Een professioneel e-mailadres is belangrijk, maar waarom?

Gegarandeerd heeft u een Hotmail of Gmail adres. Maar heeft u ook een e-mailadres specifiek voor uw bedrijf, of gebruikt u hetzelfde? Het is nochtans aangeraden om een professioneel e-mailadres aan te maken. U koos toch ook voor een professionele site en visitekaartje? Uw e-mailadres is hier een verlengstuk van. Besteed hier dus de nodige aandacht aan.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Straal vertrouwen uit

E-mails zijn niet meer weg te denken uit onze dagelijkse communicatie. Vaak is het e-mailadres het eerste waarmee u in contact komt. Velen onder u maakten hun eerste adres al op jonge leeftijd. Sketterke45@hotmail.com, patatjexxx@hotmail.com ... dergelijke mailadressen werden vaak gebruik. Voor persoonlijk gebruik kan dit nog grappig zijn. Maar zeg nu zelf, zou u in zee gaan met een persoon die zo'n e-mailadres heeft? Bovendien geeft een dergelijk mailadres een goedkope indruk. Het lijkt alsof uw bedrijf vanuit uw zetel wordt gerund. Misschien is dit wel zo, maar laat dit niet blijken aan uw (potentiële) klanten.

Door middel van een professioneel e-mailadres laat u uw klanten meteen zien dat u het serieus meent. Een goed e-mailadres ziet er als volgt uit: voornaam.naam@bedrijf.com

Gratis e-mailadres = meer nadelen dan voordelen!

Wanneer u internetaansluiting aanvraagt bij een provider ontvangt u meteen enkele gratis e-mailadressen. Denk maar aan naam@telenet.be. Op eerste zicht is hier niets mis mee. Maar heeft u al eens nagedacht wat u gaat doen als u overschakelt naar een andere provider? Bovendien moet u iedereen nog eens inlichten wanneer u verandert. Natuurlijk zou het wel dom zijn om niets met deze mailadressen te doen. Gebruik ze, maar voor persoonlijke zaken.

Let's get professional

Wanneer u een eigen domeinnaam laat registreren, ontvangt u vaak ook gratis mailadressen. In tegenstelling tot de mailadressen van uw provider zijn deze wel professioneel. Hoe komt dit? Deze mailadressen zijn rechtstreeks gekoppeld aan uw eigen domeinnaam.

Wilt u nadien uw domeinnaam veranderen naar een andere host, dan verhuist uw mailadres ongewijzigd mee.

Nadien kunt u deze mailadressen instellen in uw eigen mailprogramma zoals Thunderbird, Outlook, Windows Live Mail.... Via deze weg kunt u ze makkelijk lezen en beantwoorden. Indien u dit wenst kunt u uw mails ook automatisch laten doorsturen naar uw persoonlijke mailbox. Dit kan handig zijn maar toch raden wij het af. Waarom? De kans is groot dat u dan vanuit deze mailbox de e-mail beantwoordt. Het gevolg is dat de persoon die contact met u opnam dan terug een antwoord krijgen van sketterke45@hotmail.com of patatjexxx@hotmail.com. Op deze manier komen we terug bij het eerste verhaal waar u onprofessioneel overkwam.

Een zakelijk e-mailadres nodig?

Wij helpen u graag op weg! Contacteer communicatiespecialist #company# vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.   


Gerelateerde artikels

Hoe een goede internetstrategie gaan bepalen?

Hoe een goede internetstrategie gaan bepalen?

Een internet strategie begint veelal bij een concept, idee of product. En dit wilt u dan vervolgens op de markt brengen aan de hand van een website of webshop. #company# kan, rekeninghoudend met uw bedrijf en uw doelstellingen, uw internet strategie gaan bepalen. 

 

 

Zoekmachine vriendelijk

Zoekmachine vriendelijk

Indien u met uw website wenst te scoren bij een bepaalde doelgroep moet de site aan een bepaald aantal vereisten voldoen. Eén van de belangrijkste vereisten is dat website zo zoekmachine vriendelijk als mogelijk is opgebouwd. Enkel zo kan de website makkelijker worden opgenomen door de verschillende zoekmachines en zullen ook meer mensen de weg naar uw website vinden. Het zoekmachine vriendelijk maken van een website is natuurlijk een langdurig en complex proces

Een creatieve bedrijfsvideo scoort

Een creatieve bedrijfsvideo scoort

Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van een creatieve bedrijfsvideo. Vroeger waren deze heel saai en interesseerden ze mensen totaal niet. Enkele jaren en bedrijfsvideo's later zijn er heel wat manieren om uw bedrijfsvideo aantrekkelijk te maken. Moet u uw video nog vernieuwen of heeft u er nog geen? Ontdek hier enkele creatieve tips waarmee u rekening kunt houden.