De stappen naar een goed uitgewerkte bedrijfspagina op Facebook.

Het aanmaken van een bedrijfspagina op Facebook levert het gewenste resultaat op maar vraagt de nodige inspanningen. Met een bedrijfspagina op Facebook trekt u de aandacht van zowel bestaande Facebook gebruikers als non-gebruikers! Facebook is momenteel één van de snelst groeiende sociale netwerken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Is het nuttig voor uw bedrijf? 

Facebook is de dag van vandaag naast een vriendennetwerk ook een interessant platform in het bedrijfsleven. Niet alleen jongeren maken er gebruik van, integendeel 61% van de Facebook-gebruikers is 35 jaar of ouder.

Het netwerk biedt een unieke mogelijkheid om aan klantenbinding te doen. Daarnaast kunt u:

  • Vertrouwen opbouwen met uw klanten
  • Uw merkbekendheid vergroten
  • Uw verkoop bevorderen. 
  • Enz..

Welke stappen moet u doorlopen om een succesvolle bedrijfspagina op te zetten?

Stap 1: Bepaal een strategie 

Bepaal eerst en vooral hoe Facebook in uw strategie past. Denk er vooral aan dat Facebook een sociaal netwerk is, dus ‘sociaal’ moet één van de sleutelwoorden zijn. Het moet niet alleen deel uitmaken van uw marketingplan, maar ook van uw einddoelen.

Stap 2: Maak een persoonlijk account aan. 

Bent u nog geen lid van Facebook, registreer je dan snel. Om een zakelijke pagina aan te maken, moet u eerst een persoonlijk account aanmaken via Facebook.com.

Stap 3: Blijf uzelf. 

Om op te vallen moet u authentiek zijn. Op Facebook telt openheid, speel daarop in. U bouwt hierdoor een goede naam op.

Stap 4: Reageer

Reageer zo snel mogelijk op zaken die u interessant vindt. Vergeet niet dat interactie heel belangrijk is.

Stap 5: Geef voldoende aandacht aan uw relaties

Iedereen weet dat het tijd kost om een relatie op te bouwen. Zorg er dus voor dat u in contact blijft met uw klanten en beloon hen voor het vertrouwen die ze tonen in uw bedrijf. Dit doet u door aanbiedingen of promoties aan te bieden.

Stap 6: Blijven bijleren is de boodschap

Probeer meer te leren over uw klanten en over de producten die zij interessant vinden.

Stap 7: Probeer een groep volgers op te bouwen

U moet niet bekend zijn om veel volgers te hebben. Bedrijven die goed gebruik maken van verschillende mogelijkheden, zullen het zeker en vast goed doen met de sociale media.

Zorg ervoor dat u op zoveel mogelijk plaatsen uw klanten laat weten dat u aanwezig bent op de sociale netwerken:

  • Vermeld uw Facebook pagina bij uw e-mail handtekening
  • Zorg voor verwijzingen naar uw website
  • Zorg voor vermeldingen in uw nieuwsbrieven
  • Zorg voor vermeldingen op al uw drukwerk

Een andere, maar arbeidsintensievere, manier is het doornemen van uw klantenbestand en naar hun namen op zoek gaan op de sociale netwerksites.

Stap 8: Doe mee aan conversaties

Het doel van alle sociale netwerken is meepraten over onderwerpen die zich in uw vakgebied bevinden, u hoeft zich daartoe niet te beperken. Integendeel, uw deelname aan conversaties over andere zaken kan tot nieuwe klanten leiden.

Nog een goede manier is het taggen van personen of zaken in uw status plaatsen.

Stap 9: Zorg regelmatig voor nieuwe berichten

Het geeft totaal geen zin om u te registeren op een sociaal netwerk om er daarna niiks mee te doen. Vooral als u als bedrijf een bedrijfspagina aanmaakt.

Hebt u geen idee waarover u berichten kan posten? Gebruik dan een hulpmiddel als aanleiding, bijvoorbeeld belangrijke gebeurtenissen en feestdagen. Zoals: “Het is bijna kerstmis. Wilt u ook een pakje onder de kerstboom van ons bedrijf?”

Dit zijn maar enkele voorbeelden van de mogelijkheden die Facebook biedt.

Hulp bij het maken van uw bedrijfspagina op Facebook? 

Wenst u hulp bij het opmaken van uw bedrijfspagina op Facebook, doe dan beroep op communicatiebureau #company#. Wij helpen u om het maximum uit uw bedrijfspagina te halen. Contacteer ons op het nummer 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Facebook bestaat 10 jaar!

Facebook bestaat 10 jaar!

Vandaag, 4 februari 2014, mag Facebook tien kaarsjes uitblazen. De jongensdroom van Mark Zuckerberg groeide in 10 jaar uit tot een wereldwijd internetfenomeen. Het digitaal smoelenboek richtte hij samen met drie andere medestudenten op binnen de universiteit van Harvard. Twee jaar later was dit sociale netwerk voor iedereen beschikbaar.

Hoe gebruikt u SlideShare voor marketing?

Hoe gebruikt u SlideShare voor marketing?

Heeft u een bedrijfspresentatie? Plaats die dan op SlideShare! Zo bereikt uw presentatie een nieuw publiek. Heeft u nog geen bedrijfspresentatie? Dan maakt u best zo snel mogelijk één. SlideShare is namelijk hét platform voor B2B-contentmarketing!

SEO getoetst aan sociale media

SEO getoetst aan sociale media

Socialemedia zijn een perfecte aanvulling op SEO-technieken. Meer nog, ze zullen er daadwerkelijk voor zorgen dat uw positie in zoekmachines stijgt. Social media marketing speelt met andere woorden een belangrijke rol in het bepalen van uw ranking in bijvoorbeeld Google of Bing.