Touchpoints waarbij u klantenfeedback kunt vragen

Als onderneming behoort feedback tot de belangrijkste info die u kunt verkrijgen. Wanneer we dit vanuit het standpunt van de klant bekijken, zijn bijvoorbeeld tevredenheidsenquêtes vaak het laatste waar ze zich mee willen bezighouden. Overrompel hen dus niet met mailtjes maar maak gebruik van enkele cruciale contactmomenten.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Wat verstaan we onder klantenfeedback?

Klanten geven ofwel spontaan hun feedback of wanneer u er om vroeg. Wanneer ze een contactaanvraag invullen, bellen naar uw bedrijf of een berichtje nalaten op uw Facebookpagina kunnen we spreken van spontane feedback. Tevredenheidsenquêtes zijn dan weer een voorbeeld van gevraagde feedback.

Gebruik meerdere kanalen

Als bedrijf kiest u best voor een multichannel strategie om feedback te ontvangen. De klant wil namelijk zelf kunnen bepalen hoe hij contact met u opneemt. Natuurlijk kunt u hem wel in een bepaalde richting sturen. Zet u uw telefoonnummer in grote cijfers en uw e-mailadres in kleine letters? Dan is de kans groot dat uw klant naar de telefoon zal grijpen in plaats van een mailtje te sturen.

Belangrijke en minder belangrijke contactmomenten

Met een eenvoudig marktonderzoek kunt u makkelijk zelf vaststellen welke contactmomenten meer risicovol zijn voor de handelsrelatie dan de andere. Wanneer een klant telefonisch slecht geholpen werd, zal zijn woede groter zijn dan wanneer het formulier van de contactaanvraag niet werkt. Meet dit met een marktonderzoek en stel uw prioriteiten.

Geef de klant ademruimte

Wanneer u uw klant overlaadt met tevredenheidsenquêtes zal u hem al snel gaan irriteren. Ondervraag daarom meerdere klanten in een voldoende gespreide periode. Om de klanten te stimuleren om de enquête in te vullen, kunt u best kiezen voor een korte, simpele en relevante vraagstelling.

Voor wat hoort wat

U zal het hoogstwaarschijnlijk wel al hebben meegemaakt: de respons op uw tevredenheidsenquête is miniem. Hoe kunt u er nu voor zorgen dat meer klanten willen helpen? Maak ze ten eerste duidelijk dat hun mening belangrijk is en toon hen uw dankbaarheid. Een tweede mogelijkheid is hen bedanken in de vorm van een kleine beloning, bijvoorbeeld een korting bij hun volgende aankoop.

Op zoek naar klantenfeedback?

Webdesignbureau #company# helpt u hier graag bij. Aarzel niet om ons te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen.


Gerelateerde artikels

Marketingbureau: dienstverlening van a tot z

Marketingbureau: dienstverlening van a tot z

Marketing is waarschijnlijk wel het belangrijkste instrument om klanten te verwerven, klanten te behouden en meer uit bestaande klanten te halen. Marketing wordt ook in één adem genoemd met een marketingplan. Zonder marketingplan geen marketing.

Zoekmachinemarketing tips

Zoekmachinemarketing tips

Bij het voeren van een zoekmachinemarketing campagne zijn het site ontwerp en de technische uitwerking van uw website bepalend voor de slaagkansen van uw zoekmachinemarketing.

Internetmarketing wordt kinderspel: voorstelling internet marketing specialist Publi4U

Uw website zelf beheren en hoog scoren in zoekmachines kan dankzij webdesigner Publi4U uit Marke.  Publi4U is een professioneel webdesign bureau uit Kortrijk.  Sinds 2003 zijn we actief bezig met internet marketing in de brede zin van het woord. Publi4U heeft zich gespecialiseerd in de ontwikkeling van websites, online webapplicaties en zoekmachine optimalisatie.