Trefwoorden analyse en selectie optimaliseren: tips

Uw website is optimaal ontwikkeld en u wilt beginnen met het schrijven van SEO teksten om hoog te scoren in Google. Maar op welke trefwoorden dien ik mij toe te spitsen?  Hoe begin ik optimaal aan een trefwoorden analyse?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Trefwoorden kiezen en analyseren

Het bepalen van de trefwoorden waar rond u SEO teksten zal schrijven voor uw blog is uiteraard van kapitaal belang. Beschikt u over een jonge website, een pas geregistreerde domeinnaam, dan zal het moeilijker zijn om goede rankings te verkrijgen op algemene kernwoorden. U zal ook over minder inkomende links beschikken, wat logisch is, omdat uw site nog niet zo lang online staat.

Algemene trefwoorden of kiezen voor trefwoord combinatie

Een gouden tip en een simpel principe is om eerst uw trefwoorden te concentreren op trefwoord combinaties in plaats van op algemene trefwoorden. Door SEO teksten te maken rond trefwoord combinaties is de kans groter om hoger in Google te staan. Er zal een pak minder concurrentie zijn op trefwoord combinaties dan op algemene trefwoorden.

Vergeet niet dat heel wat zoekers steeds trefwoord combinaties ingeven als ze op zoek gaan naar een product of dienst via een zoekmachine. Door u te concentreren op de neven trefwoorden zal de kans om te scoren op de algemene trefwoorden eveneens vergroten.

Een voorbeeld: stel u heeft een website die informatie verstrekt over wagens. Probeer dan in eerste instantie te scoren op variante trefwoorden zoals volumewagen, comfortabele wagen, grote auto...

Trefwoorden analyse aanvragen

Wenst u meer informatie over het opstellen van uw trefwoorden analyse of informatie over het optimaliseren van uw huidige website, contacteer  dan even SEO specialist Publi4U uit Marke bij Kortrijk. U kan ons contacteren via ons contactformulier of per telefoon op het nummer 056 32 32 01.


Gerelateerde artikels

Een nieuwe website een toppositie laten scoren bij zoekmachines

Een nieuwe website een toppositie laten scoren bij zoekmachines

Het klinkt eenvoudiger dan het is, een nieuwe website bovenaan de zoekresultaten van Google, Msn of Yahoo.

Tips om content te creëren die gedeeld wordt

Tips om content te creëren die gedeeld wordt

Waardevolle content maken kost echter tijd en geld. Natuurlijk kan iedereen verhaaltjes verzinnen en het content noemen, maar een artikel dat gedeeld wordt, is content die pas echt scoort! Benieuwd hoe u scorende content kan maken? Lees dan zeker onderstaand artikel

Google AdWords-account: wat houdt dit in?

Google AdWords-account: wat houdt dit in?

Bedrijven kunnen niet omheen de sterke invloed van het internet en de zoekmachines. Mensen gebruiken zoekmachines als oriëntatiepunt om informatie op te vragen. Het is dus belangrijk om als organisatie binnen deze zoekmachines een sterke positie te hebben. Met Google AdWords kunt u deels zelf bepalen hoe sterk uw positie in de zoekmachines zijn.