Adverteert u al op sociale media?

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Heel wat ondernemingen worden gekenmerkt door een sterk actieve aanwezigheid op één of meerdere sociale media kanalen. En da's slim gezien van hen want als bedrijf is het zeer belangrijk om aanwezig te zijn daar waar de consument zich bevindt.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Sterk targetten met Facebook

Facebook Advertising heeft de laatste jaren heel wat aan populariteit gewonnen. Omdat Facebook gebruikers heel wat informatie vrijwillig delen op en met Facebook, kan u geweldig gericht adverteren. Op die manier weet u zeker dat uw advertentie enkel getoond wordt aan gebruikers die voor uw onderneming het meest relevant zijn.

Enkele voordelen

  • sterke targetting is mogelijk
  • betalen via CPC (cost per click) of via CPM (cost per 1000 vertoningen)
  • flexibeler dan AdWords: advertenties kunnen langer zijn

Twitter promoted tweets

Twitter advertenties zijn tweets die tussen de gewone berichten verschijnen. Deze promoted Tweets verschijnen op de tijdlijn van gebruikers die geïnteresseerd zij in de advertentiecontent.

Voordelen van promoted tweets

  • enkel betalen per click (CPC)
  • tijdelijke promoties gemakkelijk bekendmaken
  • snel nieuwe volgers aantrekken

Video advertising via YouTube

Adverteren met video op YouTube kent zo z'n eigenaardigheden. Wat ontzettend belangrijk is, is het videomateriaal. Deze moet van uitstekende kwaliteit zijn indien u de aandacht van kijkers wilt vasthouden.

Probeer niet uw reclame zo veel mogelijk op YouTube te verspreiden, maar zorg ervoor dat kijkers een reden hebben om de video te bekijken. Probeer hen aan te trekken met humor, geef hen herkenbare situaties, probeer hen nieuwsgierig te maken,...

Voordelen van YouTub advertising

  • enkel betalen wanneer video in het geheel bekeken wordt
  • verschillende advertentieformaten en targeting opties
  • bewegend beeld trekt sneller de aandacht dan een statische tekst
  • video wordt gemakkelijker onthouden

LinkedIn ads

Het Linkedin advertentieprogramma heet Linkedin Ads waarbij kan betaald worden per klik (CPC) of 1000 vertoningen (CPM). De prijzen kunnen redelijk duur uitvallen maar het sterk gericht bereik maakt het de moeite waard.

Voordelen van adverteren op LinkedIn

  • er kan gericht geadverteerd worden op basis van uitgebreide criteria
  • een groot potentieel bereik dat past bij een zakelijke doelgroep
  • resultaten kunnen gemeten worden (views en clicks)
  • er is controle over het budget

Hulp nodig bij het adverteren via sociale media?

Contacteer onze social media expert via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Haal alles uit uw sociale media!

Haal alles uit uw sociale media!

Een like, een share, een tweet: tien jaar geleden had niemand er ooit van gehoord, nu zijn het standaardbegrippen geworden. Sociale media zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken. Maar welke sociale media zijn er nu precies? En welke mogelijkheden zijn er voor de gebruikers?

Google+ en Facebook: een benevelende strijd

Google+ en Facebook: een benevelende strijd

De spanning is te snijden. Een druppel zweet streelt hun neusflanken en werkt dan langzaam zijn weg naar beneden toe. Ze komen oog in oog te staan. Google+ en Facebook zijn de twee grootste sociale media die er bestaan. Maar kunnen we voor een gelijkstand zorgen in deze wedstrijd? We stellen u even nieuwkomer Google+ voor en laten de beslissing aan u over.

Twitter: kort maar krachtig

Twitter: kort maar krachtig

Sinds 2006 is Twitter hét platform voor microblogging. Acteurs, sporters, bedrijven: iedereen is gefascineerd door Twitter. Maar hoe gebruikt u Twitter nu precies? En wat is het nut van een Twitteraccount voor bedrijven?