Scoren met uw nieuwsbrief: enkele nuttige tips

Velen denken dat nieuwsbrieven geen nut meer hebben. Maar het tegendeel is waar! Ontdek hieronder enkele tips om van uw nieuwsbrief een succesverhaal te maken!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.

De negen nuttige nieuwsbrief-tips

Tip 1: gebruik uw huisstijl

Zorg voor herkenbaarheid door uw eigen huisstijl in de nieuwsbrief te verwerken (logo, vormgeving, kleurgebruik, lettertyp,...). Hiernaast is het eveneens belangrijk om uw nieuwsbrief in dezelfde stijl op te maken. Verander dus niet elke week van lay-out.

Tip 2: vermeld duidelijk uw contactgegevens

Wanneer de lezer meer informatie wenst, moet u het hem gemakkelijk maken en de contactgegevens duidelijk op de nieuwsbrief vermelden. Zo hoeft men weinig moeite doen om u te contacteren.

Tip 3: Pak uit met een catchy titel

De onderwerpregel moet voldoende aandacht trekken. Wanneer deze titel niet aantrekkelijk is, zullen nauwelijks mensen de nieuwsbrief openen waardoor u het gewenste effect mist. Belangrijk is om vooraf na te gaan wat uw klanten interesseert. Wees dus origineel in uw titel!

Tip 4: Zorg voor een online versie 

Zorg er voor dat uw nieuwsbrief een online versie kent. Zo kan iedereen hem raadplegen indien de nieuwsbrief niet goed te lezen is in de mailbox.

Hiernaast kan u eenvoudig deze e-newsletter delen via sociale media zoals Facebook, Twitter en Google Plus.

Tip 5: Gebruik een goede call-to-action

Een goede CTA zet de lezer aan tot de gewenste acties.

Call-to-action in een nieuwsbrief verwerken

Tip 6: Persoonlijke aanpak

Gebruik een persoonlijke aanspreking in uw mailings. Dit is veel aantrekkelijker dan enkel 'Beste'.

Tip 7: maak gebruik van testmails

Door testmails naar uw eigen mailadres te sturen, kan u nagaan of de nieuwsbrief mooi weergegeven wordt, want dit getuigt van professionaliteit. Niets vervelender voor de nieuwsbrieflezer dan een mailing waar alles dooreen staat. 

Tip 8: Voeg visuele elementen toe

De consument houdt van afbeeldingen. Deze maken uw nieuwsbrief veel aantrekkelijker en gemakkelijker om te lezen.

Tip 9: Frequentie

Verstuur uw nieuwsbrief op regelmatige basis. Probeer bovendien op steeds hetzelfde tijdstip de mailing te versturen.

Zelf starten met het versturen van een nieuwsbrief?

Webdesignbureau #company# is gespecialiseerd in het ontwikkelen van professionele en aantrekkelijke nieuwsbrieven. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!


Gerelateerde artikels

SEO zoekmachine optimalisatie: hoe werkt een zoekmachine

SEO zoekmachine optimalisatie: hoe werkt een zoekmachine

Zoekmachine-marketing is voor veel mensen de kip met de gouden eieren, maar wat zijn haar geheimen? Er staan miljoenen websites op internet. Zoekmachinemarketing bevordert het webverkeer naar uw website.

Zoekmachine-marketing is een belangrijk onderdeel geworden van de hedendaagse marketingmix. Het is een goed voorbeeld van pull-marketing. Potentiële klanten gaan uit zichzelf opzoek naar uw product of dienst, u dringt zich dus niet op bij de klant, de klant dringt zich op aan u. Bezoekers van uw website bepalen dus hoe en wanneer ze in contact komen met u, u hoeft in theorie enkel te verkopen. Deze vorm van marketing is geschikt voor directe response en informatieoverdracht.

Zoekmachine vriendelijke teksten schrijven voor uw website

Zoekmachine vriendelijke teksten schrijven voor uw website

Copywriting is sowieso een vak apart. Maar het schrijven van teksten zodat zoekmachine deze gemakkelijk kunnen verwerken is nog een andere zaak.

Tijd voor verandering: communiceer online!

Tijd voor verandering: communiceer online!

Vastgeroest aan de traditionele reclamevormen zoals print, televisie en radio? Dan is het nu dringend tijd om ook online uw bedrijf of onderneming bekendheid te geven!