Facebook bedrijfspagina aanmaken: 4 tips

Als u als bedrijf mee wilt zijn in de sociale media trend, dan is het aanmaken van een bedrijfspagina op Facebook een absolute must! Meer dan een miljard mensen reageert elke dag gemiddeld 3.2 miljard keer op een Facebookpagina. Facebook is dus een ideaal medium om aan klantenbinding te doen én nieuwe klanten aan te trekken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Tip 1: maak een aantrekkelijke welkomstpagina

De eerste pagina waarop mensen terecht komen, moet bezoekers meteen duidelijk maken waarvoor uw bedrijf staat. Gebruik uw profielfoto en omslagfoto om mensen aan te trekken. Hiervoor kan u gebruik maken van heldere en scherpe foto’s. Geef op de welkomstpagina een korte voorstelling van uw bedrijf. Gebruik de tijdlijn om de geschiedenis van uw bedrijf te tonen en relevante mijlpalen in de kijker te zetten.

Tip 2: zorg voor interactie

Het belangrijkste aan het onderhouden van een bedrijfspagina is dat deze up to date moet blijven! Als u niet regelmatig nieuwe berichten plaatst, zullen mensen hun interesse verliezen en misschien uw pagina niet meer 'leuk vinden’. Varieer in uw berichten. Schrijf niet enkel tekst, maar gebruik ook foto’s en video’s.  Deze trekken meestal meer aandacht. Stel vragen om zo reactie te krijgen. Reageer op wat mensen schrijven, zodat ze weten dat u luistert en dat hun mening telt.

Tip 3: schrijf relevante berichten

Bezoekers moeten natuurlijk uw berichten willen lezen. Iedereen weet dat een nieuwe investering of de kwartaalomzet van dit jaar belangrijk is voor uw bedrijf, maar probeer tussendoor ook te berichten over luchtige zaken. Hoe het gaat op de werkvloer, grappige momenten met collega’s, verslag van een evenement, … Dit geeft een heel andere kijk op uw bedrijf, wat de interesse van mensen wekt.  Een goed voorbeeld is de bedrijfspagina van Coca Cola die berichten post over recepten, oude reclames, etc.

Tip 4: promoot uw Facebook pagina

Om uw pagina aan de man te krijgen, kan u verschillende methodes gebruiken. Ten eerste kan u gewoon vragen aan mensen om uw pagina leuk te vinden. Doe dit niet enkel door uw Facebook-vrienden uit te nodigen, maar stuur de link van uw Facebookpagina ook door naar uw e-mailcontacten. Doe een beroep op uw vrienden, familie, collega’s, leveranciers en klanten. Daarnaast kan u overal verwijzen naar uw nieuwe Facebookpagina: website, e-mail, facturen, visitekaartjes, flyers, … Zorg dat mensen weten dat u te vinden bent op Facebook.

Zelf van start gaan met uw Facebook bedrijfspagina?

Wenst u hulp bij het aanmaken van uw bedrijfspagina op Facebook, doe dan beroep op #company#. Wij helpen u met het opstarten van een Facebookpagina die volledig past bij uw bedrijf. Contacteer ons op het nummer 056/32.32.01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Een professioneel LinkedIn-profiel aanmaken en onderhouden

Een professioneel LinkedIn-profiel aanmaken en onderhouden

In de businesswereld heeft bijna elke professional er een. We spreken over een LinkedIn-profiel. Maar hoe maakt men een professioneel LinkedIn-profiel aan?

Vine: uw six seconds of fame

Vine: uw six seconds of fame

Na microblogging op Twitter is er nu micro video-sharing met Vine. De korte filmpjes stimuleren ons om onze boodschap zo kort en creatief mogelijk over te brengen. Maar hoe werkt Vine nu precies? En hoe haalt u er als merk uw voordeel uit?

Haal alles uit uw sociale media!

Haal alles uit uw sociale media!

Een like, een share, een tweet: tien jaar geleden had niemand er ooit van gehoord, nu zijn het standaardbegrippen geworden. Sociale media zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken. Maar welke sociale media zijn er nu precies? En welke mogelijkheden zijn er voor de gebruikers?