Facebook pagina: meer interactie

Mensen zoeken steeds meer op Facebook achter hun favoriete bedrijf en klikken op de vind-ik-leuk-knop. Door de pagina te liken verwachten mensen natuurlijk iets terug van het bedrijf: nieuws en interactie! Hieronder vindt u enkele nuttige tips voor meer interactie met uw fans op Facebook. 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Tip 1: plaats regelmatig interessante content

Als bedrijf is het de bedoeling dat u met uw Facebook pagina zoveel mogelijk in het nieuwsoverzicht van uw fans terechtkomt. Dit kan u enkel doen door regelmatig nieuwe statussen te plaatsen (posten).

Het is ook altijd goed om deze contentaf te stemmen op de actualiteit: een kledingwinkel kan bijvoorbeeld bij de start van de lente de nieuwe collectie tonen.

Dergelijke statussen kunnen veel vormen aannemen:

Korte boodschap

Een status kan een korte tekst zijn van maximum drie lijntjes die de fans informeert over bijvoorbeeld nieuwe openingsuren. 

Afbeelding of video

Door het posten van foto’s of filmpjes van uw bedrijf, collega’s, evenement, … trekt u mensen aan. Afbeeldingen en video’s worden veel meer gedeeld. Als het kan, probeer dan zeker om ook eens een grappig filmpje of cartoon te delen. 

Call to action

Ga een engagement aan met uw fans! Laat hen iets doen! Organiseer bijvoorbeeld een wedstrijd waarbij fans een prijs kunnen winnen door uw pagina of uw status te liken of te sharen. Het is echter enkel toegestaan om dergelijke acties te organiseren op uw eigen pagina en niet op de tijdlijn van een bezoeker. 

Vragen of opiniepeilingen

Bedenk meerkeuzevragen, open vragen of opiniepeilingen om zo de mening van uw fans te weten te komen. Vraag hen wat ze goed vinden en wat beter kan. Zo ontvangt u opbouwende kritiek die zeer nuttig kan zijn voor uw bedrijf. 

Tip 2: reageer snel en wees interactief

Als u uw bezoekers vraagt om te reageren op een status, dan verwachten uw bezoekers natuurlijk ook dat u zelf reageert. Regelmatig uw pagina controleren per dag is dus de boodschap hier! Zorg dat fans geen dagen moeten wachten alvorens ze een antwoord krijgen op hun vraag. 

Ga na wat uw fans schrijven over uw bedrijf en deel hun positieve reacties. Door te delen zorgt u voor een groter bereik en meer bekendheid.

Als het echter eens gebeurt dat een fan negatief reageert over uw bedrijf, dan mag u dit zeker niet ongemerkt voorbij laten gaan. Grijp uw kans om hierop correct te reageren zodat uw bezoekers het gevoel hebben dat naar hen geluisterd wordt. 

Tip 3: geef exclusiviteit en extra's

Geef bezoekers een reden om uw pagina leuk te vinden. Geef hen extra’s die ze anders niet zouden krijgen. Zo kan u een blik gunnen achter de schermen van uw bedrijf, foto’s van een nieuw product posten, kortingen voor fans geven, … 

Zelf een Facebook pagina opstarten? 

Indien uw bedrijf nog geen Facebook pagina heeft, maar dit zeker wel wil dan is #company# uw ideale partner om dit sociale media verhaal te laten starten! Contacteer ons vrijblijvend op het nummer 056/32.32.01 of vul het contactformulier in. 

 


Gerelateerde artikels

Hoe Google+ gebruiken: een woordje uitleg

Hoe Google+ gebruiken: een woordje uitleg

Onlangs werd bekend gemaakt dat Google+ met de custom URL’s naar buiten komt. Dit wil zeggen dat uw eigen naam of bedrijfsnaam te zien zal zijn in uw Google+-account-URL. Dit is echter enkel beschikbaar voor mensen die al minstens 30 dagen een account hebben, minstens 10 volgers hebben en over een profielfoto beschikken. Maar wat houdt de sociale netwerksite Google+ nu eigenlijk in? Hieronder vindt u de onderdelen van een Google+-account.

Wat is Facebook Live? Wat zijn de voordelen en nadelen?

Wat is Facebook Live? Wat zijn de voordelen en nadelen?

Het nieuwsoverzicht van Facebook is een verzameling van verhalen, foto’s, video’s, check-ins en gevoelens, het is een soort van digitale krant die op je is afgestemd. Dankzij Facebook Live is het nu makkelijker dan ooit voor iedereen met een smartphone om mee op de kar te springen rond het live streaming gebeuren.

Social e-commerce, een nieuwe manier van online winkelen

Social e-commerce, een nieuwe manier van online winkelen

Het gedrag van shoppers is de laatste jaren sterk veranderd. Door de komst van het internet konden webshops zoals Zalando en Amazon ontstaan. Dit online shopgedrag wordt tegenwoordig steeds meer beïnvloed door sociale media.