Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen

U hebt een degelijke website opgebouwd waarbij rekening is gehouden met diverse SEO technieken en nu hebt u wat tijd over om uw website verder uit te bouwen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen short head

Als dit zo is dan kan je er misschien voor kiezen om zelf een aantal pagina's te optimaliseren. Dit lijkt op het eerste zicht wel eenvoudiger dan het uiteindelijk is. Welke trefwoorden moet je namelijk kiezen? Uiteraard wil je dat jouw website scoort voor zoveel mogelijk kernwoorden binnen jouw marktsegment, maar je mag niet vergeten dat de gekozen trefwoorden zo nauw mogelijk moeten aansluiten bij de inhoud van een specifieke pagina binnen uw website. Zo kiest u er beter niet voor om te willen scoren op een kernwoord waar u geen productpagina voor heeft. Een extra moeilijkheid is bepalen hoe specifiek u uw kernwoorden moet maken. Doet u er bijvoorbeeld goed aan om te kiezen voor 'snoepgoed' of 'zoet snoepgoed'? Eerst en vooral moet u bepalen wat de algemene kernwoorden zijn waarvoor u wenst te scoren met uw website. Dit zijn de zogenaamde 'short head'-trefwoorden. Google zal voor dergelijke kernwoorden vaak een zeer grote hoeveelheid sites vinden en u doet er goed aan deze trefwoorden te reserveren voor de homepage.

Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen long tail

De algemene kernwoorden kunnen dan dienen als basis voor de trefwoorden per productpagina. Dit zijn dan de 'long tail'-trefwoorden. Hier geldt hoe specifieker, hoe beter. Deze 'long tail'-trefwoorden zorgen op zich niet voor veel bezoekers, maar alle 'long tail'-trefwoorden samen zorgen wel voor veel verkeer.


Gerelateerde artikels

Youtube account maken, aanmelden en video's uploaden

Youtube account maken, aanmelden en video's uploaden

Een Youtubeaccount aanmaken om via dit kanaal jouw bedrijf te promoten.  Naast andere sociale media zoals Facebook en Google Plus is Youtube een ideaal kanaal om jouw bedrijf naambekendheid te bezorgen.

Schrijf de perfecte SEO tekst

Schrijf de perfecte SEO tekst

Teksten schrijven voor het internet is een volledig ander verhaal dan het schrijven voor print. Consumenten hanteren een andere leesmethode wanneer zij teksten op hun scherm lezen: ze scannen de tekst op belangrijke informatie. Ook zoekmachines scannen de webteksten om na te gaan waarover de pagina's handelen. Ontdek hier een aantal tips om de perfecte SEO tekst op te maken.

Hoog in Google dankzij straffe SEO copywriting

Hoog in Google dankzij straffe SEO copywriting

Een sterke online zichtbaarheid is noodzakelijk om uw concurrenten voor te zijn! Door kwaliteitsvolle, relevante en overtuigende webteksten te schrijven kan u hoog scoren in zoekmachines. Maar hoe kan u nu aan straffe SEO copywriting doen?