Pijlers van sociale media succes

U kunt niet meer ontbreken op de sociale media! Een goed gebruik van sociale media zal er voor zorgen dat bezoekers geregeld uw verschillende accounts bekijken. Loopt het hier nog wat stroef? Ontdek hier hoe u uw succes op deze sociale media kunt verhogen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

1 - Het gaat niet om het medium

Bedrijven die sterk zijn met sociale media zijn niet afhankelijk van media om sociaal te zijn. Ze creëren creatieve, oorspronkelijke content. Op deze manier wordt uw content al snel opgemerkt en gedeeld. Met andere woorden: laat uw doelgroep het werk doen!

2 - Laat uw merk bewegen

Zorg er steeds voor dat uw merk in beweging is. Plaats daarom de ene dag iets op uw Facebook-pagina, de dag erna op Twitter, schrijf een blogartikel op uw website enzovoort.

3 - Integreer

Dacht u dat u uw sociale media strategie slechts éénmalig moet opstellen? Dan heeft u het fout. Het digitale tijdperk staat niet stil en moet regelmatig vernieuwd worden om up-to-date te blijven. Zo is het tegenwoordig van uiterst belang om uw brand personality over zowel alle sociale als traditionele media te integreren. Maak gebruik van een contentkalender om uw verschillende activiteiten te verdelen over de verschillende kanalen en op verschillende datums.

4 - Stel sociaal centraal

Zorg dat uw sociale media structureel georganiseerd zijn. Breng deze afdeling onder in een speciale sociale media afdeling. Deze afdeling kan dienst doen als interne aanjager en brengt strategische beslissingen over naar de andere departementen.

5 - Luister

In plaats van steeds zelf zaken te posten op uw sociale media kan het een slimme zet zijn om eens stil te zijn. Luister naar wat de klanten te zeggen hebben. Zijn er zaken die ze graag veranderd zouden zien aan een product? Is er vraag naar een extra product? Integreer hun mening en feedback in uw producten en diensten.

6 - Gebruik de juiste meeteenheden

Het overgrote deel van de bedrijven zien het "aantal views" als de belangrijkste parameter van succes. Fout! Kijk in plaats eens naar uw "aantal contributors" en de zakelijk impact van uw activiteiten.

7 - Denk vanuit een wereldwijd perspectief

De klantendienst wordt door bedrijfsleiders als belangrijkste factor gezien voor de bedrijfsreputatie. Ook deze blik moet verruimd worden. Hecht meer waarde aan een zo groot mogelijk bereik, u zal de resultaten snel zien!

8 - Zoek hulp van buitenaf

Ontbreekt het u aan tijd? Neem iemand in dienst die zich bezighoudt met het onderhoud van uw profielen. In het begin zal het u misschien meer kosten dan opbrengen maar uiteindelijk zal u uw verkoopcijfers zien stijgen.

9 - Wees alert

Bedrijven die actief zijn op sociale media hebben 35% vaker een online crisis meegemaakt in het afgelopen jaar, bovendien heeft 66% te maken met afbrekende kritiek op deze sociale platforms. Moeten we onze accounts dan gaan verwijderen? Absoluut niet! Door online actief te zijn, zien bedrijven gewoon meer wat er over hun merk gezegd wordt. Maak gebruik van de info die u opvangt, reageer en stuur bij.

Meer info nodig over sociale media voor uw bedrijf?

Aarzel niet om social media expert #company# te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. Onze basisopleidingen en opleidingen op maat maken u wegwijs op dit gebied!


Gerelateerde artikels

Waarom als bedrijf voor sociale media kiezen?

Waarom als bedrijf voor sociale media kiezen?

Sociale media zijn alomtegenwoordig en dus niet meer weg te denken uit het online gebeuren. Als bedrijf kan u deze media optimaal benutten als marketinginstrument! U kan er de juiste mensen op de juiste wijze en tijd bereiken. Dit artikel zal u overtuigen waarom u als bedrijf op sociale media moet springen!

Adverteren op Facebook en promoten van berichten

Adverteren op Facebook en promoten van berichten

U heeft het vast al opgemerkt wanneer u inlogt op Facebook. Advertenties en gesponsorde berichten verschijnen op uw startpagina. Het zijn handige marketinginstrumenten van bedrijven om extra in de kijker te komen en hun bereik te vergroten.  Misschien vindt u ze vervelnd of juist ook niet, wanneer bedrijven ze goed inzetten, lonen ze de moeite!

Google+ de nieuwe Facebook ?

Google+ de nieuwe Facebook ?

Google wil concurreren met Facebook en om dit mogelijk te maken willen ze een nieuwe sociaalnetwerksite lanceren. Die zal vergelijkbaar zijn met Facebook en zal de naam Google+ dragen. Volgens het management bij Google is Google+ beter afgestemd op het gedrag dat mensen in het echt vertonen. 

Het wordt namelijk gemakkelijker om inhoud te delen met zelfbepaalde groepen. Zo kun je iedereen indelen in groepen die je zelf bepaald en niet enkel de groep 'vrienden'.