Internet marketing

Slimme tips voor de perfecte nieuwsbrief

Slimme tips voor de perfecte nieuwsbrief

Tip 1 - Een pakkende titel

Een goede titel is van cruciaal belang. Is deze titel weinigzeggend, denk maar aan "Nieuwsbrief december", dan is de kans klein dat deze wordt geopend en gelezen. Kies liever voor een titel die de mensen interessant zullen vinden. Een goede titel kan zich vertalen naar een voordeel voor de klant, bijvoorbeeld: 'Op zoek naar een gebruiksvriendelijke website?'. Op deze manier zet u de ontvanger aan om uw nieuwsbrief te openen en te lezen.

Tip 2 - Zorg voor een persoonlijke aanspreking

Nieuwsbrieven beginnen meestal met de aanspreking "Beste". Op zich niets mis mee maar wanneer u de persoon met zijn naam aanspreekt, geeft u uw nieuwsbrief net dat tikkeltje meer. De ontvanger voelt een persoonlijke benadering en ziet zichzelf niet als een nummer.

Tip 3 - Plaats belangrijke info bovenaan

De ontvanger begint steeds bovenaan te lezen. Vindt hij hier niets interessants terug? Dan klikt hij snel terug op het kruisje. Jammer voor u, want u stak er namelijk heel wat tijd in. Plaats belangrijke informatie daarom steeds bovenaan, op deze manier blijft uw ontvanger vaak lezen.

Tip 4 - Gebruik afbeeldingen

Niemand leest graag lange teksten. Geef uw tekst wat ademruimte door gebruik te maken van aantrekkelijke afbeeldingen of foto's. Bovendien bekijkt men vaak eerder de afbeeldingen dan dat men de tekst leest. Sprekende afbeeldingen verhogen de succeskans van uw nieuwsbrief.

Tip 5 - Maak gebruik van uw huisstijl

Wanneer mensen uw nieuwsbrief openen is het leuk wanneer ze meteen weten dat het om uw bedrijf gaat. Dit kunt u makkelijk bekomen door uw nieuwsbrief op te maken in uw huisstijl. Gebruik steeds dezelfde kleuren en lettertypes en straal op deze manier professionaliteit uit!

Tip 6 - Taalfouten? Daar doen wij niet aan mee!

Taalfouten komen al snel slordig over in uw nieuwsbrief. Ze geven de indruk dat u rap rap uw nieuwsbrief opstelde en verzond. Laat uw nieuwsbrief daarom steeds nalezen door enkele medewerkers. Door uw nieuwsbrief door anderen te laten lezen, haalt u er niet alleen taalfouten uit maar weet u ook meteen of alle informatie duidelijk is.

Tip 7 - CTA

Maakt gebruik van een Call-To-Action. Stel bijvoorbeeld enkele interessante producten voor in uw nieuwsbrief en plaats een link naar uw website voor meer producten. Op deze manier genereert u ook meer traffic naar uw website.

Call to action, CTA opnemen in nieuwsbrief

Tip 8 - Mogelijkheid tot uitschrijven

U heeft het misschien niet graag, maar geef de lezer de mogelijkheid om uit te schrijven. Op deze manier ontvangt hij uw nieuwsbrief niet meer. De consument houdt namelijk graag zelf de touwtjes in handen!

Tip 9 - Vergeet uw contactinfo niet

Een veelgemaakte fout is het ontbreken van de contactgegevens. Maak het uw lezer makkelijk en plaats deze informatie steeds onderaan. Zagen uw lezers iets interessant dan kunnen ze u snel contacteren. Bent u deze informatie vergeten te vermelden, dan moeten de ontvangers deze gegevens zelf opzoeken. Dit zorgt voor een extra drempel.

Tip 10 - Analyseer en stuur bij

Uw nieuwsbrief is verstuurd en hiermee is de kous af. Mis! Via uw CMS-systeem kunt u bekijken hoeveel nieuwsbrieven er werden geopend, waar mensen op klikten...Deze informatie biedt tal van mogelijkheden. Op basis hiervan kunt u uw titels aanpassen, kiezen voor een ander tijdstip of uw inhoud aanpassen. Pas uw strategie aan en merk het verschil!

Zelf starten met het versturen van een nieuwsbrief?

Webdesignbureau #company# is gespecialiseerd in het ontwikkelen van professionele en aantrekkelijke nieuwsbrieven. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.   


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01