Klout: hoeveel invloed heeft u op sociale netwerken?

Bent u een fervent Twitteraar, Facebookfan, LinkedInlid? Dan zal Klout u zeker interesseren. Klout geeft u een beeld van de invloed die u of uw bedrijf uitoefent op sociale netwerken. Iedereen die zich inschrijft op Klout kan zijn Klout score en die van anderen bekijken, want de Klout scores zijn publiek.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Hoe wordt uw Klout score berekend?

Uw score zal tussen 1 en 100 liggen. Hoe hoger uw score, hoe groter uw invloed. De meeste Klout leden bevinden zich nu nog in de VS, maar Europa is aan een sterke inhaalbeweging begonnen.

Uw Klout score hangt af van 35 variabelen op Facebook, Twitter en Linkedln die op basis van drie grote categorieën worden bepaald:
True Reach: Hoeveel actieve volgers en vrienden zitten in uw netwerk? Wie bereikt u en hoeveel mensen volgt u zelf in vergelijking met het aantal mensen die u volgen?
Amplification Probability: Hoeveel kans is er dat anderen uw informatie zullen delen of erop zullen reageren?
Network Score: Zijn uw lezers invloedrijk? Hebben mensen die u toevoegen een hoge autoriteit?
Uw score wordt dus enerzijds berekend aan de hand van uw activiteit en anderszijds aan de kwaliteit van wat u post.

Voordelen met Klout score

Bedrijven proberen via de Klout in contact te komen met individu's die een hoge Klout score hebben. Door het aanbieden van gratis producten, reisjes of diensten willen bedrijven deze mensen beïnvloeden om positieve publiciteit te maken voor hen. Wie de kaap van 40 Klout punten overschrijdt, kan zich inschrijven en genieten van deze voordelen.

Kritiek op Klout score

Er werd al kritiek geuit op het Klout systeem. Zo zou het proces waarbij de score wordt toegekend niet representatief zijn. Klout zou ook de privacy van minderjarigen schenden en zijn gebruikers exploiteren voor eigen profijt.

Klout in de praktijk

U surft naar http://www.klout.com. Hier meld u zich aan met uw Twitter of Facebook account. Klout meet de evolutie van uw sociale invloed, op die gegevens kan u al dan niet uw online gedrag aanpassen om een hogere Klout score te behalen. Het is ook altijd leuk om te na te gaan hoe invloedrijk uw kennisen zijn.

Uw Klout score verhogen?

Doe beroep op #company# om uw CMS te koppelen met uw bestaande Facebook, Twitter of LinkedIn account. Bel 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Waarom is social media training belangrijk?

Waarom is social media training belangrijk?

Nu sociale media onmisbaar geworden zijn voor bedrijven, worden steeds vaker opleidingen over sociale media gegeven. Maar welk voordeel haalt u nu uit een cursus sociale media?

Adverteren op Facebook: enkele tips

Adverteren op Facebook: enkele tips

Adverteren op Facebook: het heeft zijn nut al bewezen. Volgens Adobe werden advertenties op Facebook 29% meer aangeklikt in 2013 dan in 2012. Bovendien lag de return on investment 58% hoger in 2013 dan in 2012. Facebook-advertenties zijn ongetwijfeld een goed idee! Maar hoe lanceert u nu zelf een effectieve advertentie?

Sociale media trends voor 2015!

Sociale media trends voor 2015!

Ook in 2015 blijven sociale media belangrijke communicatiekanalen voor bedrijven. Dat staat buiten kijf! Echter de manier waarop deze ingezet worden is verschillend dan voorheen. Bedrijven verschuiven het belang van tactisch naar strategisch!