Slimme tips voor de perfecte nieuwsbrief
Een digitale nieuwsbrief versturen simpel, toch? Het lijkt zo, maar niets is minder waar. Mails worden al snel als spam gezien en rechtstreeks naar de prullenbak verplaatst. Een hele opdracht dus om uw boodschap over te brengen. Deze tips helpen u alvast op weg!
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Tip 1 - Een pakkende titel
Een goede titel is van cruciaal belang. Is deze titel weinigzeggend, denk maar aan "Nieuwsbrief december", dan is de kans klein dat deze wordt geopend en gelezen. Kies liever voor een titel die de mensen interessant zullen vinden. Een goede titel kan zich vertalen naar een voordeel voor de klant, bijvoorbeeld: 'Op zoek naar een gebruiksvriendelijke website?'. Op deze manier zet u de ontvanger aan om uw nieuwsbrief te openen en te lezen.
Tip 2 - Zorg voor een persoonlijke aanspreking
Nieuwsbrieven beginnen meestal met de aanspreking "Beste". Op zich niets mis mee maar wanneer u de persoon met zijn naam aanspreekt, geeft u uw nieuwsbrief net dat tikkeltje meer. De ontvanger voelt een persoonlijke benadering en ziet zichzelf niet als een nummer.
Tip 3 - Plaats belangrijke info bovenaan
De ontvanger begint steeds bovenaan te lezen. Vindt hij hier niets interessants terug? Dan klikt hij snel terug op het kruisje. Jammer voor u, want u stak er namelijk heel wat tijd in. Plaats belangrijke informatie daarom steeds bovenaan, op deze manier blijft uw ontvanger vaak lezen.
Tip 4 - Gebruik afbeeldingen
Niemand leest graag lange teksten. Geef uw tekst wat ademruimte door gebruik te maken van aantrekkelijke afbeeldingen of foto's. Bovendien bekijkt men vaak eerder de afbeeldingen dan dat men de tekst leest. Sprekende afbeeldingen verhogen de succeskans van uw nieuwsbrief.
Tip 5 - Maak gebruik van uw huisstijl
Wanneer mensen uw nieuwsbrief openen is het leuk wanneer ze meteen weten dat het om uw bedrijf gaat. Dit kunt u makkelijk bekomen door uw nieuwsbrief op te maken in uw huisstijl. Gebruik steeds dezelfde kleuren en lettertypes en straal op deze manier professionaliteit uit!
Tip 6 - Taalfouten? Daar doen wij niet aan mee!
Taalfouten komen al snel slordig over in uw nieuwsbrief. Ze geven de indruk dat u rap rap uw nieuwsbrief opstelde en verzond. Laat uw nieuwsbrief daarom steeds nalezen door enkele medewerkers. Door uw nieuwsbrief door anderen te laten lezen, haalt u er niet alleen taalfouten uit maar weet u ook meteen of alle informatie duidelijk is.
Tip 7 - CTA
Maakt gebruik van een Call-To-Action. Stel bijvoorbeeld enkele interessante producten voor in uw nieuwsbrief en plaats een link naar uw website voor meer producten. Op deze manier genereert u ook meer traffic naar uw website.

Tip 8 - Mogelijkheid tot uitschrijven
U heeft het misschien niet graag, maar geef de lezer de mogelijkheid om uit te schrijven. Op deze manier ontvangt hij uw nieuwsbrief niet meer. De consument houdt namelijk graag zelf de touwtjes in handen!
Tip 9 - Vergeet uw contactinfo niet
Een veelgemaakte fout is het ontbreken van de contactgegevens. Maak het uw lezer makkelijk en plaats deze informatie steeds onderaan. Zagen uw lezers iets interessant dan kunnen ze u snel contacteren. Bent u deze informatie vergeten te vermelden, dan moeten de ontvangers deze gegevens zelf opzoeken. Dit zorgt voor een extra drempel.
Tip 10 - Analyseer en stuur bij
Uw nieuwsbrief is verstuurd en hiermee is de kous af. Mis! Via uw CMS-systeem kunt u bekijken hoeveel nieuwsbrieven er werden geopend, waar mensen op klikten...Deze informatie biedt tal van mogelijkheden. Op basis hiervan kunt u uw titels aanpassen, kiezen voor een ander tijdstip of uw inhoud aanpassen. Pas uw strategie aan en merk het verschil!
Zelf starten met het versturen van een nieuwsbrief?
Webdesignbureau #company# is gespecialiseerd in het ontwikkelen van professionele en aantrekkelijke nieuwsbrieven. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Verhoog het effect van uw marketingactiviteiten met een goed marketingplan
Marketing is de essentie om jouw product of dienst bij uw klant te krijgen. Het geeft aan hoe uw gestelde doelen te bereiken, op welke termijn en met welke technieken en middelen. Een marketingplan zou ook de drijvende kracht moeten zijn om personeel enthousiast te houden en investeerders over de streep te halen.
Hoger in Google komen
Als professioneel website bouwer beoogt Publi4U steeds een hoge positie voor uw site in Google. Heeft u reeds een bestaande website en wenst u hoger in Google te komen, dan kunnen wij dit voor u realiseren via zoekmachine optimalisatie.
Google AdSense: Google advertentieblokken op websites
Inkomsten verdienen zonder zelf actief adverteerders te zoeken? Welk bedrijf wil dit nu niet. Via Google AdSense is dit mogelijk. Dit commercieel programma genereert voor u passieve inkomsten doordat bezoekers van uw website op een advertentie klikken die op uw website te zien is.
Webdesigner Publi4U BV






©2025