Hoe gebruikt u een e-book als marketinginstrument?

Dat contentmarketing belangrijk is, is ondertussen geen geheim meer. De meest voor de hand liggende manier om aan contentmarketing te doen, is bloggen. Maar de dag van vandaag wil de consument meer variatie. Die kan u hem geven in de vorm van een e-book.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Wat is een e-book?

Een e-book is een digitale versie van een boek die u op een computer, tablet, smartphone of e-reader kunt lezen. Dankzij het e-book is het veel gemakkelijker geworden om een boek te publiceren en gratis te verspreiden. Het is dan ook een ideaal medium om aan contentmarketing te doen.

Wat is het verschil met een whitepaper?

Zowel een whitepaper als een e-book hebben als bedoeling de lezer te helpen met de aankoopbeslissing. Alhoewel de bedoeling ervan deels is om de lezer te overtuigen om voor u te kiezen, mag de tekst niet te commercieel overkomen.

Het grote verschil is dat er bij een whitepaper geen aandacht besteed wordt aan de layout. Het is een puur informatief instrument. Bij een e-book daarentegen wordt er ook aandacht besteed aan de layout: de letters zijn groter en er staan meer foto's in.

Hoe doet u aan ebook marketing?

Bundel uw content

Heeft u al vaak geblogd? Dan kan u uw blogs als basis voor uw ebook gebruiken. Het onderwerp van blogs is altijd gerelateerd aan uw core business; samen zouden ze dus een mooi geheel kunnen vormen. U kan ook nieuwe en relevante onderwerpen toevoegen aan uw verzameling.

Heeft u nog nooit geblogd? Geen enkel probleem. U zoekt gewoon een onderwerp dat interessant is voor uw klanten. Denk bijvoorbeeld aan veelgestelde vragen van uw klanten. Doe wat research en werk uw e-book uit. Eens u uw ebook gepubliceerd heeft, kan dit dienen als basis voor blogs. Zo slaat u twee vliegen in één klap.

Zet aan tot actie

Net zoals bij elke andere commerciële tekst, is het ook bij een e-book belangrijk om de lezer aan te zetten tot actie. Overtuig hen met uw argumenten om uw product of dienst te kopen. Verwijs naar klanten en toon dat hen hoe tevreden ze zijnvan uw diensten. Verwerk ook een duidelijke call-to-action in uw e-book.

call-to-action (CTA): act now!

Wat is de prijs?

Natuurlijk kan u voor een e-book geld vragen. Als het echter uw bedoeling is om een band te creëren met uw klanten en vertrouwen uit te stralen, is het beter om het e-book gratis aan te bieden. U kan het wel aanbieden in ruil voor bepaalde gegevens zoals naam, e-mailadres en beroep van de lezer. Het is natuurlijk ook mogelijk om niks te vragen. Welke optie u ook kiest, is afhankelijk van het doel dat u wil bereiken met uw ebook.

Als u veel leads wil genereren, is het slim om contactgegevens te vragen in ruil voor uw e-book. U bouwt dan namelijk een grote database op van prospecten. Als u aan de andere kant liever aan thought leadership wil doen, dit wil zeggen dat u zich positioneert als een betrouwbare informatiebron, dan geeft u uw e-book beter gratis weg.

Wilt u trouwe klanten?

Wilt u ook aan contentmarketing doen? Dan helpt communicatiebureau #company# u daarbij! Contacteer ons vrijblijvend op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Zoekmachine optimalisatie door een goede website structuur

Zoekmachine optimalisatie door een goede website structuur

Een website moet eigenlijk op 2 manieren opgebouwd zijn: zorg voor een logische structuur voor de bezoekers. Voorzie een structuur voor de spiders zoals Googlebot. Een zeer belangrijke factoor die vaak over het hoofd gezien wordt is het “internal linking”. Interne links binnen uw website leggen naar verschillende pagina’s zorgt voor een optimale positie bij zoekmachines.

No cure no pay zoekmachine

No cure no pay zoekmachine

No cure no pay betekent vrij vertaal geen oplossing, geen betaling. In het kort komt het er op neer dat bedrijven die werken volgens dit principe een bepaald resultaat garanderen. Indien om de één of andere reden het gewenste resultaat niet gehaald wordt, moet u als klant niets betalen.

Seo: de basis principes van zoekmachine optimalisatie voor uw website

Seo: de basis principes van zoekmachine optimalisatie voor uw website

De basis principes van zoekmachine optimalisatie zijn redelijk eenvoudig. Maar hoe meer rekening er gehouden wordt met de kleine details, hoe beter de ranking van uw website zal zijn. Een goede seo basis bestaat er in om te zorgen dat uw website unieke teksten bevat, dat verschillende meta tags op al uw webpagina’s aanwezig zijn en dat er veel inkomende links naar uw website liggen.