Dit platform beloont een bepaald check-in gedrag: door veel op dezelfde plaatsen in te checken, krijgt u 'badges' of 'mayorships'. Bedrijven kunnen een check-in extra belonen door bijvoorbeeld iets gratis te geven bij een check-in.

Uw sociale media verbeteren?

Wilt u de mogelijkheden van de sociale media ten volle benutten? Contacteer dan sociale media expert #company# op 056 32 32 01of vul het contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Nieuwigheden bij Facebook

Nieuwigheden bij Facebook

De befaamde sociaalnetwerksite Facebook heeft een aantal nieuwigheden ontwikkeld en gelanceerd. De bedoeling van deze nieuwe ontwikkeling is het belangrijkste nieuws van je vrienden helemaal bovenaan te tonen. Er werd ook een “timeline” geïntroduceerd door de oprichter van Facebook, de wereldberoemde Mark Zuckerberg. De “timeline” is een soort tijdsbalk waar je uw hele leven kunt samenvatten. Zo kunnen je vrienden een samenvatting zien van je hele leven. 

'Trending' op Facebook: een overzicht van de populairste onderwerpen

'Trending' op Facebook: een overzicht van de populairste onderwerpen

Facebook kondigde onlangs op zijn bedrijfswebsite aan dat het zal starten met een nieuwe dienst. De dienst houdt in dat de meest interessante en relevante onderwerpen zullen weergegeven worden in een overzichtslijst. Hiermee gaat het Twitter achterna.

Vine: uw six seconds of fame

Vine: uw six seconds of fame

Na microblogging op Twitter is er nu micro video-sharing met Vine. De korte filmpjes stimuleren ons om onze boodschap zo kort en creatief mogelijk over te brengen. Maar hoe werkt Vine nu precies? En hoe haalt u er als merk uw voordeel uit?