Het nut van klantbeoordelingen
Heeft u een website of webshop en wilt u nieuwe klanten aantrekken? Maak dan zeker gebruik van de toegevoegde waarde van klantbeoordelingen op een website. Recencies zijn al eeuwenoud. Vroeger zag u ze enkel in kranten, tijdschriften of op televisie maar vandaag de dag kent het dus ook een online variant.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Waarom zou u reviews tonen?
Goede reviews/beoordelingen van bestaande klanten zijn belangrijk om het vertrouwen van potentiële nieuwe klanten te winnen. Het grootste deel van de consumenten vertrouwt namelijk evenveel op online reviews als op persoonlijke aanbevelingen van kennissen. Deze zijn dus van uiterst belang.
Heel wat bedrijven hebben daarom op hun website een extra pagina waarop testimonials staan. Deze moeten de potentiële klant overtuigen om met het bedrijf in zee te gaan.
Op het internet is het bovendien nog gemakkelijker om klantbeoordelingen op te zoeken, denk maar aan de vele vergelijkingssites, meningen op fora, geautomatiseerde klantenbeoordelingssystemen en reviews op blogs.
Hoe klantenbeoordelingen integreren in de website?
Vraag aan uw klanten om een recensie voor u te schrijven. Zeg hen hoe belangrijk hun mening is en toon hen uw dankbaarheid. Een tweede manier is hen belonen door bijvoorbeeld cinematickets te geven. Deze reviews kan u vervolgens handmatig via het content management systeem aan de site toevoegen.
Een andere optie is om vanuit de CMS een link naar de klant te sturen met de vraag om een recensie te schrijven en terug door te sturen naar ons. Vervolgens kunnen deze recensies online geplaatst worden en hoeft niet alles overgetypt te worden in de CMS.
Wat u zeker niet mag doen is mensen betalen of valse profielen aanmaken om positieve recensies te schrijven.
Bekijk enkele klanten getuigenissen van onze klanten
Wat met negatieve beoordelingen?
Veel mensen zien een site waarop mensen beoordelingen kunnen achterlaten niet zitten. Waarom? Ze zijn bang voor negatieve reviews. Toch geven enkele kleine negatieve reacties/puntjes meer geloofwaardigheid aan uw website. Want hoe goed uw product of dienst ook is, er zullen altijd mensen zijn met commentaar. En zeg nu zelf: een website met alleen maar positieve commentaar komt al snel ongeloofwaardig over. Mensen hebben dan al snel de neiging om te denken dat de eigenaar zelf de reviews schrijft.
Wanneer u een negatieve reactie krijgt, is het belangrijk om op een vriendelijke en professionele manier te reageren. Zoek samen naar een oplossing en biedt uw excuses aan. Andere mensen zullen uw reactie zeker lezen en in positieve zin verrast zijn.

Op zoek naar een website met reviews?
Webdesignbureau en social media expert #company# helpt u aan een website met online reviews. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Google Analytics: uw beste vriend bij online marketing
Wie bezoekt uw website, waar wonen ze en waarnaar zijn ze op zoek? Belangrijke vragen waarop u ongetwijfeld een antwoord wilt! Met Google Analytics komt u dit eenvoudig te weten. Maar wat kunt u nog meer met Google Analytics?
Do's en don'ts bij het opstellen van een e-mail
Het opstellen van een e-mail kan een moeilijke taak zijn. Maar in dit artikel zijn een paar do's en don’ts terug te vinden die je hierbij kunnen helpen.
Reclamebureau Publi4U uit Kortrijk
Samen willen we uw verhaal vertellen. Al is dat nu via een professionele website, een creatief logo, een nieuwe huisstijl of een pakkende reclamecampagne… Bij ons wordt u gehoord en zorgen we ervoor dat u gehoord wordt!
Webdesigner Publi4U BV







©2025