Het nut van een krachtige call-to-action

In de marketingwereld wordt vaak gesproken over een CTA of een call-to-action. Deze CTA's zijn belangrijk om een consument snel te motiveren een bepaalde actie te ondernemen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Wat is een call-to-action?

Een CTA is een begrip dat regelmatig in de marketingwereld voorkomt. Met zo'n call-to-action probeert men potentiële klanten tot een specifieke handeling te overhalen nadat ze een bepaalde boodschap gezien hebben.

Het is een duidelijke, opvallende knop die de bezoeker verleid tot actie!

Elementen van een CTA

Bezoekers die vaak voor het eerst op een website komen, worden overspoeld door enorm veel informatie. Dit kan er snel voor zorgen dat de bezoeker niet snel de gewenste informatie terugvindt (zoals bijvoorbeeld contactgegevens). Dit is niet positief voor uw bedrijf, want zo zullen consumenten snel afhaken en een andere site opzoeken. Een call-to-action kan de keuzestress verminderen aangezien dit onmiddellijk de aandacht van de bezoeker naar zich toe zuigt.

De grootte van een call-to-action button ten opzichte van de andere elementen op de website geeft aan hoe belangrijk deze button is. Vaak wordt deze in een andere kleur geplaatst dan de rest van de website, zodat het veel meer opvalt. Als uw button kleurrijk of contrastrijk is, zal dit de interesse en nieuwsgierigheid wekken waardoor men vlugger geneigd zal zijn de handeling uit te voeren.

Ook de plek waar u een call-to-action plaatst is van essentieel belang! Het dient zeker op een duidelijk zichtbare plaats te staan.

Maar vergeet niet dat een CTA is niet enkel belangrijk is op online kanalen zoals bijvoorbeeld een website. Ook traditionele reclamevormen hebben baat bij een call-to-action!

CTA: call-to-actions om de klant te verleiden tot een bepaalde actieUw bezoekers tot de nodige actie verleiden?

Communicatiespecialist #company# is gespecialiseerd in online en offline marketingcommunicatie. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in! We zorgen er voor dat uw communicatie de gewenste doelen bereikt!


Gerelateerde artikels

Reclame advertenties plaatsen via Google Adwords

Reclame advertenties plaatsen via Google Adwords

Ongeveer 75% van uw bezoekers komen op uw website terecht via zoekmachines. Het is dus essentieel om op de bovenste plaatsen te staan in de zoekmachines. Met Google Adwords kunt u reclame advertenties plaatsen in Google die bovenaan of in de rechterrand weergegeven worden (zie pijltjes afbeelding).

Straffe online marketing met een klein budget

Straffe online marketing met een klein budget

Het internet is voor bedrijven vandaag de dag praktischer dan ooit! Online bedrijven boomen als nooit tevoren, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan om een goede online  positie in stand te houden. Vaak ontbreekt het budget hiervoor. Maar geen nood! Met een kleiner budget kan u ook een uitstekende online marketing doorvoeren!

Natuurlijke en betaalde zoekmachineoptimalisatie

Natuurlijke en betaalde zoekmachineoptimalisatie

Sinds zit adverteren via zoekmachines in de lift. Deze vorm van adverteren wordt bestempeld met termen zoals zoekmachinemarketing, zoekmachineadverteren, bepaalde zoekmachineplaatsing (afgeleid van het Engelse paid search).