SEO checklist

Bij het bouwen van een website is het wel belangrijk een aantal SEO regels in het achterhoofd te houden. Om een overzicht te behouden op alle deze regels kan het interessant zijn om een soort checklist op te stellen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.

Basis regels van SEO zoekmachine optimalisatie

Het is ook belangrijk dat er enige basiskennis is van de belangrijkste bouwstenen van een website. Voorbeelden hiervan zijn HTML en CSS. In de checklist worden vooral regels opgenomen die te maken hebben met de volgende zaken:

  • Keywords / Trefwoorden 
  • Links: intern, inkomend en uitgaand 
  • Metatags 
  • Content
  • Overige technieken 
  • Domeinnamen
  • Url’s
  • Website structuur

Keywords of trefwoorden gebruiken in uw website

  • Keywords in de title tag: Dit is een zeer belangrijke plaats omdat de title tag aangeeft waar de specifieke pagine over gaat.
  • Keyword in heading (voorbeeld: H1, H2, enz.): Een heading tag wordt meestal gebruikt om structuur te geven aan een webpagina. Verwerk daarom belangrijke keywords in de heading tags. Pas op! Vergeet niet deze keywords ook verder in de body te gebruiken.
  • Keyword spelling: Belangrijke keywords kunnen vaak op verschillende manieren worden gespeld. Daarnaast bestaan er vaak ook nog synoniemen. Probeer zoveel mogelijk verschillende schrijfwijzes en synoniemen in een webpagina te verwerken.
  • Keyword vervuiling: Keywords zijn belangrijk, maar probeer er niet in te overdrijven. Teveel keywords die bovendien niet altijd met elkaar verwant zijn zouden je ranking wel eens kunnen schaden.
  • Keywords in metatags: Metatags zijn minder en minder belangrijk geworden voor zoekmachines. In het verleden werden deze tags te vaak foutief gebruikt waardoor zoekmachines hun algoritme zijn gaan aanpassen. Zoekmachines bepalen meer en meer zelf wat de belangrijkste keywords voor een pagina zijn.

SEO specialist

Publi4u kan jou nog helpen omp deze checklist verder uit te bouwen. Indien je geïnteresseerd bent, aarzel dan niet om ons te contacteren per telefoon via 056 32 32 01.


Gerelateerde artikels

Zoekmachineoptimalisatie of SEO: wat is het?

Zoekmachineoptimalisatie of SEO: wat is het?

Wanneer u als bedrijf bezig bent met het verwerven van een sterke online positie, dan heeft u zeker al van de term 'zoekmachineoptimalisatie' gehoord. Maar wat betekent dit nu precies?

Het Placebo-effect: hoe prijs uw beleving beïnvloedt

Het Placebo-effect: hoe prijs uw beleving beïnvloedt

Kiezen voor het goedkopere witte merk of het duurdere A-merk? Een vraag waarmee u ongetwijfeld al vaak geconfronteerd werd. Veel mensen kiezen in dit geval voor het duurdere A-merk, in de veronderstelling dat een hogere prijs voor betere kwaliteit staat. Maar is dit wel zo?

Het belang van online communicatie

Het belang van online communicatie

Het internet is een handige manier om consumenten in een mum van tijd te bereiken. Heel wat bedrijven gaan hier handig en creatief mee om. Toch zijn er nog heel wat anderen die het belang van een online communicatie onderschatten, zonde!