Gebruik de kracht van LinkedIn voor bedrijven

De sociale netwerksite LinkedIn kent wereldwijd meer dan 225 miljoen professionele gebruikers. En terecht ook want het biedt hen heel wat netwerkmogelijkheden. Ontdek de grote voordelen in dit artikel.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

LinkedIn, dé B2B sociale netwerksite

Via LinkedIn kunnen ondernemingen snel relaties aanknopen met hun stakeholders, partners en geïnteresseerden. Hiernaast maakt LinkedIn het voor bedrijven ook mogelijk om updates te delen met hun volgers (net zoals andere sociale media zoals Facebook en Twitter). Alleen hebben deze updates een meer professionele aard.

B2B bedrijven kunnen het ook gebruiken om leads te genereren, geschikte leveranciers te ontmoeten of online te rekruteren.

De grote voordelen van LinkedIn

Online rekruteren

Rekruteren via dit platform is effectief wanneer u op de juiste profielen mikt. Om vacatures online te plaatsen moet u wel een betalend account hebben.

LinkedIn is dus een zeer efficiënte manier om vacatures de nodige bekendheid te geven.

Gericht adverteren

Met LinkedIn kan u gericht adverteren zodat u bij de juiste personen een grotere interesse in uw bedrijf, diensten of producten creëert.

Er bestaan verschillende advertentiemogelijkheden:

  • LinkedIn Sponsored updates: verschijnen in het nieuwsoverzicht op de homepagina, ook niet-leden kunnen deze zien. Hierdoor verhoogt u uw bereik en komt u in contact met nieuwe doelgroepen.
     
  • Display Advertising: LinkedIn kent een online display ruimte, namelijk rechts onderaan in beeld.
     
  • Content ads: gebruik content ads indien u bijvoorbeeld een leuke video in uw advertentie wilt plaatsen. Deze ads zijn banners waarin u eigen content kan plaatsen

Analyseren van de bedrijvenpagina

LinkedIn toont hoe vaak een update zichtbaar is geweest en hoe vaak het werd aangeklikt. Via deze zogenaamde 'engagementfactor' kan u de verschillende updates onderling vergelijken om te zien welke voor de meeste interactie zorgden.

Showcasepagina's koppelen

Aan uw bedrijvenpagina kan u een showcasepagina koppelen. Zo'n pagina geeft u de mogelijkheid om één onderdeel van uw bedrijf uit te lichten zoals bijvoorbeeld een specifieke groep producten of diensten.

Targetting is mogelijk

Wanneer u een bericht opstelt kan u kiezen wie uw bericht mag zien en wie niet. Zo kan u uw boodschappen gericht sturen naar een specifieke doelgroep. Zo kan u effectief communiceren.

Meer informatie nodig over LinkedIn?

Contacteer social media expert #company# via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.